Meer veganisten op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yucca

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 11:58

Ik zou ook lekker brood kopen of afbakken met verschillende smeersels. Van hummus tot tomatentapenade. Daarbij olijfjes, dadels met notenboter/chocolade, tomaatjes, kleine pizzaatjes, falafelballetjes met dip of andere balletjes, fruitsalade/bowl.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 08:49

Sinds deze week hebben ze bij de AH veel broodbeleg van de vegetarische slager, en er zit ook vegan beleg bij :j Het smaakt prima! Hebben jullie het ook al geprobeerd?

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 08:55

8nnemiek schreef:
Sinds deze week hebben ze bij de AH veel broodbeleg van de vegetarische slager, en er zit ook vegan beleg bij :j Het smaakt prima! Hebben jullie het ook al geprobeerd?

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:56

Nog niet, ga het wel proberen. Manlief sloeg wel stijl achterover van de prijs :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:10

Volgens mij geef je dat ook wel ongeveer voor een pakje goed biologisch vlees, zou het niet?
Ik vond het best meevallen op zich. Het andere vegetarische boterhamvlees van AH, van tivall, ligt ook rond die prijs, toch?

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:27

Ik laat vegetarische nepvleeswaren voor op brood ook liggen om de prijs... Ik heb van tivall wel eens pathé gehad, dat was heel lekker! Maar de plakken beleg vond ik niet echt.. Ik hou het lekker bij houmous. :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:34

Ik heb nog wat tivall gerookte ham pakjes in de vriezer liggen, die heb ik eens gekocht toen ze met 35% korting in het schap lagen. Dan is het nog wel te doen. Ik vind die op zich wel lekker om in de pan te bakken met genoeg olie en wat (selderij)zout erop. Dan worden ze knapperig en smaken een beetje naar speklapjes :))
De rest van tivall vind ik ook niet zo geweldig lekker voor die prijs, maar die van de vegetarische slager smaken toch wel beter vind ik. Beetje té veel naar echt vlees eigenlijk :+

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:16

Sorry 8nnemiek, mijn tekst onder je quote was opeens weg :D Ik heb zelf altijd die Tivall boterhamworst, maar wat bedoel jij nog meer? Ik weet zo niet echt ander vegetarisch/vegan broodbeleg? (Waar staat het? :o)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 13:25

Het staat er net nieuw, van de vegetarische slager. Het staat bij de vleeswaren als het goed is.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 13:59

Simoonzel schreef:
Ik laat vegetarische nepvleeswaren voor op brood ook liggen om de prijs... Ik heb van tivall wel eens pathé gehad, dat was heel lekker! Maar de plakken beleg vond ik niet echt.. Ik hou het lekker bij houmous. :+

Ik ben ook verslaafd aan houmous :') heb nu ook wasabi houmous <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 18:44

Ik eet nu bijna helemaal plantaardig, ben er heel erg blij mee, het gaat steeds meer de goede kant op! Alleen nu heb ik wel een beetje een raar vraagje.. maar ik vraag het me toch af... :o

Spoiler:
Is het normaal dat je met een (bijna) volledig plantaardig dieet vaak naar de toilet moet? Normaal was het bij mij om de 4-3x in de week o.i.d, nu bijna elke dag soms zelfs 2x per dag. Sorry voor deze rare vraag, maar ik weet dat het bij honden niet goed is als ze vaak moeten, maar bij mensen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:14

3 tot 4x per week lijkt me sowieso niet goed. Een keer per dag is volgens mij vrij normaal, ook voor vleeseters. Als je volledig plantaardig eet dan krijg je natuurlijk ook meer voeding binnen, meer vezels, en niet alles verteert helemaal, dus is het logisch dat er van achter meer uit komt lijkt me :Y)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:25

Ik heb wel eens gelezen dat vega(n)'s vaker hun grote behoefte doen dan vleeseters. :j Wat de oorzaak daarvoor was zou ik echt niet meer weten, vast wel ergens te vinden op internet.
Inderdaad iets over meer vezels, vlees dat langer in de darmen blijft, dat vlees sneller een vol gevoel geeft dan plantaardig waardoor je meer plantaardig eet. Iets in die richting.

Zelf ga ik eigenlijk wel dagelijks, soms 2x. :)

Oh ja, er werd ook gezegd dat zo vaak (1/2x daags) zelfs beter voor je is dan minder vaak.

