Mij stoort het niet maar dat is geheel persoonlijk natuurlijk. Het is nu eenmaal zo dat de meeste mensen vlees eten en ik denk inderdaad ook dat openheid zonder meteen te veroordelen meer uitnodigend werkt om eens een plantaardig alternatief te proberen.
Niet dat ik vind dat jij veroordelend reageert hoor Jotoma! Wat enorm heftig trouwens jouw letsel.
Of melk drinken wel of niet kan doet er voor mij weinig toe. Het is een product waar je makkelijk zonder kan en zelfs een product waar de meeste mensen beter geen gebruik van kunnen maken. Hoeveel mensen zijn er wel niet lactose intolerant? Ik ben zelf nooit getest maar als ik nu per ongeluk iets eet/drink met melk er in krijg ik ontzettende buikpijn en acne. Daarbij zijn er genoeg onderzoeken die ondersteunen dat melk helemaal niet gezond is voor mensen. Dat gepaard met het feit dat stieren bijna altijd vetgemest worden en geslacht is naast de erbarmelijke leefomstandigheden voor de koe genoeg reden voor mij om het niet te willen gebruiken. Wat betreft de leefomstandigheden spreek ik uit ervaring. Heb gewerkt in de veehouderij en hoeveel koeien ik wel niet omhoog geschopt/geprikt heb zien worden, koeien die op 3 benen toch maar de put in moesten, koeien die zo kreupel waren dat niks meer ging en dus ergens lagen te wachten op een spuitje. Nee dat was geen leuke tijd. Je zult best lieve boeren hebben maar ik heb helaas ook veel leed gezien. Maar wat verwacht je ook op 100+ koeien? Die kun je echt niet allemaal aardig behandelen