Taarten Decoreren VII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:02

liloenstitch schreef:
Wat hebben jullie weer een leuke taarten gemaakt! Echt leuk.

Heeft iemand voor mij de gouden tip om de babymold van first impressions te gebruiken?

Ik heb het ooit geprobeert met de filigree butterfly, maar die kreeg ik er echt niet goed uit. Misschien kwam dat door de fondant die ik zonder tylose gebruikt heb. Of zou het met marsepein beter werken?

Een half uur in de diepvries ga ik zeker doen.

ik vond de babymold vrij simpel werken, omdat het grote stukken/delen zijn (geen fijne lijntjes), dus goed volstoppen en in de vriezer gooien en je wipt hem er echt zo uit :j :j

liloenstitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:14

Lisette03 schreef:
liloenstitch schreef:
Wat hebben jullie weer een leuke taarten gemaakt! Echt leuk.

Heeft iemand voor mij de gouden tip om de babymold van first impressions te gebruiken?

Ik heb het ooit geprobeert met de filigree butterfly, maar die kreeg ik er echt niet goed uit. Misschien kwam dat door de fondant die ik zonder tylose gebruikt heb. Of zou het met marsepein beter werken?

Een half uur in de diepvries ga ik zeker doen.

ik vond de babymold vrij simpel werken, omdat het grote stukken/delen zijn (geen fijne lijntjes), dus goed volstoppen en in de vriezer gooien en je wipt hem er echt zo uit :j :j

Dan ga ik het gewoon proberen. Had je wel tylose door je fondant? Of had je het met marsepein gedaan?

Lisette03

Re: Taarten Decoreren VII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:16

ik heb het met marsepein gedaan, met fondant zou ik idd tylose gebruiken, anders strort hij denk ik in na het ontdooien, dat is het nadeel van fondant, dat zakt een beetje uit zonder tylose

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:53

Ik wil voor zondag een taart maken met als vulling aangevette slagroom en aardbeien, maar hoe lang is dat houdbaar (in de koelkast?) zonder dat het zuur en zompig wordt?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:26

Ik heb ook nog een vraag. Ik moet voor de volgende week zaterdag een taart maken. Ik wil donderdag avond alvast de biscuit maken. Dat heb ik nog niet eerder gedaan, en ik weet ook niet hoe mijn combi/magnetron het als oven gaat doen. Als het mislukt kan ik vrijdagavond nog eentje proberen.

Maar ik heb eigenlijk niet zoveel tijd meer daarna om hem fatsoenlijk te bekleden. Er moet een logo op van een automerk. Kan ik die bijvoorbeeld al maandag ofzo maken?
En hoe moet ik hem dan bewaren. In de koelkast? Ik wil niet dat er kleuren door mekaar gaan lopen ofzo.

Dan zou ik vrijdagavond alleen nog maar hoeven te bekleden (dat zal wel een lastig karweitje worden voor de eerste keer). En versieren. Wat dan snel gebeurt moet zijn als ik het eerder kan maken.

zorro2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:33

@ Mamamiesje, wat een mooie dochter!
Hartelijk gefeliciteerd voor jullie allemaal.

Morgen komt mijn kapster haar eerste taartje maken.
Ben benieuwd of zij ook besmet wordt door het virus ;)

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:34

@ Scum: Ik bak ook altijd in een combi op hetelucht en dat gaat gewoon goed :j Wel even rekening mee houden dat je op andere temperaturen moet bakken dan in een normale oven.
Logo (puzzelplaatje?) kun je maandag al maken en dan in huishoudfolie bewaren. Hoeft niet in de koelkast.
Succes met je eerste taart! :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:37

Het logo kan je gemakkelijk maandag al maken. Bekleden hoeft niet lang te duren, het is maar net hoeveel werk je er van maakt.

