Taarten decoreren XXI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 16:27

Niemand die me een schatting kan geven voor de hoeveelheid marsepein, waar ik op pagina 90 naar vroeg? :o :)

MamaMiesje

Re: Taarten decoreren XXI

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 16:30

Als je nou een rondje marsepein weegt? Ik gok zo'n 20-30 gram? Nou dat x 65 dan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 16:32

Daar moet ik eerst een nieuw pakje voor aanbreken, aanrecht schoonmaken, kneden (wat ik niet heel goed kan vanwege spier aandoening), uitrollen en dan een rondje uitsnijden...

Nogal wat moeite, voor iets dat ongetwijfeld al wel min of meer bekend zal zijn hier in 't topic... Er komen zó vaak foto's met schalen vol cupcakes voorbij. Dus de kennis moet er wel zijn...

Vandaar dat ik 't gewoon maar ff in de groep gooi ;)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 16:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 16:42

Had ik (uiteraard) al gedaan... Op google gezocht.
En ik kom daar niet echt tot een concreet antwoord.

Vandaar dat ik het hier vroeg. Waar ik hoopte wel een antwoord te kunnen vinden, juist omdat ik wist dat er veel mensen zijn die het regelmatig doen.

Maar ik zal m'n schoonmoeder niet langer laten wachten en zelf dan toch maar speciaal om dit antwoord te weten te komen een pak marsepein open trekken. Zonde... Maar 't is niet anders.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 16:45

wanneer moet je het weten femke?
moet deze week nog 50 cupcakes maken en kan ff kijken hoeveel ik er dan voor heb gebruikt maar dat wordt pas volgende week zaterdag.

en voor mijn ouders voor morgen hun prive taartje voor het 25 jarig huwelijk. heb hem vandaag gauw gemaakt had eerst gedacht geen tijd te hebben
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 17:14

Femke, ik heb eens hello kitty cc's gemaakt.
1 rondje met daarboven op een plat hoofdje was 14 gram.
Was met fondant

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 19:04

Femke schreef:
Daar moet ik eerst een nieuw pakje voor aanbreken, aanrecht schoonmaken, kneden (wat ik niet heel goed kan vanwege spier aandoening), uitrollen en dan een rondje uitsnijden...

Nogal wat moeite, voor iets dat ongetwijfeld al wel min of meer bekend zal zijn hier in 't topic... Er komen zó vaak foto's met schalen vol cupcakes voorbij. Dus de kennis moet er wel zijn...

Vandaar dat ik 't gewoon maar ff in de groep gooi ;)

Als je de cc moet gaan maken, dan moet je ook een pak aansnijden, aanrecht schoonmaken, kneden, uitrollen, rondje uitsnijden, dus ik snap het
probleem niet zo. Is toch niet zoveel moeite om even te kijken hoeveel je nodig hebt!
Sorry, maar het lijkt dat je je nogal ergert omdat je geen antwoord krijgt op je vraag :? Wij kunnen ook niet meteen antwoord op alles geven en wij wegen
niet alles af voordat we iets gaan maken.

Zie weer super leuke taarten voorbij komen dames :j

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 19:20

ik kom net dit topic tegen.
wat een mooie dingen komen voorbij.
gaat even alles lezen, want ik ben ook echt een bakster :D
leuk hoor mensen, me complimenten *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:03

IngridB schreef:
Als je de cc moet gaan maken, dan moet je ook een pak aansnijden, aanrecht schoonmaken, kneden, uitrollen, rondje uitsnijden, dus ik snap het
probleem niet zo. Is toch niet zoveel moeite om even te kijken hoeveel je nodig hebt!
Sorry, maar het lijkt dat je je nogal ergert omdat je geen antwoord krijgt op je vraag :? Wij kunnen ook niet meteen antwoord op alles geven en wij wegen

Klopt, dan moet ik over 2 weken een pak aansnijden.
Ik moet dit weekend m'n schoonmoeder laten weten wat de kostprijs is als ik marsepein/fondant gebruik.
En ik heb vandaag de hele dag moeten werken en ik ben morgen ook de hele dag voor m'n werk op een beurs.
Dus "even" een pak aansnijden, alles opruimen, schoonmaken, kneden, rollen en rondje snijden zit er nu gewoon niet in ;)

