Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:05

Echwel schreef:
Eerlijk gezegd kijk ik vooral naar het antal kledingmaten dat ik ben afgevallen
Nu van 54 naar 44/46 en ik wil naar 42
Moet zeggen dat ik met lopen minder last van mijn knieen heb enz enz..

Dat lijkt me echt super fijn. :j

Ik merk het aan mijn paard, dat is pas fijn.
Hij loopt frisser, makkelijker, soepeler, terwijl hij nooit 'last' van me heeft gehad volgens meerdere mensen.
Maar blijkbaar vindt hij dit toch beter. :+:

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:08

Mijn paard was ook bij mij de nr.1 reden van afvallen :j

Ik rijd wedstrijden en ik vind dat als ik wat van mijn paard verlang, mijn paard ook wat van mij kan verlangen!
Met extra klio's zit het toch meer in de weg, zit je soms een fractie achter de beweging of is de conditie-en reactievermogen niet optimaal...

Doel is om begin april weer in shape te zijn voor het outdoor seizoen!

Echwel

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:13

Er is er maar 1 voor wie ik het heb gedaan en dat is voor mezelf...
Niet voor de wereld om mij heen of wat dan ook
Rijden deed ik al niet meer, maar ga nu het mennen wel weer oppakken..

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:50

Ja ik weet het wel dat dat ook goed is als de cm's minder worden maar toen ik Sonja bakker deed vlogen de kgs eraf .....ben van de 89.6 naar de 73 gegaan. En nu verlies ik eigenlijk dus geen kgs maar wel cm's en dat vind ik zo apart

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:19

Echwel schreef:
cindytjuh schreef:
:
Ik moet er ook gewoon slank uit zien, ik werk op een sportschool en het is niet representatief als ik blubberend door de fitnesszaal ren }:0

!

Mag ik hier even op inhaken als je dit al blubberend noemt hoe doe je dat dan met mensen zoals ik die echt van de 120kg af komen en hulp nodig hadden.
Volgens mij ben jij iemand die echt een hekel aan overgewicht heeft, kun je mensen dan wel helpen??

ik ben dan van bmi 45 naar de 32 gegaan...

Ik heb absoluut geen hekel aan overgewicht van andere, wel bij mezelf...
Het is een must om goed in shape te zijn anders is het werk ook niet vol te houden en dat gaat nou eenmaak makkelijker met wat minder gewicht.

Ik kom zelf van de 100kg :Y) dus ik weet wel degelijk hoe het is en hoe mensen te begelijden ;)

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:43

Mijn schoonzusjes zijn bezig met het Atkins dieet, 1 was er al bezig en de andere is afgelopen maandag begonnen, en ze gaan hard! :oo
Ik moet er dus ook maar aangeloven, kan niet om de feiten heen :D

Enige waar ik mee zit is dat ik de voedelkeuze erg lastig vind. Vooral de lunch op mijn werk bijvoorbeeld, ik heb geen kookplaat of magnetron tot mijn beschikking.
Avondeten ook lastig, mijn ouders koken, dus wat doe je dan?

Zijn er hier toevallig mensen die een gewone dagplanning kunnen plaatsen? Of misschien wel van de afgelopen dagen? :P

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:45

lunch op je werk, doe ik vaak met een bakje sla, met komkommer, spekkies, eitje, augurkje en aparte dressing van mayo, zoetstof en basalmico

paar bifi worstjes mee.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:52

Salade! Niet eens aan gedacht! :+
Maak jij het zelf 's ochtends klaar? Of sta je op je werk te kokkerellen?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:53

Magere rookworst, zelfgemaakte gehaktballetjes met roomkaas, cracker met roomkaas of smeerkaas, as, stukjes brie, tomaten met feta......

Hier ook geen kookplaat of magnetron maar red me prima hoor!

Soms maak ik het thuis al klaar, soms pas op werk.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:54

kopje soep in een thermoskan, koude omelet, gevulde eieren, gehaktbrood :j

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:57

Super! Ik ga meteen even een lijstje maken met de ideeën!

Cracker is 'verboden' toch? Of komt die in de latere fases terug? Zou lekker zijn, ik ben gek op crackers (eet ik liever dan brood :+ )

Maar jullie maken dus eigenlijk alles van te voren klaar? Bijvoorbeeld s'avonds een pan gehaktballetjes maken en die de volgende dagen meenemen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:58

ja, zo doe ik het wel, anders heb ik helemaal geen tijd meer over.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:00

mijn lunchfavorieten:

Witlofsalade met ei en zaanse mayo (eventueel wat ham of kaas erdoor)
Gehaktballetjes met wat mayo
Anti pasti (beleg uit het vuistje)
Droge worst
Tonijn/salade met zaanse mayo
Kipfiletblokjes met zaanse mayo
Kipfilet omwikkeld met spek
Gerookte kip
Gamba's of garnalensalade
Kaas uit het vuistje of kaasplankje
Hamrolletjes met roomkaas of zaanse mayo
Gevulde eieren (10 verschillende manieren :9 )
enz.

ik zal zo nog eens wat tussendoortjes en lunch recepten zoeken....

