Taarten Decoreren deel XXIV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:31

Mooi taartje!
En die roosjes, hoe spuit je die? Ziet er chique uit!

Ben hele tijd helemaal niet bezig geweest met taarten maken, laatst een workshop gedaan bij De Taartwinkel (leuke actie via Social deal :Y) ), en weer alles in huis om taarten te versieren :o

Mijn vraag is, wat rekenen jullie voor een taart, biscuit 20 cm doorsnede, gevuld met jam en banketbakkersroom, bekleed met marsepein?
Heb namelijk een paar vragen gekregen, vind het leuk en aangezien ik geen super prof ben wil ik geen hoofdprijs vragen maar wel de onkosten er uit.
Hoe berekenen jullie dat?

ClaudiaHS

Re: Taarten Decoreren deel XXIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:29

Ik rekenen voor een simpele taart €1.75 per persoon.
20 cm is voor mij voor 10 personen.
Ik reken extra voor stapeltaarten, geboetseerde figuren en prints.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:34

Mijn paascreatie!

Afbeelding

Afbeelding

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:15

Wat komen er hier toch super toffe dingen voorbij! Misschien kunnen jullie mij een beetje helpen?

Voor de verjaardag van een goede vriendin zaterdag ga ik een hele foute taart maken. Tijdje geleden zag ze een plaatje van een verjaardagstaart met een mannelijke stripper er op, echt super lelijk, en toen riep ze voor de grap: "die wil ik ook!" Be careful what you wish for.. ;) Ik wil dus een taart voor haar maken, maar dan met een vrouw in lingerie er op die heel sensueel haar trenchcoat open gooit, heb al een beetje een ontwerpje bedacht maar nu heb ik een plan van aanpak nodig! Ik moet een beetje creatief doen omdat ik heel beperkt keukengerei heb. Ik heb geen mixer (wel een blender, haha) en ook geen cakevorm en heb nu even niet de centjes om die nog voor zaterdag te kopen!

Hoe ik dacht het te doen: ik heb een rechthoekige ovenschaal, en wil daar in 2 aparte lagen cake, (1 chocola en 1 vanille) bakken (met bakpapier er in zodat ik de cake er weer makkelijk uit kan floepen) Wat vinden jullie een fijne cake mix om te gebruiken? Die 2 lagen dan op elkaar leggen met iets er tussen, maar ik weet nog niet wat. Ik dacht een mix van kersen en slagroom/puddingspul maar weet nog niet hoe ik dat moet gaan maken :Y) dan een beetje de randjes er af snijden zodat ie mooi rechthoekig is, en dat wil ik dan bekleden met een laagje marsepein (fondant vind ik er mooier uit zien maar dat is zo vies! haha. is er een manier om de marsepein wat minder plakkerig/glimmerig te krijgen?) tussen de cake en de marsepein dan een dun laagje van dat soort van boter/suiker spul, weet iemand daar misschien een recept van?

Dan voor de vrouw zelf weet ik nog niet hoe ik dat wil gaan doen, ik dacht er aan om die uit dunne lapjes marsepein op te bouwen.

Perfect hoeft ie niet te zijn; hij mag zelfs lekker oerlelijk worden, als ze er maar om kan lachen en ie een beetje goed smaakt! Hebben jullie misschien tips of websites met recepten? alvast bedankt :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:42

Cakemix zou ik niet gebruiken. Dat wordt in combinatie met de botercreme en de marsepein veel te machtig. Beter kan je biscuitmix gebruiken, dat is veel luchtiger.
Voor de botercreme kan ik je met een recept niet helpen, ik gebruik altijd de mix hiervoor.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:45

Ik heb voor volgende week een communie taart staan. Ga de ark van noah maken! :D Of nouja proberen....

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:26

Bambolina, als je geen middelen voor handen hebt om iets te bakken, koop een kant&klare cake.
Deed ik ook toen in nog geen goede oven had (en alles verkoolde in mijn combi..)
Als je die vult, afsmeert en bekleed, bedenkt niemand dat het kant&klare cake is :D

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:27

Afbeelding

Dit was mijn paascreatie

veerscheJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 15:31

Heel mooi die ruches-taart!!!! Hoe heb je dat gedaan?

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 16:25

Hoihoi, ik meld me hier even :D
Nooit echt heel veel gebakken, gewoon standaard cupcakes, nooit versierd ofzo, maar het begon de afgelope tijd toch wel te kriebelen omdat ik het erg leuk vind..
Nou had ik toevallig nog wat geld over van mijn verjaardag, en toestraks naar de Jamin geweest voor cupcake mix, fondant, kleurstof en wat regenboog sprinkles, en icing.
Dus ik ben nu regenboog cupcakes aan het maken, ze staan nu in de over (: Heb van witte fondant half blauwe gemaakt, dus er zitten streepjes doorzegmaar, en daar wolkjes van gemaakt. Heb ook witte icing waar ik mini wolkjes van ga maken :) Ik laat straks wel het resultaat zien, ben super beniewt!

