Taarten Decoreren XIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:10

Linda wat een leuke cc hoe heb je dat gedaan botercreme met? Wat zijn de verhoudingen?

Kinke leuke koekjes hoor!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:14

Da's monnikenwerk Benangelique :D
Eerst met middelstevige icing een randje spuiten om het koekje en dan met dunne icing vullen en met bijvoorbeeld een coctailprikkertje de icing verdelen en naar de rand werken.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:21

Afgelopen weekend heb ik mijn verjaardag gevierd samen met mijn stiefvader. Ik had twee taarten die ik al gemaakt had al gepost in dit topic, dit zijn de andere twee. Een rode fruittaart en een roze boltaartje. Het roze boltaartje is gevuld met jam en koffieleutjesbotercreme. De fruittaart is gevuld met aardbeienjam en aardbeien-frambozenmousse. Exuses voor de kwaliteit van de foto's, ze zijn gemaakt met mijn telefoon.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

benangelique

Re: Taarten Decoreren XIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:22

oh kinke, dat is dus niets voor mij haha.

die rode fruittaart is gaaaaf!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:25

Dankje :D Ik heb hem afgekeken van iemand die hem al eerder had gemaakt en gepost. Hij is makkelijk om te maken en een echte eye-catcher op tafel :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:26

Monique1985 schreef:
Nee bij mij scheurt het niet... Bakels is echt fijn!
Je kan er goed mee freubelen vind ik, maar je moet het niet uit laten drogen,
want dan gaat het scheuren inderdaad! En het is stukken lekkerder!

Ik vind die juist niet te vreten :=
En het is mij te flexibel, vliegt bij mij alle kanten op ipv de goede :+
Maar ik lees overal goede verhalen over Bakels dus ik zal wel een uitzondering zijn.
Daarom zeg ik ook altijd, kijk wat voor jou fijn werkt. Er is niet voor niets zoveel keus in merk en smaak.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:27

Oei, even een weekend niet kijken en er komt weer allemaal moois voorbij.......
Heb een vraagje: ik heb WIlton ready to use icing tubes gekocht en van die wilton coupler ring (set van 4 erbij) om bij de mondstukjes te gebruiken..maar nu passen de ringen niet....ke junt ze niet vast draaien op de tube.. iemand ervaring ermee? Of heb ik de verkeerde besteld? (anders toch maar even met DLT opnemen, daar stonden deze ringen erbij vermeld)....

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:29

Lightielight, zoiets hoorde ik ook al van een medecursist op de wilton cursus. Vreemd hoor, want volgens mij horen die couplers inderdaad bij die tubes.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:30

Die coupler rings zijn eigenlijk voor wegwerp spuitzakken. Ik had ze ook geprobeert op de tubes, maar dat past net niet.
Ik weet niet of je spuitzakken hebt, maar anders kan je de tube leegspuiten in een spuitzak en daar de coupler ring en spuitmondjes op zetten. Doe ik ook altijd, werkt net zo goed.

Je hebt van Wilton wel kunststof spuitmondje met schroefdraad, die horen bij de tubes.

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:43

Falona schreef:
Monique1985 schreef:
Nee bij mij scheurt het niet... Bakels is echt fijn!
Je kan er goed mee freubelen vind ik, maar je moet het niet uit laten drogen,
want dan gaat het scheuren inderdaad! En het is stukken lekkerder!

Ik vind die juist niet te vreten :=
En het is mij te flexibel, vliegt bij mij alle kanten op ipv de goede :+
Maar ik lees overal goede verhalen over Bakels dus ik zal wel een uitzondering zijn.
Daarom zeg ik ook altijd, kijk wat voor jou fijn werkt. Er is niet voor niets zoveel keus in merk en smaak.

Maar heb je de gewone witte bakels geprobeert? De kleurtjes van Bakels bevalt mij ook niet en is inderdaad heeeeeeel vies!

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:45

Oooh lekkere fruittaartje! En ziet er inderdaad leuk uit!

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:48

Monique1985 schreef:
Linda wat een leuke cc hoe heb je dat gedaan botercreme met? Wat zijn de verhoudingen?

Dankje! Het is buttercream- icing, gebruik hiervoor de verhoudingen volgens een recept van Prakkie:

80 gr. ongezouten roomboter
80 gr. crisco
1 eetlepel eiwitpoeder
1 eetlepel melk
450 gr. poedersuiker

Eerst de ongezouten boter, crisco en melk door elkaar mixen en dan beetje voor beetje de poedersuiker en eiwitpoeder erdoor.
Had er nu wat meer melk ingedaan (4 eetlepels) dan is het wat smeuiger en makkelijker te gebruiken :).