Nou is 'nogal ergeren' vrij sterk uitgedrukt.
Maar inderdaad, ik vind 't erg jammer als er dwars over de vraag gelezen wordt en er wel ineens antwoord komt als ik wat strenger reageer ;)

Ik ben zelf iemand die ontzettend veel uren in de week gebruikt om mensen hier op bokt bij allerlei subfora te helpen op allerlei gebieden. En als ik dan 1 keertje zelf even wat hulp nodig heb, nadat ik op internet suf gezocht heb en niets kon vinden... Vind ik 't jammer als ik dan totaal geen reactie krijg of naar m'n hoofd geslingerd krijgt dat ik me "nogal zou ergeren".
Een teleurstelling is eerder 't juiste woord...
Maar goed..... ClaudiaHS heeft me enorm kunnen helpen met haar antwoord. Super fijn!

En Dancertje ook. Toppie +:)+ Thanks voor je aanbod. Maar ik moet 't eigenlijk vandaag, uiterlijk morgen aan m'n schoonmoeder doorgeven (ik ben volgende week zaterdag zelf jarig, de week is het feest van m'n zwagers)

Wat een waanzinnig mooie taart heb je trouwens gemaakt!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:07

Femke, ik ben heul ff op bezoek bij m''n mams (ga met 15 min weer naar huis) en zal dan even een rondje voor je uitsteken en wegen, ben toch bezig met taarten. Dan weet je wat een rondje weegt en kan je het uitrekenen :j

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:07

Dancertje wat is ie gaaf! :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:09

Top, thanks :)

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:21

thnx allemaal

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:36

Femke schreef:
IngridB schreef:

Klopt, dan moet ik over 2 weken een pak aansnijden.
Ik moet dit weekend m'n schoonmoeder laten weten wat de kostprijs is als ik marsepein/fondant gebruik.
En ik heb vandaag de hele dag moeten werken en ik ben morgen ook de hele dag voor m'n werk op een beurs.
Dus "even" een pak aansnijden, alles opruimen, schoonmaken, kneden, rollen en rondje snijden zit er nu gewoon niet in ;)

Nou is 'nogal ergeren' vrij sterk uitgedrukt.
Maar inderdaad, ik vind 't erg jammer als er dwars over de vraag gelezen wordt en er wel ineens antwoord komt als ik wat strenger reageer ;)

Ik ben zelf iemand die ontzettend veel uren in de week gebruikt om mensen hier op bokt bij allerlei subfora te helpen op allerlei gebieden. En als ik dan 1 keertje zelf even wat hulp nodig heb, nadat ik op internet suf gezocht heb en niets kon vinden... Vind ik 't jammer als ik dan totaal geen reactie krijg of naar m'n hoofd geslingerd krijgt dat ik me "nogal zou ergeren".
Een teleurstelling is eerder 't juiste woord...
Maar goed..... ClaudiaHS heeft me enorm kunnen helpen met haar antwoord. Super fijn!

En Dancertje ook. Toppie +:)+ Thanks voor je aanbod. Maar ik moet 't eigenlijk vandaag, uiterlijk morgen aan m'n schoonmoeder doorgeven (ik ben volgende week zaterdag zelf jarig, de week is het feest van m'n zwagers)

Wat een waanzinnig mooie taart heb je trouwens gemaakt!

Heel fijn dat jij mensen zo goed helpt, maar hier worden wel vaker vragen gesteld en die worden ook weleens over het hoofd gezien. Je kunt niet verwachten dat iedereen meteen de keukenweegschaal pakt en gaat afwegen hoeveel er op een cc gaat.
Als men geen antwoord weet op jou vraag gaat niet iedereen zeggen 'sorry, ik weet niet hoeveel gram het is'. Wordt het topic ook zo saai van ;)
Maar gelukkig ben je geholpen en kan je je schoonmoeder de kostprijs gaan doorgeven ;)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:05

Gefrustreerd na de wedstrijd Nederland - Denemarken. Wat doe je dan? Bakken!
Mn eerste chocoladebiscuit in de oven staan (blanda 12cm). Vulling wordt laagje crispy chocolade met kokos en banaan en ik ga (bij gebrek aan bc/ganache ingrediënten en geen zin om ff naar de supermarkt te gaan) afsmeren/dijkje maken met nutella. Daaroverheen marsepein (heb nog een Xenos voorraad die op moet voordat ik aan de funcakes marsepein begin).

