Taarten Decoreren III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NanceMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 08:39

Wie werkt er met de botercreme-mix van de Bakzolder?
Ik heb hem gisteren gebruikt en de smaak was prima maar de structuur leek nergens op... :(

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 08:49

Wat een supermooie vlindertaart. Moet nog lang oefenen wil ik dat kunnen maken. Ik ga van het weekend even naar de tafel van 18 om eens lekker rond te neuzen. Iemand daar al eens geweest? En hoe beviel dat?
Wat basisspullen aanschaffen en oefenen maar. Mijn zus wil graag een bruidstaart, dus ik heb nog wat te doen. Eerst taartjes oefenen en vullingen uitproberen. Als dat een beetje lukt kan ik beslissen of ik de grote taart ook wil maken.
Nog even wat vullingvragen:
Wat combineert er goed met champagnecreme?
Zouden verse aarbeien ook kunnen? Of kan ik dan beter jam gebruiken?
En wat combineert er goed met bebogeen, maar is géén chocola?

Alvast bedankt!

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 08:59

melanie_h, ik zou het wel willen leren :)

Ben gisteren nog even naar de ikea geweest. Heb nog 2 boltaartjes vormpjes gekocht en een grotere maat. Heb ook het zaagpakketje gehaald en de uitstekers. Heb ik toch al iets :)

Volgens mij zijn die bloemetjes uit de beginpost met deze plunger cutter gemaakt? Die staat bij mij op mijn verlanglijstje :)

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod ... ts_id=1549

anuschkaatje

Re: Taarten Decoreren III

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 09:08

Oeh champagnecreme is zo lekker :9 Wat ik daar regelmatig bij doe is bijvoorbeeld gemengd fruit uit blik, of inderdaad verse aardbeien met slagroom, is ook echt een topper! Jamjamjam! :9

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 09:08

hyppolyte schreef:
Die vlinders zijn wel heel erg gaaf zeg! Kun je met de meeting niet laten zien hoe je dat doet? Dan kunnen wij ook even zien hoe het werkt.

Ik vind trouwens rolfondant ook prima om mee te werken hoor.

Heb niet altijd alles precies gevolgt hier :o , Wanneer is die meeting dan en waar?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 10:12

Ik vind frambozenjam erg lekker met champagnecreme.

Ik heb me gisteren opgegeven voor een cursus bij de tafel van 18, ben niet zo heel geduldig aangelegd dus het leek me beter de eerste taart onder begeleiding te maken :+

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 10:13

LetsgoKelly schreef:
Volgens mij zijn die bloemetjes uit de beginpost met deze plunger cutter gemaakt? Die staat bij mij op mijn verlanglijstje :)

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod ... ts_id=1549

Klopt, de een na kleinste maat uit die set. Ze verkopen ze niet los op de site volgens mij, ik heb hem op de T&T beurs gekocht.

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 10:16

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 10:18

Oh toch! :j

Zijn wel flink in prijs gedaald zeg, heb er toentertijd 12,95 voor betaald. Maar ze zijn de prijs zeker waard, je kunt ze echt overal voor gebruiken!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 10:31

NieneWiep schreef:
Heel lang. In ieder geval een half jaar, als je het schoon en goed verpakt bewaard. Marsepein die je steeds hergebruikt, bijvoorbeeld het deel wat je van de taart afsnijd na het bekleden, is minder lang houdbaar. Daar zit natuurlijk poedersuiker en botercreme aan. Dus dat kun je beter apart bewaren.

Bij mij niet :n Ik smeer de biscuit tot een cm boven de 'grond' af, dan raakt je overgebleven marsepein de BC niet. Poedersuiker doe ik niet aan. Mocht er op een klein stukje toch per ongeluk BC zitten, dan pluk ik dat eruit en gooi ik het weg of eet het op :D Zo blijft het goed houdbaar :)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 10:32

iloonaa__ schreef:
volgens mij is 250 gram marsepein heel snel op zeker? :=
als je een taart van 25 a 30 cm wil maken kan ik dan beter 1 kg kopen?

Yup, voor een 24cm ronde taart wordt al 500 gram marsepein gerekend, daar hoe je wel iets van over bij het snijden na het bekleden.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 10:34

melanie_h schreef:
Mayo, wat super gaaf zeg die vlindertaart +:)+

Bedankt nog voor de complimentjes van mijn vlinders :o Heb vandaag de hele dag gewerkt dus het zijn nog steeds alleen de vleugels.
haha en een workshop geven, laat me nog maar even oefenen ermee en dan wie weet als er genoeg interesse is wil ik het jullie wel leren :D

Dank :D

Ik meld me alvast aan voor je workshop :P

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 10:37

Setti schreef:
Wat een supermooie vlindertaart. Moet nog lang oefenen wil ik dat kunnen maken. Ik ga van het weekend even naar de tafel van 18 om eens lekker rond te neuzen. Iemand daar al eens geweest? En hoe beviel dat?
Wat basisspullen aanschaffen en oefenen maar. Mijn zus wil graag een bruidstaart, dus ik heb nog wat te doen. Eerst taartjes oefenen en vullingen uitproberen. Als dat een beetje lukt kan ik beslissen of ik de grote taart ook wil maken.
Nog even wat vullingvragen:
Wat combineert er goed met champagnecreme?
Zouden verse aarbeien ook kunnen? Of kan ik dan beter jam gebruiken?
En wat combineert er goed met bebogeen, maar is géén chocola?

