Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 23:30

Ik heb deze gemaakt. Super makkelijk en snel en gewoon lekker, vond ik zelf, de mensen die het aten waren enthousiaster dan ik zelf. :D

Jouw fudge ziet er ook leuk uit om te maken, wat bewerkelijker maar dat maakt het juist leuk. Alleen dat gedoe met een thermometer... doe jij dat ook?

Phylos

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:00

Oef dat ziet er lekker uit!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:19

Net weer cupcakes gemaakt om naar kennissen mee te nemen voor de bbq.. wil ik net de laatste cupcake erop zetten, flikkert die standaard om. >;) 3 cakejes plat op de vloer. ;( Nouja, heb er nog 9 kunnen redden en we zijn gelukkig met 8 personen.
Ze zijn wel leuk geworden vind ik zelf, de gele zijn met citroensmaak en vanillebc en de andere naturel met chocoladebc:

Afbeelding

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:58

Hmm, die met citroen lijken me wel lekker! :9 Balen dat ze gevallen zijn, maar gelukkig had je er nog genoeg over! Mooie toeven heb je erop zitten. Mag ik vragen wat voor spuitzak je hebt? Met de mijne krijg je echt geen toeven.. :n

Unravelation schreef:
Mag ik misschien het recept voor de fudge?? Heb zelf ook een fudge die ik graag nog wil gaan maken, maar zo kan ik mooi 2 verschillende proberen :) Ik wil graag deze nog eens maken: http://bakeat350.blogspot.com/2011/11/chocolate-chip-cookie-dough-fudge.html

OHHH die lijkt me echt héérlijk! :oo :9

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 13:50

Dank je! Die toeven heb ik gedaan met een open stertip van Wilton, de 1M. Dus dat is volgens mij de grootste tip die je kan krijgen, kost iets van 3 euro. Hij is heel fijn, toeven maken gaat supermakkelijk. :j

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 14:21

Die cupcakes zien er geweldig uit! *\o/* *\o/* *\o/*

En ze zullen vast ook heel lekker smaken. :9

Unravelation

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 20:58

Ir111 schreef:
Ik heb deze gemaakt. Super makkelijk en snel en gewoon lekker, vond ik zelf, de mensen die het aten waren enthousiaster dan ik zelf. :D

Jouw fudge ziet er ook leuk uit om te maken, wat bewerkelijker maar dat maakt het juist leuk. Alleen dat gedoe met een thermometer... doe jij dat ook?

Die van jou ziet er niet al te moeilijk uit, ik vind de gewone karamel gemaakt met gecondenseerde melk ook erg lekker, maar wist niet hoe ik er fudge van kan maken :o (gebruik het voor de millionaires shortbread :9 )
Ik moet idd nog zo'n thermometer aanschaffen...Maar denk wel dat het echt nodig is, het schijnt best precies te liggen met suiker..Wel een uitdaging dus, maar ik vond het er zo ontzettend lekker uitzien, ik moet het een keer proberen! :D

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 22:12

Ja precies, de uitdaging maakt het dan wel weer leuk. 'Mijn' fudge is meer voor als je even een kwartiertje over hebt, is echt zo gedaan. :D

Vandaag heb ik citroenrepen gemaakt. Ik had het in een ronde vorm gedaan zodat ik ze als taartpuntjes kon serveren met een bolletje citroen sorbetijs. Was erg lekker. Bodem was alleen net niet gaar genoeg, de gasten vonden het lekker maar het kan beter...

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 11:51

Ohh die citroenrepen lijken me heerlijk! Die sla ik even op :j

Je cupcakes zien er goed uit spikkelfire! Heb je die op de grond zijn gevallen helaas zelf op moeten eten? :P

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 12:11

Ik kom hier even binnenvallen,

Ik ben eigenlijk best benieuwd welk basisbeslag jullie gebruiken voor cupcakes!
Ik heb eigenlijk best zin om te bakken vanmiddag :9

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 12:39

Die waren gecrashed heb ik zelf op moeten eten idd. :')

Voor beslag gebruik ik; boter, zelfrijzend bakmeel, melk, suiker en eieren. Dan heb je een heerlijk beslag. :)

Unravelation

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 21:34

Die citroenrepen wil ik idd ook nog eens proberen, maar dan uit het hummingbird boek, die hebben ook zoveel lekkere dingen erin staan!!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 21:59

O, die cupcakes zien er wel lekker uit!!
En ik zag weer lekkere recepten voorbij komen.
Die citroenrepen zijn ook wel iets om eens te proberen.