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:24

Ik heb vandaag ook weer eens gebakken,
een chocoladetaart gevuld met mascarponecreme met aardbeien en afgesmeerd met mascarponecreme,
In een blanda vorm gebakken.
was erg lekker.

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik nog nooit iets heb gewogen van wat ik op de taart gebruik aan fondant/marsepein.
Lijkt me ook moeilijk gokken want soms rol je iets dunner uit en soms iets dikker,
gebruik je nog bloemetjes en andere fondant gemaakte dingen, die maak je wel maar heb je niet gewogen dan.
Neuhh zo kneurtig ga ik niet bakken hoor, zou compleet op mijn zenuwen werken.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:36

Ullaatje, heb je toevallig ook verse aardbeien gebruikt?
Ik heb hier een stapel staan(3 laags, 50 personen), gevuld met verse aardbeien. Afgesmeerd met ganache. Onderste laag geen problemen, die was nog mooi strak maar de bovenste is een drama!!!
Vond het kartonnetje een beetje vochtig en dan is 'beetje' zacht uitgedrukt. ZEIKNAT!!!! aan de onderkant.
Heb 'm er af gehaald en twee nieuwe eronder gedaan en de laag verder afgemaakt. Op hoop van zegen maar durf 'm nog niet te stapelen.
Verse aardbeien was op verzoek van moeder jarige job.

Race auto van paar weken geleden was ook gevuld met aardbeien, niets aan het handje.
Heb nog nooit zo in de rats gezeten met een taart.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:38

Leuk taartje Dancertje.
Afwegen doe ik ook niet. Veel teveel gedoe :-)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:40

Leuk Gabyfedde!!

Klinkt lekker Ullaatje, heb je een foto?? *ik hou van foto's*

Ohhh wat balen diva! Hopelijk komt t goed!!

Hier een foto van mijn 3e taart van dit weekend :P Het tractortaartje *de duifjes moesten erbij, meneer is duiven-man geweest*
Afbeelding

Zijkant :) *ik vind die boomstam-ding en stenen-ding echt ge-wel-dig <3 *
Afbeelding

Een van de Cars taarten staat afgesmeerd in de koelkast, de andere moet ik nog afsmeren. Ik heb net niet genoeg bc dus moet bijmaken -O- Ik heb swiss merengue bc, superlekker maar nadeel is dat hij wel echt even de koelkast in moet als die klaar is.. Aja, nog druk zat met bekleden van de 1e taart en ook nog meptaartjes :)

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:43

Ik vind 'm SUPER!! Die trekker.
Weet je wat ik zou willen, dat Cars logo in malvorm.
Zit altijd zo te pielen met dat ding.
Mijn stapel is trouwens ook een Cars taart.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:43

DIVA2 schreef:
Leuk taartje Dancertje.
Afwegen doe ik ook niet. Veel teveel gedoe :-)

(vers) fruit kan heel nat zijn idd.
Ik doe het nooit als onderste laag èn ik smeer altijd eerst een dun laagje bc op het biscuit voordat ik het fruit erop doe.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:45

Weet je wat misschien wel leuk was geweest, de duiven op een bloemdraad zetten en ze laten 'vliegen'.
(maar nu is ie ook leuk hoor ;-) )

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:48

[/quote](vers) fruit kan heel nat zijn idd.
Ik doe het nooit als onderste laag èn ik smeer altijd eerst een dun laagje bc op het biscuit voordat ik het fruit erop doe.[/quote]
Volgens mij was het ook niet de onderste laag maar zeker weten doe ik het niet. Laagje als ondergrond weet ik wel zeker dat die gesmeerd is.
Bedenk mezelf nog wel een keer eer ik hier weer aan begin. Voor eigen gebruik prima maar op bestelling......

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:49

Oh ben benieuwd hoe jij em maakt Diva!! Dat logo moet ik dus ook nog doen :=
Die van mij worden 3-d.. T moest 2x 20 pers... Heb 2x 20cm taartje genomen en em daarmee gemaakt. Lijkt zo klein, maar is echt voor totaal 24 pers.. Ze mailde dat 2x 18 ook goed is vanwege afzeggingen, denk dat ik dan maar 2x 18 ga rekenen, denk dat het voor 20 net te weinig is :o

En dat Tracktor taartje was een spoedje tussendoor.. Opdrachtgeefster wist dat ik er zoveel had dit weekend, dus ik vind em stiekem wel prima zo :o Is wel een leuk idee voor een andere keer :j