Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse

Re: Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:35

Waarom zo'n smilie bij een tosti? Tosti's zijn hardstikke gezond, zolang je maar een niet te vette kaas gebruikt!

Geroosterd brood is nl. lichter dan gewoon brood, en raad eens wat een tosti is.. Knipoog

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:38

We gaan weer goeoeoed Hyper!

Vanavond lekker volkorenspagetti bolognese (veel rode saus met gehakt en bijna geen groenten Haha! )

Daarna lekker trainen voor onze aankomende wedstrijden Party!!

Ilse schreef:
O: Grote kom Fruit n Fiber met magere melk en een Yakult light
T: - (redelijk laat ontbeten)
L: 2 volkorenboterhammen met appelstroop, slok chocomel light
T: 1 sinaasappel (mineola) en een Snack a Jack caramel
D: (volkoren)Spagetti bolognese, gevulde sla en als toetje iets van Optimel

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:39

Een pistoletje, zit daar zoveel meer in als in 2 boterhammen dan?
Je kan hem zelf relatief gezond houden door niet al te vette en calorierijke dingen op te doen, lijkt mij...

Overigens was Marc in 1.5 week tijd 2,5 kilo afgevallen! Hij loopt op mij in, maar hij moet ook wat meer kilo's als mij...
Vanmorgen maar op fiets naar het werk gegaan, da's een half uur heen en een half uur terug. Daar geholpen met operaties, 't was knap druk, dus van hot naar her gerend.
Nu thuis, eerst gegeten en Yorrick naar bed gebracht, daarna foto's gemaakt van mijn dressuurzadel en sjabrakjes en deze ook geplaatst. Niet echt actief dus...
Straks moeten we nog even lopend naar de winkel, en dan vanavond of paardrijden of hardlopen, afhankelijk van hoe laat Marc er weer is en van het weer...

Verder:
o: 2 broodjes met zoet en milk & fruit
t: -
l: 4 bruine bollen met zoet en 1/2 plakje roggebrood
t: stukje komkommer
fruit
d: ???
t: appel

Ik heb nog geen flauw idee wat we vanavond moeten eten. Ik denk maar iets van witte rijst met boontjes ofzo.... Zo maar eens wat inspiratie opdoen in mijn indonesche kookboek...

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:56

Citaat:
o: magere yoghurt met fruit n fibre
t: een kiwi
l: groentensoepje
t: fles meloensmoothie van AH
a: zilverliesrijst, pompoen, gebakken banaan

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:02

Eeehlw mn roerbakgroenten waren echt te ranzig. Hoort ketjap manis er absoluut niet doorheen ofzo?

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:06

Geen idee, ik kook nooit Haha!

Hebben jullie trouwens enig idee waar ik foute roze glimmende trainingsjasjes kan krijgen die niet te duur zijn en lijken op die van de Pink Ladies van Grease? Haha!

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:09

Hahahaaa eh op de markt of de bazaar in Beverwijk? Ik heb echt geen idee wat je bedoelt maar t klinkt iig alsof t daar te vinden is Haha!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:20

Ilse ik zou het niet weten!! Het enige wat me te binnen schiet is de markt eigenlijk....
Voor de geinteresseerden onder ons: Hagar voor de laatste keer als hengst onder het zadel Tong uitsteken
viewtopic.php?f=10&t=642971

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:40

Pling
das een idee inderdaad, morgen maar even langs de Haagse markt, het is al voor zaterdag Nagelbijten / Gniffelen

Ik ga even kijken LittleAnn!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:56

fourth schreef:
Eeehlw mn roerbakgroenten waren echt te ranzig. Hoort ketjap manis er absoluut niet doorheen ofzo?

Roerbakken met curry, kurkuma, masala, paprika en wat verse kruiden Haha!

