Gezond(er) eten deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:13

Mootje schreef:
Bij ons waren de aardbeien 3 euro een pond :oo

Misschien heb ik heel scheef gekeken hoor! In ieder geval zijn ze weer betaalbaar, en dat is mooi want ze zijn ook heel lekker.

Mootje

Re: Gezond(er) eten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:16

Ik heb ze ook meegenomen voor in de smoothies :9

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 20:55

Ik ben gek op aardbeien. Zag dat mijn papa ze ook mee heeft genomen :D

Net lekker naar de pizzeria geweest. Moest werken tot 18 uur en papa en ik hadden beide geen zin om te koken. Dus heb ik maar voorgesteld om naar de pizzeria te gaan. En het was weer heerlijk. Nu de eerste tijd niet meer!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 20:57

ik hou dus echt niet van pizza, wel van italiaans eten, maar pizza kweet niet, vind het saai, vet en geen avond eten ofzo

Maarrrrrrrrrrrr heb toch nog een japanse pizza gemaakt haha, wel met rode ui, knoflook, sjalotje en paprika erbij....Gewoon fijn geblenderd, is wat makkelijker....Ben benieuwd

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:17

En was het lekker colway?

Heb flink veel gegeten vandaag maar het valt me nog mee hoe ongezond. Wel wat wit brood vanavond bij het eten en een paar vette niet biologische kippenpoten van de marokkaan hihi :o

Maar ik heb mooi wel een tompouce afgeslagen voor het eerst in mijn leven!!!! Had even de ingredientenlijst doorgelezen, gehard platnaardig vet en een antal e-nummers, suikers nog niet meegerekend. Tompouce was weliswaar mijn lievelingsgebak haha dus dit is het bewijs dat ik wel degelijk discipline heb.

Morgen wordt vast ook een off-day want ik eet bij mijn schoonouders de hele dag! Maar ach ben inmiddels toch op zich wel slank genoeg :) En heb vakantie dus het mag wel!

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 23:39

De paasei ik heb echt een vreetbui van hier tot daar! Heel zakje soya rijstzoutjes opgegeten haha :P Hoe kom ik daar toch ineens aan! Gisteren ook al zo'n eetbui 's avonds.. Naja ik laat het maar even gaan.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 08:41

Zo, Het ontbijt zit er in... Kommetje Brinta :)

De rest van de dag wordt het (hopelijk) dit lijstje:
T: Smoothie
L: Salade met zalm (zelfgemaakt)
T: Verse muntthee met een stuk 86% chocolade
A: Prutje van rijst, snijbonen en gehakt met kruiden

MP, Rijstzoutjes, is dat net zoiets als die Japanse zoutjes

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 08:59

Goeie morgen! Gister haf ik ook een slechte dag....
Savonds uit eten naar een wok restaurant. Heb het redelijk gezond kunnen houden, maar heb vanochtend en vannacht wel protest gehad van mn buik en darmen...
Of het alle olie was of het ijs toe weet ik niet.
Kan ook komen door de combi van het eten en mijn menstruatie. Dat slaat ook altijd een beetje op mn darmen

Vandaag weer gezond! Nu nog ff een kwartiertje verder ontspannen in bed

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 09:00

Maartje: misschien te weinig gegeten afgelopen dagen? :) Of juist vettig/te zoet?

Ik ben gister naar de griek geweest 's avonds. Op zich vooral vlees (lam) gegeten en maar een paar frietjes, en chocolademousse toe :') . Maar heb een erg opgeblazen gevoel (van het zout waarschijnlijk) en ben ook nog erg moe. What's new :P

Nu zit ik aan een ontbijtje van magere kwark, appel, kaneel, chiazaden en speltmuesli. Voor lunch weet ik het nog niet, maar voor avondeten ga ik een salade maken van quinoa, spinazie, groene paprika, tomaat, bleekselderij en kipfilet. Ik ga ergens invallen op een woonvoorziening en daar moet je je eigen eten meenemen. Vind ik heeuulemaal niet erg :P Tenminste geen scheve gezichten van cliënten als ik met mn eigen eten aankom :D

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 11:48

Goedemorgen allemaal :)

Mootje, net lijstje!
Mri heeft lekker gewokt
Vogeltje ook uit eten geweest en heeft nu een opgeblazen buik

Ik ben net mijn bed uit, het is alweer bijna middag. Heb slecht geslapen en dat komt omdat we gister onze nieuwe poes hebben opgehaald in Delft. Ze is een 2 jarige Ragdoll, echt een plaatje. Ze is helaas krols en daardoor opdringerig naar onze andere kat (Zazu) toe en dat vindt hij niet zo leuk. Ze is verder echt een schatje! Loopt veel achter ons aan.

Heb de afgelopen 2 dagen niet echt gezond gegeten helaas, heb daardoor ook minder energie.

Ik zet hem even in link omdat het offtopic is.

Indy
http://i223.photobucket.com/albums/dd30 ... 8426_n.jpg

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 11:59

Goedemorgen!

Wat eens scheetje. Ze is echt prachtig Toad.
Wat balen dat je zo slecht hebt geslapen..

Heb vanochtend een lekkere smoothie gemaakt van biogarde, 1 banaan en 3 aardbijen met een schep lijnzaad. Er zat alleen een beetje een raar smaakje aan. Waarschijnlijk is de biogarde niet helemaal goed meer.

Geen idee wat ik verder vandaag ga eten! Denk vanavond een omelet omdat ik wel een goede vulling wil hebben voor vanavond haha. En vanmiddag lekker soep eten! Wij eten op zondag altijd soep in de middag. Komt bij mijn oma weg. En mijn papa heeft dat overgenomen toen hij uit huis is gegaan.

