Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jamy

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 23:12

Kayla schreef:
Jamy schreef:
Ja maar weet je hoe weinig caloriee er in gezonde dingen zitten? Komkommer, paprika, fruit, bijna niks!

Precies, daarom kan je daar niet van leven! Calorie-arm is trouwens zeker niet gelijk aan gezond hoor, sterker nog het is ongezond om weinig calorieen binnen te krijgen.

Maar ik geloof dat bepaalde adviezen niet echt geloofd/aangenomen worden, dat hoeft ook niet, maar het is alleen maar goed bedoeld, want ik heb niet echt het idee dat sommigen hier er enig idee van hebben wat gezond voor ze is en wat niet.

Ow dat wist ik niet
Maar goed weet je wat het is bij mij, als ik meer ga eten nu wordt ik zwaarder en als er iets is wat ik niet wil is het dat wel. Ik bedoel ik snap heel goed wat jullie allemaal zeggen maar ik zit er gewoon mee dat ik er niet uitzie zoals ik wil en dat telt meer mee en als ik dus meer eet en zwaarder wordt voel ik me gewoon klte. En dat is misschien allemaal heel zielig en dom maar zo is het.

Als avond eten gaar vlees gegeten met beetje jus en 2 flinke opscheplepels snijboontjes. Als toetje een of andere yoghurt, was erg lekker! En drna nog veel kersen en 2 pruimen.

Heb vanavond nog gesport, zou eigelijk dansen maar dat was alleen maar foto's bekijken van de voorstelling van zaterdag en napraten dus ik dacht mooi ga ik nu ff bewegen

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 23:18

Jamy, ik heb net een topic geplaatst wat volgens mij voor jou gemaaakt is Ik heb het idee dat dat beeld bij een hoop posters geldt hier: ALS IK MEER EET WORD IK ZWAARDER. FOUT!!!
Ik vind het ook heel erg jammer dat dat nog niet over lijkt te komen, of dat jullie me gewoon niet geloven
Ik ben (helaas) een ervaringsdeskundige, net als Lindy, en ik kan je zeggen, na het fruit-dieet/brooddieet/Slimfast/Ziekenhuisdieet/Soepdieet/Boktdieet (jaja, die heb ik ooit, lang geleden gestart. De voorganger van dit topic ) kan ik zeggen dat dit je niet helpt. Op korte termijn misschien ietsjes, maar kom op, als je een maand of twee vijf kilo lichter bent en de rest van je leven daardoor kampt met vervelende eetmanieren en jojo-effecten; dat is het NIET WAARD!

viewtopic.php?f=31&t=431944&p=9049859#9049859

Dus alsjeblieft, lees even dat topic. Scarlet ook, want ik zie in haar berichten telkens hetzelfde wat jij nu post Jamy; het gezondheidsaspect wordt opzij geschoven omdat het plaatje zo belangrijk is. En dat snap ik als de beste - ik ben dan ook niet voor niks een zeurkous, ik heb het beste met iedereen voor. En het slankste En omdat ik uit ervaring weet dat dit niet de weg daarnaartoe is, wil ik je de goede weg graag aanreiken (of liever, je die kant op DUWEN! )

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 23:29

Laura: ik "kamp" nergens mee, wat ik eet komt heel erg in de buurt van mijn normale eetpatroon. Heb nergens last van, voel me niet vervelend of ehh.... hoe noem je dat?
Beperkt in wat ik eet. Misschien dat ik tussendoor misschien nog 1 boterham meer zou kunnen eten, maar als ik geen trek heb, waarom zou ik?

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 23:29

Ja maar kijk ik bedoel ik geloof echt wat je allemaal zegt, klinkt logisch. Maar ik merk gewoon als ik 2 broodjes meer eet per dag ik na een week gewoon meer weeg.
Kijk ik eet al mijn hele leven niet meer dan 3 broodjes en wat tussendoor per dag, meer honger had ik gewoon niet. En opgegeven moment kreeg ik vreetbuien en stopte ik alles naar binnen wat ik vond, maar toen heb ik het terug geschroef naar wat ik altijd nam, dus voor mij was dat normaal, ik wist niet beter.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 23:43

Ik ben wel slecht bezig hahahaha, zit zo'n bak nonfat vanille yoghurt van Dannon zo'n beetje leeg te scheppen volgens mij .

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 23:47

Waarom zou je? Zodat je je stofwisseling omhoog helpt!
Ik snap, het is een hele andere manier van kijken naar eten en dieten. Je doel is om af te vallen en slank te blijven. Juist?
Dan durf ik te beweren dat je door dat ene broodje je doel beter bereikt. Dus waarom zou je? Om je doel te bereiken.

