Taarten decoreren XX

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Re: Taarten decoreren XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 12:04

Het moet wel houdbaar zijn. Het zijn dummies die langere tijd mee moeten gaan als voorbeeld.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 12:06

Dat kan toch met die mix? Poedersuiker is heel lang houdbaar en water ook :P

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 12:30

Ik zou het ook doen met water en poedersuiker :j , dat blijft heel lang goed, dus moet kunnen ;)

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:07

Afbeelding

gevuld met bokkepoot vulling

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:22

Ik werd gisteren gebeld door een taartvriendinnetje, ze was heel ziek geweest de afgelopen dagen. Of ik kon helpen in de stand op de voorjaarsmarkt in Hattem. Tuurlijk!!! Met plezier! Ik was er nog maar net en kreeg al een kadootje :)
Afbeelding

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:24

Leuke cupcakes! Klinkt lekker, bokkenpootjesvulling, moet ik ook maar eens maken.
Wat een leuk cadeautje!

Vandaag het communietaartje afgeleverd:
Afbeelding
Detail:
Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:32

Erg netjes Corinne.

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:36

Heel netjes

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:54

heel netjes Corinne

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 22:30

zo...net mn eerste kinderfeestje erop zitten, 11 meiden van 11 jaar wat een kippenhok!!
ze hebben allemaal een 15cm boltaartje gevuld en bekleed. Ze waren erg goed gelukt.
Heb wel een hele dag in de keuken gestaan om de biscuits te bakken (met mn magnetronnetje waar er maar 1 in past :( maar het resultaat mag er zijn en ze vonden het allemaal erg leuk en dat is toch het belangrijkste!!
o ja..mn handmixertje vond het niet zo leuk al dat biscuitdeeg LOL

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 22:47

Jee meiden wat komen er weer een prachtige creatie's voorbij
Vind die drukke bloemen taarten fantastisch!

Lief cadeautje Karina.

Pffff je zult wel moe zijn na zoveel meiden.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 23:08

11 meiden :oo
Ik heb vanmiddag 6 meiden van 9 gehad en ik was erg blij met de hulp van mijn zusje en de moeder van de jarige. Maar het was wel een geslaagde middag!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 23:44

Chantaltje, cupcakes zijn leuk zeg!! Hoe heb je die dartborden gemaakt?? Uitgeprint??

Kinke wat lief zeg je cadeautje!! Erg leuk die mok!!

Corinne wat een mooie taart! Is die bekleed met marsepein of fondant?? Hijs prachtig wit en strak!!

En jeetje, 2 kinderfeestjes met véél meiden hihi! Wat leuk dat jullie dat doen!!

Hier vandaag 24 mini cc's (chocolade, met stukjes chocola erin en parelsuiker erop :9 ) voor het toetje, we hadden 6 vrienden te eten, we gingen gourmetten en natuurlijk hoort daar een lekker toetje bij :D

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 00:00

Patriciavt schreef:
Chantaltje, cupcakes zijn leuk zeg!! Hoe heb je die dartborden gemaakt?? Uitgeprint??

Kinke wat lief zeg je cadeautje!! Erg leuk die mok!!

Corinne wat een mooie taart! Is die bekleed met marsepein of fondant?? Hijs prachtig wit en strak!!

En jeetje, 2 kinderfeestjes met véél meiden hihi! Wat leuk dat jullie dat doen!!

Hier vandaag 24 mini cc's (chocolade, met stukjes chocola erin en parelsuiker erop :9 ) voor het toetje, we hadden 6 vrienden te eten, we gingen gourmetten en natuurlijk hoort daar een lekker toetje bij :D

Hoi, ja heb uit geprint... :D

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 09:16

Dank jullie wel, hij is bekleed met fondant. Vulling: rode vruchtenjam en bastognebotercrememix.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 09:17

@Marisje: 11x staan (hand)mixen en 11x staan bakken? En dan 11 gillende keukenmeiden aan tafel?
DIEP respect voor jou!!! _/-\o_
Heb je ook een foto van het resultaat?

