Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gabyfedde schreef:Ik weet dat je met bc een dijkje kunt spuiten. Maar dacht dat nu eigenlijk met ganache te doen (aangezien ik daar ook de andere laag mee ga vullen en de hele taart mee ga afsmeren. Of kan ik toch beter bc gebruiken voor een dijkje? Ik heb het in huis, dus het is niet zo'n probleem.
Valina schreef:Woldhoeve, welke vorm heb je gebruikt voor de minitaartjes?
Leuk geheel!
DIVA2 schreef:gabyfedde schreef:Ik weet dat je met bc een dijkje kunt spuiten. Maar dacht dat nu eigenlijk met ganache te doen (aangezien ik daar ook de andere laag mee ga vullen en de hele taart mee ga afsmeren. Of kan ik toch beter bc gebruiken voor een dijkje? Ik heb het in huis, dus het is niet zo'n probleem.
Recept voor ganache botercreme:
250 cc slagroom
250 gram zachte roomboter
250 gram chocolade,wit melk of puur.
Breek de chocolade in stukjes.
Verwarm de slagroom in een pannetje. roer de chocolade erdoor nadat je de pan van het vuur hebt gehaald.
Laat dit afkoelen.
Mix de roomboter even zacht en los.
Voeg de choco/slagroom mengsel erbij en klop het 10 minuten op.
Zacht verwerken en de taart op tijd uit de koeling halen voor het nuttigen.
Als je over hebt kun je de botercreme invriezen.
Dit mengsel kun je gebruiken als vulling en om dijkjes te spuiten en als afsmeer voor je fondant of marsepein.
De witte chocolade ganache botercreme kun je als je deze gebruikt als vulling verrijken met ingrediënten zoals vruchten of smaak makers of stukjes chocolade en koekstukjes of noten.
Om af te smeren vind ik deze persoonlijk wat te slap, voor het spuiten van dijkjes is ie weer prima.
Heb net 3 taarten met de 1:1 ganache afgesmeerd en dat werkt als een tierelier. Ik ben om! BC gaat niet meer gebruikt worden.