Vanavond gaat bij mij alles behalve gezond worden ben ik bang. Lekker feesten in Groningen city!

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:32

Wat een mooie kat Toad!

Veel plezier Karin :D

Ik zit aan een snelle lunch van wat speltboterhammen met een gekookt eitje. Zometeen werken!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:37

Bijzondere kat! Gezonde lijstjes en mensen die van lekker al dan niet iets minder gezond eten hebben genoten.
Gala was super gisteren. Ook heerlijk gegeten, al was het niet heel veel. Maar het was op zich wel prettig een keer te moeten stoppen zonder dat je je heel erg vol hebt gegeten. Daarna veel gedanst. Drinken doe ij niet dus dat scheelt. Vanmorgen heerlijk ontbeten met mijn moeder op mijn kamer in groningen en nu in de auto terug naar huis.
Ben wel erg moe. Het was 03.30 vannacht en was om 9.00 klaar wakker. Ik slaap nooit uit.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:15

Wat een mooie kat, Toad. Je had hier wel een bakkie koffie kunnen doen :P
Phylos, Leuk dat het gala zo geslaagd was!
Karin, Veel plezier :)

Mijn zelfgemaakte zalmsalade heb ik gegeten met twee volkoren knackebrodjes... Morgen eet ik de rest op!

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 14:08

Al die lijstjes klinken heerlijk! Ben jaloers!

Mooie kat Toad en leuk dat je gala geslaagd was Phylos.

Heb gebruncht met een banaan, kop thee, 2 tarweboterhammen met pindakaas en een eitje. Ben bij mijn vriend dus helaas weer geen gezonde smoothie of lekkere yoghurt. Gingen pas rond 12en ontbijten dus daarom ook iets meer.

Vanavond moeten we zelf koken met de dingen die er in huis zijn dus ben benieuwd. Het wordt in elk geval een tartaar van de slager. Maar kan gelukkig zelf een beetje invloed uitoefenen op hoeveel er gegeten wordt.

Mijn vreetbui van gisteren had vrees ik niks te maken met te weinig voedingsstoffen. Had juist heel veel en ook gezond gegeten gisteren. Maar ach ik ben er weer overheen gelukkig :) Ben nog steeds trots dat ik de tompouce had afgeslagen!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 14:45

Wie heeft dat avondeten bedacht, MP?

Ik heb net van die heerlijke pannekoekjes gemaakt :9 Wel met gewoon meel ipv spelt- of boekweitmeel (heb het nog niet in huis), maar het was heerlijk!

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 14:48

Mijn schoonmoeder ;)

Haha ja dan moet je goed genieten van je pannenkoekjes! Wat had je erop gedaan?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 14:51

De pannekoekjes heb ik gemaakt met meel, lijnzaad, havermout en karnemelk. Ik heb er met bakken blauwe bessen in gedrukt. Ik heb ze gewoon zo gegeten.... bastardsuiker leek me niet zo gezond O:)

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 14:53

Haha nee maar is wel majmmieee!! Haha soms mis ik die onbezorgde tijd wel. Maarja mijn slanke lijf en energieke lijf is ook wel fijn :)

Mijn vriend zei vanochtend wel ja ik mis die tijd dat we wel eens zeiden, kom we gaan even een maccie halen. Haha maar hij zat mij gewoon een beetje gek te maken hoor :P Met de wetenschap dat er zoveel e-nummers in de mac zitten hoef ik er gewoon echt niet meer heen..

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:17

Nou heb het zo gezond mogelijk proberen te houden:

Een verse tartaar met gegrilde groenten en sla :) Prima toch! Oja en een rood wijntje. Mjam, zelfs Ben & Jerry's kan ik weerstaan nu. Mijn vriend vindt me maar een rare chick haha.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 09:41

Ik ben mega brak zeg, gisteren echt bar slecht gegeten, maar was een geweldige dag, zijn 1e geworden op NK!

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 10:02

Gefeliciteerd!!! Even je dag goed met veel groenten en fruit beginnen dan vandaag!

Ik heb een opgezette keel :? Ik ga zo even een smoothie nemen. Gaan vanmiddag lunchen in de stad maar dan neem ik gewoon lekker een salade :)

Fijne dag allemaal!

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 10:08

Gefeliciteerd Colway!! :D

Ik zit aan een gezond ontbijtje van een smoothie met spinazie, 2 sinaasappels, een kiwi en chiazaden. Vandaag helaas alleen maar studeren en geen tijd om iets te gaan doen... ;(

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 10:11

Gefeliciteer Colway!

Succes met je keel Maartje..

Klinkt lekker vogeltjeM! jammer dat je de hele dag moet studeren, het wordt nog wel zulk mooi weer!

Ik had gister gezond en koolhydraatarm avondgegeten: schelvis met broccoli en een beetje botersaus. Ik vond de schelvis eigenlijk niet zo lekker..

Ik ga zo paardrijden en dan de stad in, weet nog niet wat ik vandaag allemaal ga eten.

Fijne dag iedereen!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 11:36

Hier ook een beetje brak.. Wel supergezellig avondje weg geweest. Eerst bij Humphrey's gegeten en daarna nog drankjes in de stad gedronken. :9
Vandaag maar ff genieten van het mooie weer.. Eerst even een smoothie maken en dan even onder de zonnebank.

Waarmee ben je eerste geworden Colway? In ieder geval gefeliciteerd!
Maartje eetbuien... Vervelend hé.. Mijn vriend heeft weer allemaal slechte dingen mee genomen, ik kan beter zelf boodschappen doen. :=
Vogeltjem succes met studeren! :(:)