@Corine: mooi communietaartje! Ohhh, jij hebt de crimper gebruikt!! Ik durf nog steeds niet,... :o

@TT: Woezel en Pip taart is leuk! :j

@ ??: de Bob de Bouwertaart is superstrak en ik vind de 2 kleuren blauw niet storend hoor!!
Al lijkt het, met het balonnetje en de blauwe achtergrond, net alsof de kraan is opgestegen en in de lucht hangt, hahaha!
In ieder geval, superstrak gedaan!!! Chapeau! _/-\o_

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 09:27

Had het biscuit alvast gebakken voor de moeder van een vriendin en het was de bedoeling om deze de vriezer in te doen :j , maar.......krijg m met geen mogelijkheid
de vriezer in := . Die zit een beetje vol en hij past écht niet meer erbij :? . Dat wordt verplicht een taart maken dan vandaag :D

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:21

Hallo allemaal,

Ik heb weer een vraagje, ik had zin om straks cakepops te maken. Maar moet de cake dan echt verkruimelt worden en terug met boter, of iets dergelijk samen gerolt worden? Want dit wordt toch net iets te zoet voor het gezin hier. Is er een mogelijkheid om dit echt gewoon puur met bolletjes cake te doen of iets anders? Het is wel met de oven, spijtig genoeg geen cakepop machine :D

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:35

Ik heb nog geen manier gevonden om cakepops te maken zonder cakepopmaker of botercreme, dus ik heb me een cakepopmaker aangeschaft en ik vind ze zo veeeel lekkerder dan gemengd met botercreme.

voordat ik de machine had deed ik brokken cake in de blender en even blenden tot de cake verkruimeld was, daarna kneedde ik er banketbakkersroom door ipv botercreme, dat vond ik zelw iets lekkerder maar ik blijf erbij dat de cakepopmaker het lekkerste is, maar die heb je blijkbaar niet.

Wat ik wel eens geprobeert heb met pasen was om cakedeeg te bakken in eierschaaltjes en dat ging, maar is heel veel werk als je ze daarna wilt pellen en versieren. Als je wil kan ik je een linkje geven van hoe dat eruit ziet :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 17:09

Net even een lekker bakkie thee gedaan met een cc, na een heerlijke rit over de hei met de koets met Noortje ervoor.
Afbeelding

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 17:09

Hmm ik dacht al wel dat het niet echt mogelijk was. En gewoon een cake bakken en daar bolletjes / vierkantjes uitsnijden is niet mogelijk (ik vrees zelf dat ze dan wat te luchtig zijn en uit elkaar vallen op het stokje?)

Dat linkje met die eiereschaaltjes lijkt me wel leuk!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 17:16

Ik heb de cake altijd klef, nooit echt een droge cake uit de oven. Van kleffe cake kan je ook goed balletjes vormen.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 17:19

Oeh Meggiemeg die CC ziet er goed uit :D En dan icm een lekker ritje met de wagen <3

Ik wil mijn salaris :') Ik wil spullen kopen en aan de slag _O-
Ga van de week maar vast oefenen met boetseren van deze: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi ... ?id=184399
Fondant en modelleer-spullen heb ik wel :j

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:06

Soprano schreef:
Hmm ik dacht al wel dat het niet echt mogelijk was. En gewoon een cake bakken en daar bolletjes / vierkantjes uitsnijden is niet mogelijk (ik vrees zelf dat ze dan wat te luchtig zijn en uit elkaar vallen op het stokje?)

Dat linkje met die eiereschaaltjes lijkt me wel leuk!

http://mightygirl.com/2008/03/24/easter ... gg-shells/
Je maakt eerst een gaatje in de eieren, wat eruit komt hou je eieren van over. Die gebruik je om de cakedeeg mee te maken (250 bloem,250 suiker,250 boter, 1 zakje vanillesuiker)
Boter en suiker mengen, eieren erbij, goed mengen en bloem erbij.
De uitgespoelde eieren vullen met behulp van een spuitzak en in de oven.

Ik heb ze zelf een beetje op gevoel gebakken, 170 ° hetelucht.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:09

Als het mag meld ik me hier ook aan :)
Ik bak heel graag, een beetje uit de hand gelopen hobby. Heb eigenlijk een eigen kastje nodig zoveel marsepein, kleurstof en mix staat er in de kelder _O-

Mijn meest recente cake is deze. Vind 'm zelf niet mooi gelukt omdat ik te weinig groene rolfondant had en de zijkanten dus open moest laten, en heb daar maar paardensuikerfiguurtjes opgeplakt.
Afbeelding