Gezond(er) eten deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 18:43

Ik ben vanaf dinsdag weer lid van de sportschool :+

Hier een salade gemaakt van witlof, aardbeien, walnoten en geitenkaas :9

Collie2008

Re: Gezond(er) eten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 19:11

goed zo! Ik ben denk ik al van 3 sportscholen lid geweest (ook aantal keren verhuisd) en steeds vond ik het niets, ik vind het tot nu toe juist heerlijk, vooral als ik de volgende dag spierpijn heb en echt zeiknat van het zweet ben geweest ;-)

Ik heb zoooooo'n zin in een borrel :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 19:37

Hihi. Ik loop wel hard, maar ik ben nu helemaal gestopt met paardrijden en hardlopen is toch wat eenzijdig...
Ik ga morgenavond aan de borrel (en heel fout tartiflette :9 )

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 20:40

Bedankt allemaal :D
Vanavond een feestje dus zal eten wat minder worden. Iemand nog leuke ideeën voor een gezonde avondmaaltijd voor morgen?

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 20:50

Oma is lief voor me geweest haha!

Heerlijk vers groentesoepje gehad met echt alleen maar groenten en niks raars zei ze. Als hoofdgerecht een heerlijke schotel met kip, paksoi en peultjes. Met beetje rijst en pindasaus erbij! Netjes toch :D

Als toetje wat griekse yoghurt gehad met een soort jam wat haar broer zelf maakt met de ingredienten uit de kas. Zitten wel veel suikers in natuurlijk maar het was bramen met vlierbes dus best goed! Was heerlijk in elk geval!

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 20:52

Maart, ik heb 2 vriendinnen met een huidkliniek met merken waar je certificaten voor moet hebben enzo. Ze hebben beide een acne huid gehad maar ze hebben een soort kuur waar je ook van gaat vervellen en daar wordt je huid heel mooi van. Mocht je het interessant vinden dan vraag ik wel even precies hoe en wat...

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:54

Hmm bedankt maar zit hier echt goed! :)

Haha iets te vroeg gejuigd, mijn oma had een heerlijke cake met whisky gebakken. Haha heerlijk heb die halve cake op :p

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:43

Nou ik heb even afstand genomen van mijn gezonde eten, lekker een wijntje hier en chips :o Alleen vanavond, ach ;-) Morgen sporten en 2 paarden rijden, dus dan ben ik de chips weer kwijt ;-)

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:50

Hallo!
Ik kom ook even binnen vallen, na een tijdje mee gelezen te hebben in het gezonder eten en Dieëten topic. Daar reageerde ik en kreeg ik de tip om hier te kijken. Ik zal hieronder even zetten wat ik daar heb gezet:

Sinds begin dit jaar ben ik steeds meer bezig met gezonder te eten, ik let op wat ik eet en hoeveel. Gewoon omdat ik gezond wil leven.
Nu merk ik onwijs veel verschil, mijn broeken zakken letterlijk van mijn billen af en mensen die ik een tijdje niet heb gezien blijven maar zeggen hoe goed ik eruit zie. Heerlijk!

Nu zitten hartfalen in de familie, mijn moeder is overleden aan een hartinfarct en meerdere mensen hebben er last van. Ook is het grootste deel in mijn familie te dik. Ik ben niet te dik of te zwaar, maar ik wil dit eigenlijk voorkomen. Ik wil dus een eet stijl ontwikkelen waardoor ik gezond blijf (qua gewicht)
Ik heb geen idee hoe veel ik ben afgevallen, ik heb geen weegschaal en heb hier ook geen behoefte aan. Ik vind het al heerlijk dat mijn broeken af zakken (al zei mijn vriend gisteren dat mijn kont kleiner was geworden, dat vond ik wel jammer)

Ik wil dus mee lezen met jullie gezonde gerechten. Ik ben van plan om minder gluten te eten, omdat ik erg vermoeid ben, vaak buikpijn heb en eigenlijk altijd een opgezet gevoel heb. Een diëtiste vertelde mij laatst dat ik eens moest proberen minder gluten te eten. Daarnaast schijnt dit sowieso niet verkeerd te zijn.

Ik zou graag wat minder buikvet willen hebben, maar dat heeft ook te maken met dat opgeblazen gevoel. Aan het einde van de dag is mijn buik gewoon opgezet.

'S avonds vind ik het erg moeilijk om lekkere, gezonde gerechten te maken, ik kook graag, maar ben altijd inspiratie loos. Ik snap ook weinig van recepten, dus ik kijk graag filmpjes op youtube, daar iemand nog tips voor?

Over twee weken ben ik een week lang elke dag "alleen" en wil hier echt nog bewuster met mijn voeding om gaan. Misschien iemand een tips voor lekkere gerechten? zowel ontbijt als lunch als avond eten? Ik raak snel verveeld, ook als het om eten gaat, dus zoek een beetje afwisseling.

