Taarten decoreren XV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Jessie

Re: Taarten decoreren XV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 13:51

Folie er tussen? ow die optie heb ik nog niet gehoord/geprobeerd!
je rolt je fondant dan dun uit, legt er folie over heen, drukt de lineaal er in en trekt het er met de folie weer uit? hmm zeker proberen vanavond.

Zijn hier trouwens ook mensen die de kapsel bestellen bij de bakker en het niet zelf maken.
Zag dat je voor 2,50 euro al een 26 cm taartbodem had. Kan ik zelf echt niet tegen bakken met de tijd etc :n
gister twee volle beslag kommen in mijn 30 cm vorm moeten gooien en nog was hij te laag.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:03

Heb het cupcakeboekje besteld...vrees dat ik er weer een nieuwe hobby bij heb :x

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:06

joh jessie, daar kan je zelf niet tegen bakken qua tijd idd! doen alle bakkers dat? en hoe hoog is dat dan?

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:07

Ja dat dacht ik ook al, ik lijk wel gek.
Ik weet dat ik hier bij de bakker een kapsel kan halen van bijna 1x1m iets kleiner voor 26 euro (vierkant) en deze is volgens mij 6-7 cm hoog :j zijn onwijs mooi en lekker. Misschien iets droger dan wat je zelf bakt maar vind de kwaliteit niet tegen vallen.

edit hier had ik het gezien! 2.93 voor 26 cm taart rond. Je kan ook vierkant bestellen.
Het is een meesterbakker dus denk dat ze in alle meester bakker filialen het wel verkopen of kunnen bestellen?
http://webshop.debakkers.nl/assortiment ... ssortiment

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:13

Das idd niet duur zeg? Wel een goede!

Mijn baksels van de laatste tijd:

Afbeelding

Afbeelding
(de onderste 2 waren van mijn zoon :P )

Afbeelding

Afbeelding

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:15

_Jessie schreef:
Ik weet dat ik hier bij de bakker een kapsel kan halen van bijna 1x1m iets kleiner voor 26 euro (vierkant) en deze is volgens mij 6-7 cm hoog :j

1 meter bij 1 meter? Serieus? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:16

Leuk zeg Samantha. Leuk kaartje ook!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:19

je kaartje is mooi geworden sam! cupcakies zijn ook lief

joh jessie, weer wat geleerd! ga dat toch eens uitproberen. 7 cm is vaak hoog zat

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:19

palermo is mooi!!! leuk gedaan!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:21

Dit is het gratis kaartje van vistaprint, ik heb een ander kaartje laten ontwerpen, maar ja die 500 stuks van vistaprint moeten eerst op. :D (per ongeluk 500 besteld ipv 250)

Deze heb ik laten maken:

Afbeelding

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:24

Esgaroth schreef:
_Jessie schreef:
Ik weet dat ik hier bij de bakker een kapsel kan halen van bijna 1x1m iets kleiner voor 26 euro (vierkant) en deze is volgens mij 6-7 cm hoog :j

1 meter bij 1 meter? Serieus? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

haha een heel groot vierkant stuk kapsel :P
ik heb in de keuken gewerkt bij een verzorgingshuis en mn chef haalde wel eens de helft van zo'n kapsel bij de bakker en dan had hij echt
een hele flinke taart. Toen ooit eens gevraagd waar hij het haalde, dat was dus bij onze lokale bakker.
Maar vind ronde vormen veel makkelijk om rond te kopen ipv te snijden.

O die cupcake's zijn echt heel leuk geworden! :D
en je nieuwe visitekaartje is ook erg leuk geworden!

benangelique ja inderdaad dat is hoog zat! weet niet of alles zo hoog is hoor

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:25

moet toch morgen naar de bakker hier, zal eens vragen of zij dat ook doen en wat dat kost. handig om bij de hand te hebben zoiets!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:25

grappig zeg, ik ga het ook eens vragen bij de bakker.
Maar die link, daar kan je ze in de winkelwagen gooien, maar ik neem aan dat ze niet verzenden?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:49

Samantha_ schreef:
Zijn dat die linialen zeg maar? Ik doe die altijd met folie ertussen, werkt prima!