Wij zijn een weekje naar Frankrijk geweest, wat hebben ze daar toch lekkere taartjes bij de bakker :9 .
Bij de supermarkt nog voedingssmaakstof in de smaak Pistache op de kop getikt :):) .

En van bakken kwam dus niet veel de laatste tijd. Vanavond wel pizza gebakken op de bbq, telt dat ook een klein beetje?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:43

Zo mn moeder heeft ff een 10 kilo doos poedersuiker meegenomen van de Sligro, kan ik voorlopig ff vooruit met mn botercreme. :')

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 08:51

Woow. _O-
Daar kun je inderdaad wel even mee vooruit!

Ik wil die fudge maken, maar ik heb geen thermometer.. Dus dat wordt nog even wat anders zoeken. :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:36

Zo, ik heb weer een nieuw receptje uitgezocht om mijn stalgenoten blij mee te maken. We drinken op zaterdagochtend altijd gezamelijk koffie. Heel goed want zo heb ik tenminste minimaal eens per week slachtoffers voor mijn baksels. }>

Ik heb dit recept uitgekozen. Nu ben ik bang dat de vulling wat te zacht blijft, dus dat deze gaat uitlopen zodra je de punten snijdt. Denken jullie dat het 'kwaad' kan een zakje klop fix aan de vulling toe te voegen? De vulling hoeft niet strak te blijven maar ik wil niet dat er een vla-achtige substantie uit de punt loopt...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 15:07

Klopfix kan nooit kwaad, dus ik zou het gewoon doen. En de taart ook lang genoeg laten afkoelen/opstijven in de koelkast, dan moet het wel lukken :)

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:21

Met klop fix erdoor zal het idd wel goed komen. :j

Ik wil volgende week iets bakken voor mijn klasgenootjes, als afsluiting van het schooljaar, maar wat.. Ik wil iets van brookies of brownies (maar met wat erdoor?). Is wel een beetje lastig, want ik moet het natuurlijk wel fatsoenlijk mee kunnen nemen. Die cheesecakebrownies die ik laatst heb gemaakt bijvoorbeeld zijn niet handig. :)

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 08:30

Misschien iets met stukjes chocola en cranberry oid er door Saskia?
Ik heb een recept gevonden voor appeltjesbrood met kruiden. Ga ik dit weekend eens proberen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:50

@Saskiaa; ik kwam laatst ergens een recept voor brownies met chili erin tegen. Lijkt me echt heerlijk!

edit: zoiets. Is wel een uitgesproken smaak. Ik hou van gember/chili/kaneel etc maar ik heb geleerd dat niet iedereen dat lekker vindt (ik zie nog het gezicht van een collega die vol enthousiasme een gewoon koekje meende te pakken maar 1 van mijn gemberkoekjes beet had }> ).

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:00

O die rabarbertaart! <3

Hier zijn de cupcakes net uit de oven. Pakket van de Xenos om te proberen, hazelnoot cupcakes met cheesecake topping.
En meteen de flesjes van mn cupcake decoratieset proberen. Zijn flesjes met verschillende spuitmondjes.

Nu even (on)geduldig wachten tot ze zijn afgekoeld voor de topping erop kan.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:10

Oh dat ongeduldig wachten ken ik! Ik drentel dan om de vijf minuten naar de keuken om even te voelen, totaal zinloos. :')

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 15:11

Ir111 schreef:
Oh dat ongeduldig wachten ken ik! Ik drentel dan om de vijf minuten naar de keuken om even te voelen, totaal zinloos. :')

Onthoud dit: hoe vaker je de oven open doet om te voelen, hoe meer hete lucht er ontsnapt en hoe minder heet je oven wordt - en dus ook hoe langer ze moeten bakken. Dat helpt wel :D

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:15

Nee, ik bedoel als het spul staat af te koelen op het aanrecht. Steeds even ruiken. :+

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:24

Hahahahaa, dat is zo herkenbaar. :')

Ir111, ik hou niet zo van chilli. :)
Het worden brownies met twix. :9