Alvast bedankt!

Leuk! Succes :)

Met champagnecrème combineert frambozenjam erg goed vind ik, heer lijk fris en lichtzoet. Vers fruit kan ook :j

Met bebogeen maar geen chocolade ehhh.... hazelnootcrème? Mokka?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 10:37

WAUW Mayo die vlinders! :oo
Had dat even ruim half jaar eerder geleerd, dan had je mijn bruidstaart mogen maken. :D

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 10:38

Ehhh ja sorry :D Was wel een eer geweest :D Ik doe wel een keer je jubileumtaart :')

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 10:40

Mayo. Die vlindertaart is in 1 woord GEWELDIG.
Ziet er echt super professioneel uit :j
Zijn die vlinders ook eetbaar? Van fondant met tylose gemaakt?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 10:51

Je kán ze eten, maar ze zijn keihard en voelen nu wat apart aan in je mond :)) Ik heb het getest van eentje die gebroken was :D Ze zijn gemaakt van pastilage met tylose. Kan ook van mexican paste. Ik vroeg ook of het kon met fondant en tylose, had ze nog niet gedaan, maar het valt te proberen natuurlijk.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 10:51

Mayo schreef:
Bij mij niet :n Ik smeer de biscuit tot een cm boven de 'grond' af, dan raakt je overgebleven marsepein de BC niet. Poedersuiker doe ik niet aan. Mocht er op een klein stukje toch per ongeluk BC zitten, dan pluk ik dat eruit en gooi ik het weg of eet het op :D Zo blijft het goed houdbaar :)

Bij jou misschien niet, maar bij iemand die voor het eerst een taart maakt zal het vast wat rommeliger gaan. ;)

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 10:53

Mayo schreef:
Je kán ze eten, maar ze zijn keihard en voelen nu wat apart aan in je mond :)) Ik heb het getest van eentje die gebroken was :D Ze zijn gemaakt van pastilage met tylose. Kan ook van mexican paste. Ik vroeg ook of het kon met fondant en tylose, had ze nog niet gedaan, maar het valt te proberen natuurlijk.

Ok. Vind ze erg mooi hor. Had je daar dan speciale uitstekertjes voor? Voor de vleugeltjes?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 10:56

NieneWiep schreef:
Mayo schreef:

Bij jou misschien niet, maar bij iemand die voor het eerst een taart maakt zal het vast wat rommeliger gaan. ;)

Zou goed kunnen :j

Ik heb het zo geleerd tijdens de workshop, dus ik heb niet anders gedaan sindsdien :D

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 10:57

Exodus schreef:
Mayo schreef:

Ok. Vind ze erg mooi hor. Had je daar dan speciale uitstekertjes voor? Voor de vleugeltjes?

Neehoor, zijn gewoon allerlei uitstekertjes die je normaal ook gebruikt, wat je maar mooi vindt :)

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 11:01

Ok. Maar ik denk wel dat je iig 1 uitsteker hebt voor een vlinder toch of niet? Dat je iig de omlijning van de vlinder hebt. Dan kun je er zelf stukjes uit stansen met uitstekertjes om de vormpjes binnenin te krijgen toch?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 11:01

anuschkaatje schreef:
een laagje gesmolten chocola over je biscuit gieten even af laten koelen en daar aarbeienjam of aardbeienvlaaivulling op :9
Laagje chocola moet niet te dik zijn anders snijd je hem meteen aan gruzelementen als je m door wilt snijden!

Ik heb een heel dun laagje gedaan, maar het werd toch wel ineens erg stevig. Hoop dat ik het niet te dik heb gedaan := Ik raad ze maar aan om stekerig te sijden :=

Ik heb een laagje chocola met aardbeiencrème en een laagje chocola met aardbeienjam gedaan en dan afgesmeerd ook met aardbeiencrème.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 11:02

Mayo schreef:
Ehhh ja sorry :D Was wel een eer geweest :D Ik doe wel een keer je jubileumtaart :')

:d Is goed, of geboortetaart, als ik daar zelf niet aan toe kom/geen zin in heb. :P

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 11:02

Exodus schreef:
Ok. Maar ik denk wel dat je iig 1 uitsteker hebt voor een vlinder toch of niet? Dat je iig de omlijning van de vlinder hebt. Dan kun je er zelf stukjes uit stansen met uitstekertjes om de vormpjes binnenin te krijgen toch?

Ja dat wel :j Gewone uitstekers en ook patchwork uitstekers, dan heb je die generfde vlinders :)