Zo, heel verhaal, ik zal niet heul veel reageren, maar vooral mee lezen denk ik..

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 23:02

Welkom! Leuk dat je er bent!

Ik heb ook vaak een 'opgeblazen' buik, wel al een stuk minder. Ik heb het merk ik vooral bij teveel koolhydraten, vroeger dacht ik dat het mijn bouw was (babybuik bolling) nu zie ik dat het ook voor een deel mijn darmen zijn, al blijft die bolling er wel wat zitten.

Voor gerechten kan je ook in het gezonde gerechten topic kijken! Ik google heel vaak gewoon en haal van internet dingen die ik soms wat aanpas

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 00:11

Welkom Roos! Opgeblazen buik herken ik! S'ochtends is hij mooi plat en s'middags/s'avonds wordt hij steeds boller, echt lelijk. Ook na het sporten lijkt hij altijd wat opgeblazen.

Er zijn meer mensen hier die een avondje met lekkers hebben gehad. Ik ben ook weer terug van een gezellige vrouwenavond.
Heerlijke salade gehad van pasta/ijsbergsla/3kleurenpaprika/komkommer/tomaat/mais/spekjes/feta.
Ook een paar stokbroodjes met kruidenboter gehad.
Daarna lekker thee met, natuurlijk, chocola. Dat kan niet ontbreken op een vrouwenavond en ik heb het ook niet laten staan. Wel voornamelijk puur genomen, merk dat ik dat nu lekkerder vind dat melkchocolade. Daarna corsages gemaakt en ze zijn best goed gelukt.

Morgen wordt een rare dag. Eerst een klein ontbijtje van wat kwark en fruit. Later op de ochtend een brunch op de vereniging. S'middags nog wat kwark of een broodje en s'avonds zeer uitgebreid galadiner en het gala zelf natuurlijk. Heel veel zin in. Mijn moeder komt naar Groningen voor mijn haar, make-up en jurk. Lekker tutten met z'n tweeen.
Dit is mijn menu morgen: proeverij van 4 kleine voorgerechtjes, rode poon met mousseline van prei en pinot gris, hazelnootbrownie met stracciatella ijs en slagroom

Nu dus snel mijn bedje in, want morgen wordt het natuurlijk heel laat (of vroeg, het is maar hoe je het bekijkt :+ )

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 06:47

Veel plezier vanavond, phylos :)
Ik heb nooit een opgeblazen buik.... Vroeger had ik wel een bijna niet te stillen trek en dan at ik zoveel dat ik misselijk was van het vol zitten :+

Zo maar eens boodschappen doen!

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 09:31

Ik had wel heel veel last van een opgeblazen buik, maar sinds ik gezond eet heb ik daar vrijwel nooit meer last van! Mijn buik werd dan echt heel bol, alsof ik een aantal weken zwanger was.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 09:35

Goedemorgen!

Welkom Roos!

Die opgeblazen buik.. Daar heb ik ook heel snel last van. Vooral met veel koolhydraten inderdaad!

Leuk Phylos zo'n avond! En lief van je moeder dat ze helemaal naar groningen komt.

Wij hebben vandaag een vrijheidsdressuurdag met Nikki van Olst. Ik hou alleen mijn hart vast voor het weer ;(

Zit nu lekker aan een smoothie van banaan, sinasappel, andijvie, kokos, ananas, lijnzaad en basilicum. Hij is lekker!

Heb gisteren een heel duur klein speltbroodje gekocht. Ga er maar even minisandwiches van maken en dan neem ik die mee vanmiddag. Ik denk met cottage cheese, bieslook, peper en paprika ofzo.

Was gisteren meteen moe na die overheerlijke cake van mijn oma haha. Maar ach ik heb mezelf wel stokbrood en bier onthouden en ook heb ik veel minder yoghurt genomen dan de rest gisteren :)

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 10:40

Goedemorgen allemaal.

Welkom Roos!
Dat opgeblazen gevoel ken ik. Heb ook wel vaak last van winderigheid. Echt heel erg vervelend.
Ik heb trouwens ook echt dat mijn lievelingsbroek nu als een hobbezak om mijn kontje zit.. Dat vind ik wel jammer haha, maar ben super blij dat ik echt op de goede plekken verschil zie. mijn buikvet is al wat minder geworden en bij mijn bovenbenen ook heb ik het idee. Ik ben ongeveer 3 kg afgevallen nu en ik doe het gewoon lekker rustig aan! Het hoeft van mij niet snel.

