Ik heb hem gisteren gebruikt en de smaak was prima maar de structuur leek nergens op...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LetsgoKelly schreef:Volgens mij zijn die bloemetjes uit de beginpost met deze plunger cutter gemaakt? Die staat bij mij op mijn verlanglijstje
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod ... ts_id=1549
NieneWiep schreef:Heel lang. In ieder geval een half jaar, als je het schoon en goed verpakt bewaard. Marsepein die je steeds hergebruikt, bijvoorbeeld het deel wat je van de taart afsnijd na het bekleden, is minder lang houdbaar. Daar zit natuurlijk poedersuiker en botercreme aan. Dus dat kun je beter apart bewaren.
melanie_h schreef:Mayo, wat super gaaf zeg die vlindertaart![]()
Bedankt nog voor de complimentjes van mijn vlindersHeb vandaag de hele dag gewerkt dus het zijn nog steeds alleen de vleugels.
haha en een workshop geven, laat me nog maar even oefenen ermee en dan wie weet als er genoeg interesse is wil ik het jullie wel leren
Setti schreef:Wat een supermooie vlindertaart. Moet nog lang oefenen wil ik dat kunnen maken. Ik ga van het weekend even naar de tafel van 18 om eens lekker rond te neuzen. Iemand daar al eens geweest? En hoe beviel dat?
Wat basisspullen aanschaffen en oefenen maar. Mijn zus wil graag een bruidstaart, dus ik heb nog wat te doen. Eerst taartjes oefenen en vullingen uitproberen. Als dat een beetje lukt kan ik beslissen of ik de grote taart ook wil maken.
Nog even wat vullingvragen:
Wat combineert er goed met champagnecreme?
Zouden verse aarbeien ook kunnen? Of kan ik dan beter jam gebruiken?
En wat combineert er goed met bebogeen, maar is géén chocola?
Alvast bedankt!
Mayo schreef:Bij mij nietIk smeer de biscuit tot een cm boven de 'grond' af, dan raakt je overgebleven marsepein de BC niet. Poedersuiker doe ik niet aan. Mocht er op een klein stukje toch per ongeluk BC zitten, dan pluk ik dat eruit en gooi ik het weg of eet het op
Zo blijft het goed houdbaar
Mayo schreef:Je kán ze eten, maar ze zijn keihard en voelen nu wat apart aan in je mondIk heb het getest van eentje die gebroken was
Ze zijn gemaakt van pastilage met tylose. Kan ook van mexican paste. Ik vroeg ook of het kon met fondant en tylose, had ze nog niet gedaan, maar het valt te proberen natuurlijk.
NieneWiep schreef:Mayo schreef:Bij mij nietIk smeer de biscuit tot een cm boven de 'grond' af, dan raakt je overgebleven marsepein de BC niet. Poedersuiker doe ik niet aan. Mocht er op een klein stukje toch per ongeluk BC zitten, dan pluk ik dat eruit en gooi ik het weg of eet het op
Zo blijft het goed houdbaar
Bij jou misschien niet, maar bij iemand die voor het eerst een taart maakt zal het vast wat rommeliger gaan.
Exodus schreef:Mayo schreef:Je kán ze eten, maar ze zijn keihard en voelen nu wat apart aan in je mondIk heb het getest van eentje die gebroken was
Ze zijn gemaakt van pastilage met tylose. Kan ook van mexican paste. Ik vroeg ook of het kon met fondant en tylose, had ze nog niet gedaan, maar het valt te proberen natuurlijk.
Ok. Vind ze erg mooi hor. Had je daar dan speciale uitstekertjes voor? Voor de vleugeltjes?
anuschkaatje schreef:een laagje gesmolten chocola over je biscuit gieten even af laten koelen en daar aarbeienjam of aardbeienvlaaivulling op
Laagje chocola moet niet te dik zijn anders snijd je hem meteen aan gruzelementen als je m door wilt snijden!
Exodus schreef:Ok. Maar ik denk wel dat je iig 1 uitsteker hebt voor een vlinder toch of niet? Dat je iig de omlijning van de vlinder hebt. Dan kun je er zelf stukjes uit stansen met uitstekertjes om de vormpjes binnenin te krijgen toch?