Nog eventjes over kinderen, misschien dat dit topic interessant is om door te lezen. Worden alle dilemma's aangehaald. Dat hele subforum is trouwens wel interessant voor mensen die het door willen lezen.
Haha boter van apro soja Ik wilde het pakken en dacht ineens 'hee', scheelt bijna niks met gewone boter, dus ik heb het gewoon gekocht Wel boterhamboter zegmaar, niet om te bakken. Dan gebruik ik meestal sowieso wajang, da's goedkoper.
Dat forum trouwens sommige mensen zijn echt knettergek daar Heb je het topic 'Help mijn kind eet vlees ' gezien?
Als je dat al een schokkend topic vindt, moet je de rest van het forum eens doorlezen Je komt daar echt dingen tegen waarvan ik me afvraag of ze die niet beter kunnen verplaatsen naar bepaalde subfora die alleen toegankelijk zijn voor mensen met een bepaald aantal posts
Ja leuk, dan krijg je wel een rondeel-ei naar je hoofd, vind je dat erg? Terwijl ik langs galoppeer op mijn paard waar ik met een boomzadel op rijd en af en toe een zweepje gebruik?
Ik begrijp je volkomen Ja bitloos omdat paard het bit niet (echt) accepteert. Ja dan heb je weinig keus Al wordt ze af en toe wel weer met bit gereden, maar dan met een heeeeeele zachte hand. Dusch. Ik ben lekker paardenmishandelaar
Sporen staan nog niet op de planning, moet je bij ons toestemming van de instructie voor hebben
Heb je er ook zo een die het bit wel aanneemt, maar duidelijk fijner loopt op een bitloze optoming? Ik vind dat gewoon de voorkeur van het dier, daar moet je respect voor hebben als mijn poown zou aangeven dat ze liever met een pelham op volle kracht wordt gereden, dan zou ik ook overstappen.
Ik rijd nu dus bitloos, boomloos, ijzerloos, zweeploos en spoorloos heeft allemaal zo zijn redenen. Dus ik ben gebombardeerd tot NH-freak...
Magrathea
Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-12 17:56
Mwoah, dat zou ik niet willen zeggen. Ze geeft wel degelijk makkelijker na op het bit, maar ze moet gewoon heel voorzichtig gereden worden met bit. En dat kan ik niet Probleem is natuurlijk dat het voor háár heel leuk om met haar hoofd een kilometer in de lucht te lopen, maar voor haar rug is dat toch wat minder. Zie dat je paard maar eens wijs te maken
T is trouwens niet mijn paard hè maar leaseknollie
Even je checklijstje af: Bitloos - ja, zolang het goed gaat ik heb niks tegen bitrijden zolang het netjes gebeurt Boomloos - mwoah, daar zijn mijn spieren niet goed genoeg voor denk ik weet niet of daar m'n paard een plezier mee doe. IJzerloos - ja, eigenaresse vind ijzers niet nodig zolang je geen reining rijdt alle manegepaarden zijn blootvoets (op eentje na, die staat voor op ijzers om medische redenen geloof ik ) Zweeploos - meestal wel, maar als ze bitchy gaat lopen doen tegen haar medepaardjes in de bak dan accepteer ik dat niet, da's gewoon gevaarlijk. Spoorloos - nu niet, misschien later, maar altijd met beleid en onder instructie
Appelmoes, ik vind het wel extreem om je kind vegan op te voeden hoor. Ik vind eigenlijk dat je je kind niet mag indoctrineren met je eigen mening. Maargoed, dat is niet alleen met veganisme, ook met geloofsovertuiging e.d. Ik vind het jammer dat die kids 'de vrijheid om te kiezen' wordt ontnomen. Ik denk dat je daar sowieso je doel mee voorbij schiet.
Oja, en sojaproducten, ik heb wel heel veel alpro geprobeerd, maar alles vies. Provamel hebben ze hier ook op elke hoek van de straat (westerpark/jordaan is een beetje een alto/eco buurt in a'dam) dus dat kan ik wel proberen.
Ik heb eergister vegan gegeten met m'n vriend. Bulgur met in de olijfolie roergebakken broccoli en courgette met italiaanse kruiden en stukjes veganspul wat naar roggebrood ruikt. Vond ik ook niet zo lekker, vervang ik dan liever voor cashew of iets dergelijks. Dan zou het een geslaagde maaltijd zijn.
Pippaa
Geplaatst: 29-06-12 21:20
Dat is geen aanval hoor, maar zo denk ik erover.
Je indoctrineerd ze niet als ze alles maar mogen? Je kan ze toch bewust dingen meegeven, waarmee ze later kunnen bedenken of ze het wel of niet willen aanhouden? Als voorbeeld: Ik ben kerkelijk opgevoed en tot m'n 16 had ik daar geen probleem mee, al wist ik wel dat ik niet geloofde. Op m'n 16de werd ik het toch wel zat, elke zondag naar de kerk, maar ik moest tot mijn 18de mee. Ik vond dat ik op mijn 16de toch wel genoeg kennis en overtuiging had om te stoppen. Ik denk dan ook dat je kinderen best wat mee mag geven, maar op het moment dat je me merkt dat het niet werkt/wil, dan moet je ze daar vrij in laten. Of dan nog qua geloof is of eet- en levensstijl of nog iets heel anders...
Past deze discussie over vega/vegan opvoeden niet beter in het andere topic?
Appelmoes_11
Geplaatst: 29-06-12 21:29
Ik had een hele tekst getypt, maar ik post 'm ff in het HK-topic ja
Vandaar dat die daar ineens uit de lucht kwam vallen
Er staat nu een pannetje biologische pompoensoep (uit een zak) op. Was nog even bang, had niet gecheckt in de supermarkt namelijk of hij wel vega was maar dat is ie wel. Op 1% room na vegan
Goedemorgen zeg, heeft iemand al eens de wikipedia-pagina over vegetarisme doorgelezen? Die plaatjes erbij ook, het schreeuwt gewoon om bevestiging van het stereotype Ik durf die van veganisme niet eens aan te klikken, ben bang dat ik dan ga huilen.
Wat vinden jullie trouwens van het eten van honing?