Ik heb nog steeds spierpijn van het kneden van zaterdag :') De marsepein was een beetje uitgedroogd aan de buitenkant en kostte nogal wat moeite om lekker soepel te krijgen!
Gisteren hebben we de taart aangesneden (die met India) en hij was errug lekker, ze hadden alleen veel te grote stukken gesneden :+ Er hadden wel 20 stukjes uitgekund, nu waren er 12 uit en werd er veel weggegooid omdat het véél te machtig was. Dat was wel jammer, maar het is zeker iets voor volgende keer om te maken :Y)

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:38

Proficiat MM!! Ik had stiekem ook even bij je berichten gekeken voor foto's :o .. Maar wat een schatje is je dochter! Maar dat wist je denk ik al :D

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:59

Gefeliciteer MamaMiesje :D

BrittKitt, spierpijn van Marsepein kneden?!! Da's echt een slechte zaak! :P

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:04

Nou he :') Dat vereist meer training!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:07

:') "Doe je aan sport?" "Joaahh, Marsepein kneden!" :P

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:08

Uhuh, ik bak taarten! :))

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:09

astriidj schreef:
@ Scum: Ik bak ook altijd in een combi op hetelucht en dat gaat gewoon goed :j Wel even rekening mee houden dat je op andere temperaturen moet bakken dan in een normale oven.
Logo (puzzelplaatje?) kun je maandag al maken en dan in huishoudfolie bewaren. Hoeft niet in de koelkast.
Succes met je eerste taart! :)

Ja, dat bedoel ik. Als ik bijv. broodjes afbak, dan mote ik de temperatuur altijd standaard hoger zetten dan wat op de verpakking staat, en ook een paar minuten langer erin dan aangegeven wordt. Volgens mij wordt dat ding niet zo heet als een gewone oven.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:13

Die van ons (hetelucht) kan ik ook nog eens alleen maar instellen op 150-175-200-225, dus die bak ik altijd op 175.
Dat is tot nu wel altijd goed gegaan gelukkig, soms moet het wat langer gebakken worden.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:22

Mijn hetelucht kun je wel opschroeven. Bak mijn 26 cm springvorm 15 min op 140, 15 min op 160 en nog 10 min op 180.
Volgens de verpakking van de mix moet ik 'm 30-35 min op 180 bakken.

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:37

Kom net van de Dommelsche watermolen in Valkenswaard af!

Daar hebben ze best veel bakspullen zeg! *D
Heb een vierkante bakvorm 26x26 cm aangeschaft voor €10,95,
een bakje cocosrasp en nog vanille extract.

Ze hadden ook wilton kleurstoffen! Alleen geen (fel)groene.. dus als de nieuwe levering er is, dan kan ik die ook gaan halen. :D

Verder hadden ze best veel wilton spullen, spuitzakken, mondjes, vormpjes, eetbare decoraties.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:50

Same here Britt.
Handig om te weten Ashleey, Valkenswaard daar kan ik evt. ook nog wel naartoe.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:09

Dat is inderdaad handig om te weten Ashley! Ik heb er eigenlijk nooit op gelet daar omdat ik alleen paardenvoer af ging rekenen altijd en dan weer weg was :D Stom!

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:14

Ja ze vertelde dat ze dan ook een vestiging in Oerle hadden (hier bij veldhoven) maar die hebben een minder uitgebreid assortiment van de bakspullen..

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:12

Woeps, net mijn bestelling geplaats :)
Best veel geworden :o

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:36

de eerste taartjes voor mijn neefjes verjaardag zijn klaar, deze zijn voor de familie, die komen morgen en dan voor vrijdag nog een stapeltaart en een slagroomtaart voor als de vrienden komen, pfft, heb nu al tijdgebrek %)

kikker en zijn vriendjes moest het worden:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:01

Oooh.. leuk Lisette !! :oo

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:07

Leuke taartjes!
Met wat maak je die tekeningen er bovenop?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:22

Hoelang kun je een puzzelplaatje maximaal bewaren denken jullie?

En een puzzelplaatje leg je op een plastic hoesje aan elkaar, maar hoe krijg je hem dan van het hoesje op de taart? Valt hij dan niet uit elkaar?