@orionneke; ah in het opzicht van meer eten ben je in elk geval frisse on-topic binnenkomer
(en die eet ik ook altijd in een keer leeg hoor, die vanille is lekker!!)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 23:50

Ja weet je wat ik dacht..........ik ben nou wel dikker geworden maar hier in amerika moet mijn stofwisseling toch echt wel weer beetje opgang gekomen zijn. Paar weken geleden ben ik er toch wel achter gekomen dat ik het laatste jaar chronisch laag in de calorieen ben gaan zitten.

Nou hier eet ik meer en beweeg niet al structureel. In NL dadelijk weer bewegen, eerst kijken wat er gebeurd en gewoon genoeg eten, dan heb ik ook geen honger hahaha. Dan zie ik wel wat ik ga aanpassen.

Lekker ontbijten met yoghurt/brood/fruit en middageten ook goed brood met mager vlees, s avonds vlees met aardappelen en groente, en dan niet te zuinig doen met vlees. Maar ja dat kan in Amerika ook niet. Hahahaha.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 23:58

Laura schreef:
Waarom zou je? Zodat je je stofwisseling omhoog helpt!
Ik snap, het is een hele andere manier van kijken naar eten en dieten. Je doel is om af te vallen en slank te blijven. Juist?
Dan durf ik te beweren dat je door dat ene broodje je doel beter bereikt. Dus waarom zou je? Om je doel te bereiken.

Mnou, ik denk dat ik zelfs wel kan stellen dat als ik nu zou eten zoals ik deed voordat ik ging diëten (en voordat ik op mezelf ging wonen, heb mezelf echt schandalig verwend waardoor er ook wat kilo's aangingen ), dat ik dan nog ongeveer op hetzelfde gewicht zou blijven. Maar goed, dat is dus het punt: hetzelfde gewicht.

Maar, ik zal het deze week proberen. Was vanochtend op mijn wacky weegschaal 70.8, ik zal vanaf morgen 1 broodje extra nemen, en dan volgende week maandag kijken wat het heeft uitgemaakt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 00:01

Zoiets is ook niet op 1 week te trekken, je lichaam moet wennen. Trek er eerst maar minimaal 3 weken vooruit om een reeel beeld te krijgen of het iets met je gewicht doet. Dus 3 weken lang bijv ipv 2, 3 broodjes eten..........

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 00:02

Of laura verkoop ik nou onzin?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 00:15

Ow ja ik heb weer eens wat geks. Ik heb er sowieso wel eens last van maar ik merk als ik structureel/ of teveel eet dat ik last heb van een spier net onder je ribben ofzo die samentrekt zeg maar. Alleen maar links. Wie heeft dit ook of weet wat dat is? Heeft het ook verband met teveel eten waardoor je buik/maag uitzet en je daardoor daar last van krijg........??

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 00:23

Wow wat een calorieën zeg! Ik zit meestal rond de 2000 (ik sport veel).

@ bianca -> als je nu mooi op gewicht bent ga er dan niet mee rommelen, dat is vooral op jouw leeftijd erg slecht voor je lichaam. Natuurlijk zijn 3 zakjes chips and 2 koeken niet gezond, maar misschien heb je honger omdat je met het avondeten niet genoeg eet? Of eet anders iets gezonders (lekkere worteltjes ofzo) wanneer je weer lekkere trek hebt.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 07:27

Ik was vandaag 0,1 kg lichter dan gister, zonder te sporten
Morgen wilde ik 55 wegen, dus dan moet er nog 0,2 vanaf, maar ik denk dat ik dat maar een dagje uit moet stellen want ga morgen pas weer sporten.
Heb nu al 0,5 liter water gedronken en ga zo maar eens ontbijten.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 07:59

Ik ben net terug van het sporten, gisteren had ik 1350 caloriën en woog vanochtend nog mooi hetzelfde

Zo eventjes ontbijten en ik ga zo ook even het topic van Laura lezen!

[edit]; net ontbeten met 2 volkorenboterhammen met kipfilet

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 09:05

Laura schreef:
Dus alles wat Lindy en ik hierboven hebben gezegd over vetverbranding en spierafname dat interesseert je niet zoveel?

Wat Laura en Lindy vertellen, interesseren mij juist erg veel
Ik krijg hier altijd een idee dat zij twee er erg veel verstand van hebben. Laura is er misschien wel veel bezig, naar mijn idee, maar ze weet wel heel erg goed waar ze mee bezig is.
Van lindy vind ik het heel erg knap dat ze hier post, aangezien ze zelf een eetstoornis heeft gehad. Volgens mij ziet Lindy juist goed in dat er hier wel een paar verkeerd bezig zijn. Ik wil niemand aanvallen maar wanneer je onder 55 weegt hoef je toch niet af te vallen? ongeacht je lengte?
Ik vind de adviezen van Laura en Lindy zijn zeker niet verkeerd

