Taarten decoreren XI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:12

Falona schreef:
De takken idd. Of ik met een sugargun het gewenste resultaat krijg weet ik niet, ik heb toen dat bolletjes wol gezien (niet die van polivy, maar die andere) en dat was nou ook weer niet echt het resultaat dat ik zou willen krijgen (ik ben echt een perfectionist

En bedankt...die was van mij |( :+ :D
Hebben jullie deze al gezien? <:) :){

liloenstitch

Re: Taarten decoreren XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:57

Ik heb uiteindelijk toch nog een keer dezelfde hoeveelheid gebakken. En biscuit is weer even hoog. Had wel weer iets geks. Op de bodem zit een hele hobbel/deuk. Dus ik kan die in ieder geval niet als bovenkant gebruiken. Maarja, stop de deuk wel vol met vulling.

Verder een beetje gefreubelt vanavond. Heb alvast het plaatje klaar voor het taartje van volgende week. Is best aardig gelukt. Foto's volgen nog wel.

Ik heb sinds donderdag ook het boek van bakerella binnen. Is echt leuk. Vind dat uiltje echt schattig.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 00:04

Jaime_ schreef:
Wereld, gefeliciteerd!!!

@ Mayo, ik hoorde van Lies dat jij bij haar een designertas workshop gedaan hebt? Waarom heb je daar nog geen foto van gepost?! Of heb ik daar door de drukte overheen gekeken := ?

:o :D Ik moet nog een berg foto's op de computer zetten.

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 00:07

Heb ook weer 2 taartjes gemaakt :D Dit zijn mijn 4e & 5e taartje pas maar vind ze beide best leuk geworden en vooral lekker :P

Afbeelding

Afbeelding

Deze 'jungle' taart heb ik gevuld met banketbakkersroom & verse mandarijntjes!

Afbeelding

Afbeelding

En deze bol wol is gevuld met aardbeiencreme en verse aardbeien!

Ze zijn natuurlijk niet zo perfect als al die taarten die hier voorbij komen maar ach, voor een 4e & 5e keer zijn ze niet heel slecht :) Wel waren ze beide heerlijk <3

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 00:09

zoo k heb mn biscuit weer gemaakt, en de figuurtjes ook alvast :D
Heb al de Kangoeroe + de road sign die erbij hoort :D
de Nederlandse vlag en de Australische vlag.
Die sterretjes waren bijna onmogelijk joh! moet eigenlijk zo'n sjabloon daarvoor hebben xD Ik sneed het met een aardappelschilmesje uit het fondant door een klein uitgeknipt sterretje op het fondant te leggen en eromheen uit te snijden, maar het fondant trok telkens mee, waardoor de hoekjes uitgerekt waren enzo , en het helemaal niet meer op een ster leek :P
Maar uiteindelijk toch beetje gelukt xD

Morgen snijden,vullen en bekleden :)
Ben benieuwd :D
K ga bekleden met Marsepein, k had uit Duitsland nog zo'n rol marsepein liggen die al opgerold is :D Die hoef je alleen maar uit te rollen over de taart heen, strak te maken/vouwen wegwerken en klaar 8-)
K houd niet zo van marsepein, maar er komt veel bezoek die het wel lekker vindt O:)

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 00:38

annehoe schreef:
Men_Sven schreef:
Afbeelding

wow echt gaaf deze :)

weet je hoe dit gemaakt is? ziet er echt mooi uit.

Jaime_ schreef:
Nah volgens mij denk jij juist weer te moeilijk :') haha, ik denk dat de aarbei er gewoon in is gestopt voor het cakeje de oven in ging :+

Nee dat denk ik niet, als je de aarbei meebakt is hij gebakken en word hij zacht. Je ziet dat er bovenop de aarbei iets anders zit, dus het cakeje is na het bakken uitgehold, aardbei er in en weer afgesmeerd denk ik.. ;)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 02:17

Als je goed kijkt zie je ook een snede aan de bovenkant

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 02:29

wat bedoel je?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 02:49

Je ziet rondom het kroontje van de aardbei een soort inkeping/snijlijn. Alsof er een dakje is gelegd. Dat zie je ook als je langs de zijkant van de aardbei omhoog kijkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 10:50

inderdaad, die aardbei is niet meegebakken. Hoe ze het ook gedaan hebben....'t ziet er verrekte lekker uit ;)

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 11:54

nee idd, dat zei ik ook dat hij niet meegebakken is, maar ik dacht dat je bedoelde van wel meegebakken mayo, vandaar..