Ben vandaag lekker begonnnen met een bakje bio yoghurt met een halve banaan in plakjes gesneden en een schep lijnzaad en 2 scheppen kokos.
Ben wel een beetje laat opgestaan. Maar dat had ik verdiend vond ik.

Straks ga ik lekker 2 geroosterde broodjes met zuivelspread en zalm eten. Ben heel benieuwd hoe dat gaat smaken.

Voor de rest weet ik het nog niet. Weer proberen die 2l water natuurlijk, daar heb ik wel steeds weer meer moeite mee. Moet er echt op letten. Ik drink alleen als ik dorst heb. Maar ben al bijna een week niet meer aan de frisdrank enzo gekomen. Drink alleen nog maar thee en water.

Gister heb ik een heerlijke omelet gehad met 48+ kaas en ham blokjes. Lekker met 2 volkoren bh.

Morgen ga ik wel even mijn gezonde eten aan de kant zetten. Deze dag ga ik overdag wel zo gezond mogelijk doen maar 's avonds natuurlijk koninginnenacht en dan moeten we lekker los gaan!

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:15

Goedemorgenn :D

Dat opgeblazen gevoel herken ik juist niet echt, ik heb het idee dat ik tarwe erg goed verdraag :) Alleen qua invloed op de bloedsuikerspiegel is het voor mij niet geschikt, op speltproducten doe ik het veel beter :)

Jullie zijn allemaal zo lekker bezig :D chapeau!

Vandaag heb ik wederom een rare dag. Moet zometeen gaan werken en vanavond gaan we naar de griek. Dus een vreemd lijstje vandaag:
Brunch: 1 speltcracker met biologische smeerkaas, groentenomelet met 2 eieren, 1 glas smoothie van flink wat andijvie, banaan, sinaasappel, frambozen, magere kwark en kokos
T: Banaantje, ik heb het idee dat dat het minste invloed heeft op mn bloedsuikerspiegel, m'n noten zijn op :+
Avondeten: bij de griek dus :D Ik ga kijken of ik een lekker lamsgerecht kan scoren! En dan natuurlijk zo min mogelijk frietjes en andere slechte zooi nemen... :P

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:48

Ohhh lekker naar de Griek hmmm

Nou heb net een Japanse Pizza gemaakt...dacht echt wat moet dit worden, maar tis gelukt, vond het wel lekker, maar niet als avond maaltijd, ga er wel een beetje in proberen te variëren. Heb een halve op en mn vriend ook en we zitten vol

Vanmiddag laatste keer oefenen voor NK Carrousel morgen, we blijven op manege eten, pizza bestellen, ik ga kijken of ik een carpaccio kan nemen ofzoiets

Baal wel dat ik vandaag, morgen, maandag niet kan sporten :(

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:40

vandaag klotenieuws gehad dus ik ga voor ene ongezond dagje

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:48

Sonja :(:)
Ik heb ook een slechte dag :+ vanavond een Frans kaasgerecht met aardappel, spek ui en room eten bij vrienden :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 13:52

Sonja_vR schreef:
vandaag klotenieuws gehad dus ik ga voor ene ongezond dagje

Hier ook, liefst draai ik de tijd terug en skip deze hele dag. ;(

Verwacht voorlopig ook niet dat ik hier nog veel zal posten, denk dat ik nog wel mee lees zo nu en dan en als de tijd rijp is kom ik ook wel weer mee posten.

Succes iedereen!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:17

voor de anderen die hem kunnen gebruiken :(:)
merk wel dat emoties echt nog wel impact hebben op mijn eetgedrag, veel minder als eerst, maar met heftig nieuws voel ik het wel, hoewel ik er nu bewust voor kies het vandaag maar prima te vinden , had gelukkig nog wel gezond ontbeten voor het nieuws me bereikte , scheelt weer
maar vanavond wil ik comfortfood

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:42

He wat vervelend dat een aantal slecht nieuws hebben. Vervelend dat dit impact heeft op jullie eetgedrag, maar ik denk dat veel mensen dat hebben.
Sterkte in ieder geval allemaal

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:43

:(:) voor iedereen! Naar dat jullie zo'n slechte dag hebben!

Ik heb op zich ene prima dagje, net naar de stad (en markt) geweest, ingredienten voor een curry gehaald en fruit. Aardbeien zijn heel goedkoop op 't moment! 3 euro voor een kilo! Ook had ik via groupon een sushibox besteld en die heb ik net lekker opgegeten, heerlijk!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:57

Bij ons waren de aardbeien 3 euro een pond :oo
Sushi is heerlijk... Bij mijn werk staat sinds 3 weken een sushikraam op de markt, maar ik ben vooralsnog te lui geweest om het te halen :+

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:59

hier ook goedkoop. 2 dozen voor 2,50 (=500 gram) Heb ze niet gekocht, want ga morgen naar huis