Leuke taarten kieffer!

Ik ga binnenkort ook eens een poging doen met fondant.. tot nog toe alleen marsepein gebruikt. (Het scheelt dat ze dat hier ook echt heel lekker vinden).

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:58

Linda heel erg bedankt voor het recept! Ga het is een keer proberen! Want ziet er leuk uit..

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:00

:). Het is ook heel handig spul! Werkt hetzelfde als gewone icing maar wordt alleen niet kneiterhard :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:00

Monique1985 schreef:
Maar heb je de gewone witte bakels geprobeert? De kleurtjes van Bakels bevalt mij ook niet en is inderdaad heeeeeeel vies!

Yep, gewone witte Bakels. Want wit kan je met kleurstof kleuren en is in verhouding goedkoper.

Krijg net, precies op schema, bericht dat mijn pakketje verzonden is :D
Nu maar hopen dat de postbode mij ook goed gezind is en hem morgen braaf bij de buren af geeft. Had nog wel even een opmerking erbij gezet dat hij naar de buren mag, omdat hij met GLS verzonden wordt. Hoewel die tot nu toe iedere keer naar de buren is gegaan had ik begrepen dat GLS dat standaard niet doet.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:08

Spannend Falona, ik ga voor je duimen dat het op tijd binnen is :D

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:30

Kieffer schreef:
Afgelopen weekend heb ik mijn verjaardag gevierd samen met mijn stiefvader. Ik had twee taarten die ik al gemaakt had al gepost in dit topic, dit zijn de andere twee. Een rode fruittaart en een roze boltaartje. Het roze boltaartje is gevuld met jam en koffieleutjesbotercreme. De fruittaart is gevuld met aardbeienjam en aardbeien-frambozenmousse. Exuses voor de kwaliteit van de foto's, ze zijn gemaakt met mijn telefoon.

[img]http://i90.photobucket.com/albums/k252/Seleentj/Rozeboltaartje.jpg[/img ]
[img]http://i90.photobucket.com/albums/k252/Seleentj/Rood-fruittaart3.jpg[/img ]
[img]http://i90.photobucket.com/albums/k252/Seleentj/Rood-fruittaart2.jpg[/img ]
Afbeelding

wat heb je eromheen zitten? :)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:33

ik vind fondant juist onwijs vies... heb echt veel liever marsepein :P
al is fondant wel fijn werken

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:34

Er zit een lintje omheen xFioon, heb ik er bij het aansnijden vanaf geknipt :)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:37

nee haha, dat andere, zijn geen kitkats of twixen toch? ik heb vorige keer mijn hele taart bekleed met twixen :P vroeg me dus af wat jij voor chocolade stokjes had ;)

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:47

Kinke schreef:
Lightielight, zoiets hoorde ik ook al van een medecursist op de wilton cursus. Vreemd hoor, want volgens mij horen die couplers inderdaad bij die tubes.

Ja, gek he, ze worden speciaal genoemd.........

Falona: toch maar eens even vragen bij DLT...inmiddels heb ik icing mix öntdekt"en het zelf kleuren dus gebruik ik gewoon maar wegwerpzakjes..maar blijf het toch gek vinden.... ze bevelen ze zelf aan....

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:37

Nou was mijn laatste tijd al behoorlijk girly-girly, maar voor in maart heb ik de opdracht tot een K3-taart; ook behoorlijk erg, zeg maar _O-

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:12

Ik kreeg gisteren toch een sms.. Iemand die me nogmaals bedankte voor de tas taart en hij smaakte heerlijk.. Even geïnformeerd of ze m toch al wel eerder op had want wist niet of deze nu nog lekker was (de 12de februari al afgeleverd!)... Krijg net bericht terug dat hij nog lekker smaakt en vanavond helemaal op gaat.. Hoop dat ze er niet ziek van wordt, duidelijk aangegeven wat erin zat en geadviseerd beter nu niet meer te eten.. taart was gevuld met monchoubavarois en kersenjam... Taart staat daar al inclusief vandaag al 10 dagen!!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:16

:oo

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:25

Ja dat dacht ik dus ook... Ze zei op de avond zelf al wel dat ze het zonde vond om m aan te snijden... maar om m nou 9 dagen te laten staan... kan me niet voorstellen dat die nog lekker is :n...