Dat zag ik vandeweek ook al voorbij komen. Dat ga ik dit weekend zeker proberen!
Ik heb het uitdrukmechanisme er al af gesloopt. Het enige wat dat doet is stomme afdrukken in mijn letters maken. Die maken ook echt niet dat de letters makkelijker uit de lineaal komen.

Esgaroth schreef:
Totdat je de letter oppakt, dan heb ik opeens allemaal i'en :')

Op tijd maken en even laten uitharden voordat je ze gaat verplaatsen/op de taart leggen. Dan zijn ze wat stugger en vervormen veel minder snel.

Die bakkers kunnen in grote hoeveelheden tegen groothandel prijzen inkopen en ook in grote hoeveelheden beslag maken. Dat scheelt denk ik wel in de kosten. Maar toch bak ik het net zo lief zelf. Hoort er voor mij bij.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:49

Ik heb hun net even gemaild en hun zeiden dat het bijna bij iedere meesterbakker te krijgen is.
Verzenden weet ik niet Samantha_ zou je ze even moeten bellen :j kon niet terug vinden op de site.

Ja lijkt mij ook wel wat, scheelt me met stapel taarten een hoop gedoe en gekloot met tijd
Gister gewoon lang bezig geweest voor 3 taarten dat ik pas om half 1 in mn nest lag :+

Falona ik vind het ook wel leuk en voor 1 taart geen probleem dan zet ik de mixer wel aan
maar stapel taart moet ik toch echt te veel gaan uit halen wil ik alle kapsels goed krijgen dan vind ik zoiets wel handiger

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 16:43

Samantha, je weet dat je geen reclame mag maken als je niet bent ingeschreven bij de KvK? De Belastingdienst schijnt ons hobbybakkers tegenwoordig ook interessant te vinden.
2,93 voor zo'n kapsel is niet duur zeg. Ik heb ook al prijzen gehoord die 2x zo hoog liggen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 16:58

Reclame als in visitekaartjes ook dan?
Ik zat er eigenlijk wel aan te denken, zo duur is het niet, 50 euro per jaar. En dan mag je ook bij makro etc shoppen toch?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 17:03

Jep, je mag helemaal geen reclame maken. Denk er dan wel aan dat wanneer je in de bakkerij rubriek terecht komt, je ook te maken krijgt met de Voetsel-en Waren Authoriteit.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 17:09

Ik dacht het wel, dat je dat alleen niet op grote schaal mag doen zoals adverteren in de krant. En dat je geen dingen als workshops enzo kan doen?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 17:47

Nope, mag niet. Lijkt me dat je je nog even goed moet inlezen over hoe het allemaal werkt.

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 21:19

wat zijn er weerk mooie taarten en cctjes gemaakt zeg echt geweldig :D

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 01:13

oooo hij is voor mijn doen zo goed gelukt :D
Morgen middag zal ik even een foto uploaden. Mn royal icing was zeer goed te spuiten :j
Had alleen een kleinere tip moeten gebruiken helaas maar ach. Voor de volgende keer

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 07:20

Wat een schattige cupcakes weer! En mooie taarten!

Ik had een vraagje, weet er iemand een site/filmpje waar een beetje wordt uitgelegd hoe de sugarcraftgun werkt? Ik was daar wel erg benieuwd naar.
Alvast bedankt!

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 07:59

Hoi dames,

Ondanks dat ik zelf al even niet meer aan het bakken geweest ben, heb ik hier wel stilletjes meegelezen en jeetje wat zijn er weer geweldige dingen gemaakt. Petje af hoor!!

Nu ga ik het weekend weer aan het bakken en heb ik eigenlijk een meteen een vraagje waar een van jullie misschien antwoord op heeft. Ik ga een taartje maken voor een kindje, waarvan de ouders willen dat zij zo min mogelijk suiker eet. Nu hebben ze voor de marsepein, hun ok gegeven, de vulling gaat ook goed komen, want kindje in kwestie is gek op danoontje, dus daar ga ik het taartje mee vullen.
Maar wat ik me afvroeg of er iets anders is behalve botercreme, zonder suiker om mee af te smeren? Want ik neem aan dat ook danootje beter niet in aanraking kan komen met marsepein?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 08:03

Zo min mogelijk suiker maar wel danoontje? Hm, dan kan boter crème er ook wel bij