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 18:44

Hey allemaal!
Even mijn dagje:

O: magere kwark, 2 plakjes ontbijtkoek met boter
T: cracottes met chocola (zitten 2 van in een pakje, bevatten 57 kcal per stuk en niet zoveel vet, valt mee dus Lachen en heb je toch nog het idee dat je wat zoets eet! )
L: 1 volkorenbroodje met sandwichpread, 2 volkorenbroodjes met roomkaas en sla)
T: andere cracottes uit het pakje en een appel
D: lasagna en sla

EN hele dag gewerkt!

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 18:58

Ilse schreef:
Waarom zo'n smilie bij een tosti? Tosti's zijn hardstikke gezond, zolang je maar een niet te vette kaas gebruikt!

Geroosterd brood is nl. lichter dan gewoon brood, en raad eens wat een tosti is.. Knipoog

Oke dankjewel, dan valt het nog wel mee Lachen nu alleen nog zorgen voor minder vette kaas, we hebben nu gewoon belegen..

hmmm, spaghetti bolognese Vingers aflikken

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:01

Wij aten een gerecht dat achterop het pakje vales stond. Was echt lekker!
Met van die platte sliertjes (hoe heten die dingen toch Clown ) kookroom ( Bloos ) geitenkaas, broccoli en dus de valesstukjes. Daarbij tomaatjes met een of andere dressing wat een beetje naar wijn smaakte.
Was echt lekker! En ik zit nu flink vol!

Ik heb vandaag de helft van de stallen gedaan. 3 uur lang gewerkt. Verder niet veel gedaan.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:03

ponylovertje schreef:
Ilse schreef:

Oke dankjewel, dan valt het nog wel mee Lachen nu alleen nog zorgen voor minder vette kaas, we hebben nu gewoon belegen..

hmmm, spaghetti bolognese Vingers aflikken
En niet te vergeten! Een tosti kun je ook met iets anders dan met kaas maken Knipoog Maak eens een tostie met jam, of met chocoladepasta (jaja, ik weet het, ook niet echt dieet-verantwoord, maar oh zo lekker) komkommer of gewoon met slankie smeerkaas (minder kcal dan belegen kaas denk ik)
Ook kun je er na het bakken sla tussen doen, dat is nog veeel lekkerder!
*weet nu dat ze morgen met een tostie of 2 gaat ontbijten Schijnheilig *

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:05

Jemig, wat gaat iedereen goed! Lachen

Bij mij is er vanmiddag ongemerkt een handje dropjes ingeslopen, heb nog steeds ontzettende last van een opgezette keel en onder die smoes mocht ik wel wat dropjes van mezelf.
Nouja, net lekker groentesoep en pannenkoeken op, en zo nog wat joghurt. Lachen

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:05

Een tosti met komkommer en sla? Leg eens uit Annetje. Vingers aflikken

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:07

Nou met de kaasschaaf plakjes komkommer maken en daar gewoon de boterham mee beleggen. Boterham er bovenop, ding in het ijzer.
Even wachten. Boterhammen van elkaar halen met een mes en dan sla ertussen en eventueel saus ofzo als je dat lekker vind, maar hoeft niet.
Is echt lekker! Én gezond natuurlijk. Lachen

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:37

Marc was vroeg vrij. Mazzeltje. Had ie het idiote idee om maar eten bij de Chinees te halen... Was al snel over, scheelt mij weer koken. Komt die gek ook nog met 2 grote supervette loempia's aan (maaltijdloempia's). Grrr... Hij had vandaag weegdag, ik morgen, dat zal de reden zijn....
'k Weet niet waarom, maar ik heb nu de neiging om supersjaggie te zijn/worden....
't Is niet Marc zijn schuld, wat dan wel weet ik niet, maar er kan even helemaal niks goed gaan bij mij!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:29

Haha rotgevoel he Riëtte...vroeg je bed in duiken, en als je morgen niet durft te wegen wacht je toch lekker een dagje? Doe ik ook wel eens, en dan de week erna gewoon weer op de vaste dag. Lachen