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 17:48

http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 2038_n.jpg
Zo zijn ze geworden :) Zijn er maar 5, aangezien ik het eerst wilde uitproberen :') Icing komt eronderuit, daat wat sprinkles ingedaan maar zit er nog niet heel mooi uit, maar was ook de eerste keer dat ik dat gebruikte net zoals fondant..

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 17:59

Aahh leuk die kleurtjes toch.
Vind ze prima gelukt hoor. Gaat vanzelf beter toch.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 18:15

biscuitmix, wordt dat ook gebruikt voor van die slagroomtaart enzo? want dat is dan wel een beter plan ja! inmiddels ook uitgevogeld dat je bij de jamin een hele hoop kan halen, ook mix voor botercreme enz. wilde graag zelf de taart bakken omdat ik dus zo'n mooie rechthoekige schaal heb en die kant en klare taartbodems zijn meestal rond..
Hoe doen jullie het met marsepein kleuren? kopen jullie het gekleurd en al of hebben jullie van die kleurstofjes? ik heb denk ik 2 of drie tinten bruin nodig, huidskleur, rood, en denk als basis laag misschien paars of lila..
Zal in ieder geval zondag een resultaat foto posten, kunnen jullie lachen :D

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 18:26

Zie hier hele mooie kunstwerken voorbij komen en ben helemaal geinspireerd ook door de Bak shows op tv :)

Dus,
Ik heb bij de action marsepein gekocht, om te oefenen.
Maar hoe kan je dit het beste bewaren als het uit de verpakking is?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 18:31

Ik ga het nog een keer proberen! Morgen naar de supermarkt met mijn lijstje en gaan met die banaan (taart :+ ). Ik heb dus nodig biscuitmix! Zit daar alles al bij in of moet er nog meer bij in verder?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 22:49

Biscuit is inderdaad van de slagroomtaart. Er moet als het goed is nog ei en een beetje water bij, maar dat staat ook wel op de verpakking.

Marsepein en fondant bewaar je goed luchtdicht verpakt in folie in een luchtdichte doos op een donkere plek.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:20

Bij de bakmixen van jamin moet ern nog wat water bij en 5 tot 6 eieren. (wat het luchtig maakt, daarom geen boter enzo.)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:56

Leuk effect Berber! Welke kleurstoffen heb je gebruikt?
Ik heb nog een stel flesjes staan van de toko, niet ideaal om marsepein te kleuren (wordt er erg hard van, kleuren gaat goed) dus denk dat ik ook eens creabrea met de bakmix ga doen :D

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:16

Ik heb een doosje met 8 stuks van Wilton gekocht :)

Trouwens, heb mn Fondant nu in de koelkast liggen in een zak.. Kan dat ook? :')

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:12

Niet in de koelkast! Door de kou trekt het vocht aan en vocht is funest voor fondant!

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:21

Oke bedankt :') Heb het nu maar even in de kelder gelegd..

Hoeveel heb je trouwens nodig voor een taart van ongeveer 12 cm doorsnee? Om hem te bedekken met 1 laag fondant, zegmaar. Niet te dik, milimeter of 3, 4?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:30

Op de site van de leukste taarten staan uitgebreide tabellen. Heel veel informatie kan je ook in de OP vinden of in de sites die daar genoemd zijn.

MMaresJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 18:02

Gallo, er komen weer mooie creaties voorbij.
Ik ben nog steeds aan het proberen foto's van mijn cupcakes/taarten up te loaden maar ben hier echt niet goed in.
Klein vraagje, ik wil voor morgen enkele cupcakes maken, iets simpel met een toefje slagroom. Nu wil ik graag cupcakes met fruit maken. Ik heb bosbessen in huis, frambozen en appelsienen. Zou dat mogelijk zijn? Elk apart, niet gemengd

ellehcir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 23:31

MMares schreef:
Gallo, er komen weer mooie creaties voorbij.
Ik ben nog steeds aan het proberen foto's van mijn cupcakes/taarten up te loaden maar ben hier echt niet goed in.
Klein vraagje, ik wil voor morgen enkele cupcakes maken, iets simpel met een toefje slagroom. Nu wil ik graag cupcakes met fruit maken. Ik heb bosbessen in huis, frambozen en appelsienen. Zou dat mogelijk zijn? Elk apart, niet gemengd

Je kan sowieso een toef botercreme maken en daarop een besje ofzo leggen.. Ziet er al leuk uit dan!
En anders: google haha..

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 06:51

Hallo :wave: kennen jullie me nog :D .
Langgggg geleden dat ik iets gepost heb :o . best druk gehad en niet heel veel gebakken, maar afgelopen weekend 3 gave taarten
gemaakt ( vind ik dan :D ) dus nu eerst ff hier neer zetten.
Waren voor de oma van mijn vriend. Ze werd maar liefst 88 en ik mocht de taarten dus maken :j
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb nog wel het een en ander gebakken maar die fotos ga ik nog ff op mn lappie zetten en dan plaats ik ze ook hier ;)

Waren alle drie gevuld met witte chocolade botercreme en aardbei vlaaivulling :9