Maar soms is het verleidelijker om minder te gaan eten juist omdat je wilt afvallen. Zomet gewogen, 65 kg. Op zich is dit niet een heel erg verkeerd gewicht voor mijn lengte (1.75 m) maar dan is het net of ik dan zo graag nog een paar kilo wil afvallen. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik tot 62 kg mag afvallen en dan op gewicht moet blijven. Dit hoeft nit binnen een week ofzo.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 09:37

Een normale 'dieetdag' van mij:

Ontbijt:
2 krackers lichtgewicht met smeerkaas 20+ of kipfilet
1 geroosterde boterham met wat
1 glas light vruchtensap
1 stuk fruit

Ontbijt:
2 krackers lichtgewicht met smeerkaas of kipfilet
2 geroosterde boterhamen met same hier boven

Diner:
Altijd een vol bord met aardappels, pasta of rijs, met een niet al te vette saus, meestal zonder vlees, met veel groentes.

Tussendoor:
meestal een stuk fruit of een kopje bouillon, een extra kracker of whatever.

Is dit te weinig?!

bianca_banny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 10:03

Laura schreef:
Bianca, Je bent 13 jaar. Dat is absoluut geen leeftijd om aan de lijn te doen.
Als je van je vreetbuien afwil, kan ik je wel helpen. Maar dan moet je me eerst plechtig beloven dat je geen calorieen gaat tellen, geen gekke dieten gaat proberen, en niet te weinig gaat eten.

Haj.

Ik ben 14 jaar me profiel is nog niet vernieuwd.

Maar ik ga ook niet echt op dieet weeg nu goed.

en ik hou dat toch nooit vol.

Maar ik ben bang dat ik dik word doordat ik best veel snoep enz..

Ik geef toe dat ik niet veel avondeet. Ik hou niet van groenten enz.

Ik eet wel s'avond 1/4 bord ofzo(tenzij het patat is)

Ik heb ook niet vaak echt trek meer lekkere trek en dan krijg ik vreetbuien en daar zou ik graag van af willen. Maar ik weet niet hoe

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 10:26

Zo, net wakker, ga zo lekker fitnessen, maar ga het rustig aan doen. M'n benen doen nogal zeer van gister Dus ik ga m'n buikspieren en armspieren wat trainen, en een beetje m'n dijbenen. Eens kijken hoe dat gaat
En vanavond tae bo, zin in!
Laatst bijgewerkt door Hermelijn op 29-06-05 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 11:19

Ik heb net als ontbij magere vruchtenyoghurt (magere yoghurt was op) met cornflakes op en een half glas hero fruitontbijt op.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 12:15

Oef, nu doen ook m'n armen / borstspieren al zeer! Haha! Maar dat fitness was wel even lekker zeg

Ga zo nog naar de stad fietsen, absoluut geen zin in maar 't moet maar (geen zin om geld voor de bus te betalen)
Net ontbeten met een bord pap, straks eet ik nog 2 boterhammen.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 13:08

Ik heb ontbeten met een volkoren boterham met een hele berg sla en 1/3 komkommer en een appel
Om 11 uur ongeveer 2 boterhammen zonder beleg
En meer kreeg ik even niet weg, was zo zenuwachtig voor duits mondeling.. maaar ik heb een 8 Nu sluit ik duits af met gemiddeld een 8.

Net wat worteltjes gegeten en een volkoren boterham, half belegd met sandwichspread

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 15:36

Waarom doe je geen normaal beleg op je boterham SL?

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 15:44

Goeiemorgen Weet je dat boterham met beleg (als het goed beleg is beter is dan zonder? De eiwitten in bv kipfilet zorgen voor een stabielere bloedsuikerspiegel dan zonder eiwit. Hetzelfde met een appel, daar eet ik altijd een stukje kaas bij om de koolhydraten te ' neutraliseren'

Sizzy, ik zag je dagpatroon even uitpluizen als ik tijd heb zo.

Bianca; als je trek krijgt 's avonds betekent dat dat je te weinig avondeten gegeten hebt, of te veel suikers en slechte koolhydraten. Eet een handje noten ipv chips als je echt iet eten moet

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 15:48

Laura kijk je nog verder naar boven een x

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 15:51

Spetterlover,
misschien kun je je boterhammen beleggen met bv kip/appelstroop of sandwichspread ofzo... Hier zitten niet echt heel veel kcal in maar wel voedingsstoffen.
Wat goed van die 8 op je mondeling! brr duits is niet mijn favoriete vak....

Vanochtend aardbeien geplukt (uit de tuin hmmm ) lekker! Tussendemiddag die aardbeien op crackers gegeten. Vanochtend 4 wasa crackers met sandwichspread. tussendoor nog een sinaasappel een thee.

Beweging: Naar mn paardje gefietst (en weer terug) heel parcour opgebouwd en afgebouwd (ook beweging al die palen en staanders zijn nog best zwaar) en heerlijk gereden
Vanavond ga ik nog even te hardlopen.