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:34

Ik ben trouwens wel blij met het feit dat ik sinds mijn vakantie geen calorieen meer heb geteld! Helemaal niks meer, noppes. Party!!
Het begon echt een obsessie te worden, ik liep 3 keer per dag alles in te voeren, wist (en weet) van alles de hoeveelheid calorieen uit mijn hoofd. Was zelfs zo erg dat ik de eerste week op vakantie onrustig was omdat ik niet wist hoeveel calorieen ik at. Scheve mond
Werd gestoord van mezelf en het begon steeds meer op een echt eetprobleem te lijken, en daarbij hielp het nog niet eens met afvallen ook, dus met nu weer terug bij waar ik begon; gewoon 3 normale maaltijden en wat tussendoortjes, en dan is het goed. Dat de ene keer de avondmaaltijd groter of calorierijker dan de andere keer is maakt niet uit, kan dan geen kwaad. Lachen En heb het dus tot nu toe volgehouden, al was het soms wel even lastig, het was zo'n gewoonte geworden. Haha! Maar het werkt wel, zonder tellen, want ben afgelopen week dus weer 0.8 kilo afgevallen!

Nouja, moest het gewoon even melden, was een overwinning op mezelf. En nu volhouden!

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:36

Sowieso niet zo vaak wegen hoor! Echt max. 1 per week op t zelfde tijdstip anders maak je jezelf echt gek :/ Vocht kan echt veel verschil uitmaken ook

@Mocca, ik heb t ook een beetje hoor, even wat meer relaxt erover zijn [al schiet het bij mij weer de andere kant op]. Nouja calorieeën tellen is niet zo erg tenzij je je er echt je dag door laat beinvloeden.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:19

Ik tel alleen 's avonds, en doe er ook niet te moeilijk over. Gaat in grote lijnen, dus niet al het drinken en al het beleg, en ik gok ook hoveel warm eten (leg het niet op de weegschaal).
In het echt gebruik ik dus wat meer, maar je verbruikt ook meer, doordat je (ik tenminste niet) een uur achter elkaar op de stoel zit. Ik loop regelmatig heen en weer, en dan even dit doen, en nog even dat....

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 08:39

Planning;
O: bolus met boter, beschuit met pure vlokken
T: kiwi
L: 2 volkoren boterhammen (halvajam en rollade)
T: sinaasappel
A: ?
T: magere joghurt

Mijn dagje vandaag. Heerlijk een bolus op, mocht van mezelf. Vingers aflikken En vlokken op mijn beschuit, moet ongesteld worden en kan beter gelijk aan mijn chocoladebehoefte voldoen, anders grijp ik vanmiddag naar een reep. Schijnheilig
Verder weer fietsen/paardrijden/longeren. Clown

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 08:55

Tatatatara!

75.25 kilo!
Weer 0.75 eraf. Zelfs iets meer, want de wijzer bleef de 1e keer op 75 staan, en de 2e keer iets erover. Maar dan rond ik het maar af naar 75,25 (scheelt volgende week weer!)

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 09:23

Goed Riette! Cool

Ik heb nog even niet gewogen, heb er ook niet zo'n behoefte aan, ik ga er pas weer opstaan als ik merk dat kleding wat losser zit Haha!

O: Grote kom Fruit n Fiber met magere melk en een Yakult light
T: - (op veearts wachten)
L: 2 volkorenboterhammen met Becel light en kipfilet oid
T: 2 sinaasappels (Mineola's)
D: Nog onbekend Haha!

Ik moet dus vanochtend op de veearts wachten, mijn pony heeft een enorm ontstoken oog, allemaal prut ed komt er uit, ook is het dik.
Heb hem wel al 2 dagen getempt maar die was gewoon goed, misschien iets hoog, maar ik weet eigenlijk niet wat zijn normale temp is, alleen vanaf wanneer hij koorts heeft Haha!
Hopen dat het niks ernstigs is en dat het met een zalfje opgelost kan worden Lachen