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 11:55

Zometeen lever ik deze bestelling af voor een jarig paarden meisje met een foto van haar eigen pony..
Ik ben erg tevreden, nou maar hopen dat zij dat ook zijn..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 12:21

Yes ze waren heel tevreden!!!!!!!! Daar doen we het toch wel een beetje voor haha :D

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 12:23

Weer strak zeg Wereld! (wou dat ik dat kon, vooral met vierkante taarten. Dat blijf ik een ramp vinden) Vind 'm gaaf!
Heb jij de hoefijzers trouwens zelf gesneden of heb je daar een uitsteker of iets voor?

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 12:33

mooi hoor weereld, ien idd strak bekleed!

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 12:33

Dankje :D
Nee de hoefijzers heb ik zelf uitgesneden en de gleuf en gaatjes gemaakt met tooltjes

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 12:39

Hij is echt mooit, dat rozet erbij vind ik ook echt super.
Ik durf me nog niet eens aan vierkante taarten te wagen, ik heb echt geen flauw idee hoe ik die hoeken moet bekleden :=
Ik ben ook erg benieuwd hoe ik die Kever straks voor elkaar ga krijgen....

Wat voor kleurstof heb ik trouwens nodig om een chrome/zilver kleur te krijgen?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 12:42

Ik gebruik daarvoor van dat poeder wat dan verf wordt als je het met alcohol mengt.

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 12:43

Polivy schreef:
Ik gebruik daarvoor van dat poeder wat dan verf wordt als je het met alcohol mengt.

idd ik heb voor het goud en zilver kleurpoeder vermengt met water gebruikt

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 12:46

Falona schreef:
Ik durf me nog niet eens aan vierkante taarten te wagen, ik heb echt geen flauw idee hoe ik die hoeken moet bekleden :=

Eerst de marsepein mooi om de hoeken strijken en daarna de rechte stukken..

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 12:46

Misschien trouwens dat iemand daar een tip voor heeft, want mijne wordt nooit helemaal dekkend. Je blijft er altijd wat doorheen zien en ik het duurt heel lang voordat het droog is. Zal eens opzoeken welk spul ik heb.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 12:47

Nou mijn taartje is af, hijs echt leuk geworden :P alleen het marsepein wilde niet meewerken!
Hadden uit Duitsland nog een voorgerolde marsepein 'staaf' liggen, die hoefden we alleenmaar uit te rollen en over de taart te leggen, maar we kregen de vouwen met geen ene mogelijkheid weggewerkt! Terwijl dat bij fondant geen enkel probleem is :P
Maargoed.... we hebben dat wat weggewerkt door met zown spuit-ding toefjes eromheen te maken :P
Hadden met Chocoladelettertjes voor op de taart Welcome eropgeplakt. T bleef gewoon aan de zijkant op de marsepein plakken zonder dat we er iets voor hoefden te doen xD Altijd handig!
K ga zo wel ff foto maken :P
Laatst bijgewerkt door 1234 op 21-11-10 12:49, in het totaal 2 keer bewerkt

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 12:47

Polivy schreef:
Misschien trouwens dat iemand daar een tip voor heeft, want mijne wordt nooit helemaal dekkend. Je blijft er altijd wat doorheen zien en ik het duurt heel lang voordat het droog is. Zal eens opzoeken welk spul ik heb.

dan doe je te weinig kleurpoeder er in.
Het moet een dik papje worden ipv vloeibaar

Die van mij is goed dekkend, de marsepein waar de hoefijzers van gemaakt zijn zijn gewoon wil dus dan zie je hoe goed dekkend mijn papje is

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 12:49

Daar was ik idd naar aan het kijken, maar ik kan niet echt zilver vinden. Grijs is niet goed genoeg voor mij :+

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 12:51

Dat op de taart van Wereld is wel echt zilver, al lijkt het op de foto meer grijs misschien.