Maar geen zin om het hele internet weer af te speuren, dus als je er meer over wilt lezen moet je denk ik zelf op onderzoek uit gaan. Maar schadelijk of verontrustend is het zeker niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:29

Ah oke, niks aan de hand dus, :) bedankt!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:36

Plantaardig voedsel bevat heel veel vezels. Dat is goed voor de darmwerking.Paarden moeten toch ook veel ruwvoer hebben.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:47

Het is inderdaad normaal dat je vaker moet wanneer je volledig plantaardig eet! Herken het ook van mijn switch. Maar drie keer week tot twee keer per dag valt allemaal in normale spectrum :)

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 23:09

Heb me altijd zeer geïnteresseerd in veganistisch eten ... en morgen bewust een dag ingepland voor het eerst om een dag vegan te eten ... en wat sta ik versteld van de mogelijkheden! Ik dacht dat je wel enige beperking kon verwachten maar dat valt flink mee!

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 08:41

Ik ben denk ik juist uitgebreider en gevarieerder gaan koken sinds ik vegan ben. :) Als vega kan je toch makkelijk drie keer per week diepvriespizza eten (guilty... :D ) en dat gaat als vegan wat lastiger. En ik ben nog gekker geworden op de oosterse keuken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:24

269_life schreef:
Ik ben denk ik juist uitgebreider en gevarieerder gaan koken sinds ik vegan ben. :) Als vega kan je toch makkelijk drie keer per week diepvriespizza eten (guilty... :D ) en dat gaat als vegan wat lastiger. En ik ben nog gekker geworden op de oosterse keuken!

Ik ook, ik eet echt veel meer verschillende dingen dan voorheen :j.Eerst was het namelijk vaak lust ik niet/wil ik niet proberen, maar ben dat nu gaan doen. Ik eet nu bijvoorbeeld ook nasi, bami, mihoen,noedels, macaroni, loempia's, koolraap, courgette, paprika, tauge, champignons, wokasausjes en pure chocolade. Dat at ik eerst allemaal niet, maar nu vind ik het juist super lekker:D

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 18:55

Damelza schreef:
Simoonzel schreef:

Ik eet de pikante echt elke dag. :=

Als vegetariër eet ik gewoon gevarieerd hoor. Veel pizza's kan ik niet eens kopen omdat er geen vegetarisch stremsel in de kaas zit.
Vanavond wel een slecht voorbeeld omdat ik pizza heb gegeten hahaha. We eten hier 1x in de week ongezond. Maar dit keer wel veganistische pizza. Beviel me uitstekend. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 19:34

Ik heb nog nooit een pizza op :o

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 19:49

Simoonzel schreef:
Damelza schreef:

Ik eet de pikante echt elke dag. :=

Als vegetariër eet ik gewoon gevarieerd hoor. Veel pizza's kan ik niet eens kopen omdat er geen vegetarisch stremsel in de kaas zit.
Vanavond wel een slecht voorbeeld omdat ik pizza heb gegeten hahaha. We eten hier 1x in de week ongezond. Maar dit keer wel veganistische pizza. Beviel me uitstekend. :D

Veganistische pizza uit de supermarkt? Waar haal je die :o

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 20:20

Pizza maak ik vaak zelf :j
Als ik veel tijd heb maak ik ook het deeg zelf.. Bij minder tijd/zin neem ik gewoon een tortilla.. En de bodem beleg ik dan met tomatenblokjes uit blik, en daarop dingen als uienringen, pesto, spinazie, rucola, pijnboompitten, paddestoelen, tomatenplakjes.. je kan er zelfs broccoli of bloemkool bv op doen, het smaakt allemaal heerlijk :D Als ik zin heb in kaas dan gaat er nog wat edelgist overheen, maar de kaassmaak mis je echt totaal niet, terwijl ik behoorlijk gek ben op kaas :D

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 20:23

onbarefeet schreef:
Veganistische pizza uit de supermarkt? Waar haal je die :o

AH en Jumbo hebben vegan pizzabodems :j kan je heel eenvoudig zelf pizza maken

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 20:44

Heel erg bedankt beide! Ik ga binnenkort veganistisch koken voor heel de familie en dit lijkt me wel te doen :j pizza + een salade + groentechips/patat