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:01

Ilse schreef:
Salade! Niet eens aan gedacht! :+
Maak jij het zelf 's ochtends klaar? Of sta je op je werk te kokkerellen?

maak ik smorgens klaar, wat ook lekker is is een beetje griekse yoghurt met klein beetje gemalen kokos en zoetstof

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:05

OW, dat klinkt allemaal goed!
Die kipfilet is ook een goed idee zeg!

Wasa vezelrijk heeft weinig KHD, maar ik doe gewoon zelf KHD eten in plaats van een bepaald dieet te volgen. Crisp'n light heeft ook erg weinig KHD maar die kan ik nergens vinden in supermarkten.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:10

Ik hou helemaal niet van restjes, maar tegenwoordig bewaar ik wel de restjes vlees, zo eet ik soms tussendemiddag inderdaad kipstukjes met creme fraiche en lik mosterd of varkensreepjes met iets anders. Heerlijk!!! Beetje sla erbij en klaar.

Ik heb toevallig net een cracker naar binnen gewerkt, ben nog beroerder dan gisteren dus het viel niet mee. Gelukkig heb ik eigenlijk altijd saksische smeerleverworst in huis en die valt goed..

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:10

Super dit! Denk dat ik het wel vol ga houden met dit soort receptjes :j

En als ik vervelend mag doen, hoe doen jullie het met avondeten? Beetje hetzelfde idee als deze lunch receptjes?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:11

Neeeeej...

*gaat de link zoeken....

Edit: gevonden
[VT] KHD arme recepten

En verder gooi ik veel vlees op de grillplaat met groenten of groenten in de pan en een omelet ervan maken.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:14

Hier een aantal dingen die je thuis kunt maken en kan meenemen naar je werk :)

Gevulde eieren

Eieren koken,pellen en halveren en de dooiers eruit halen. Eigeel fijnprakken met mayonaise.de gewenste ingredienten toevoegen en op smaak brengen met peper en zout.Koud wegzetten.

Vullingen:
1 Met tonijn en olijven: 50 gr.gepureerde tonijn door eimengsel mengen en met een plakjes olijf garneren.
2 Met ansjovis: 4 fijngehakte ansjovisfilets met 1 eetlepel kappertjes door het eimengsel doen.Garneer met een opgerolde stukje ansjovis.
3 Met garnalen: 50 gr.grofgehakte garnalen door eimengsel en mengen met 1 theelepel dille en een beetje citroensap.Met een garnaal garneren.
4 Met rauwe ham: 50 gr.fijngehakte ham en 1 eetlepel gesnipperde bieslook door het eimengsel doen.Met aspergepunten garneren.
5 Met gorgonzola: 50 gr.gorgonzola fijnprakken en met eimengsel mengen.Versier het met een reepje tomaat.
6 Met kruiden: 2 eetlepels gehakte kruiden (maak niet uit wat als het maar heel fijn is),1 eetlepel zeer fijngesneden sjalotje en wat mosterd door het eimengsel mengen.Versier het met kervel.
7 Met parmesaanse kaas en tomaat: 1 eetlepel geraspte kaas en een eetlepel ontvelde en fijngesneden tomaat met eimengsel mengen.Garneer met basilicum.
8 Met gerookte forel: 50 gr.gerookte forel fijnprakken en door het eimengsel mengen.Garneer met peterselie.
9 Met gerookte zalm: 50 gr.gerookte zalm fijnsnijden en samen met citroensap en dille bij het eimengsel doen.Garneer met tuinkers.
10 Met kaviaar:het basisrecept in het ei spuiten en garneren met (imitatie)kaviaar.

Hamrolletjes

Ingredienten: 1 pakje MonChou 100 gram, 10 plakken achterham/schouderham, 1 klein bosuitje, 5 augurkjes, snufje zout, 1 theelepel peper

Prak op de ham na alles doorelkaar en bestrijk de pakken ham met dit mengsel. Rol dit op en laat dit opstijven in de koelkast. Na 1 uurtje de plakken ham doorsnijden.

Serveertips:
Deze rolletjes kunnen zowel als snack als bij een salade gepresenteerd worden. De kruiden kan je naar eigen smaak toevoegen en veranderen in bijvoorbeeld paprikapoeder.

Quiche

Mix een bakje huttenkase (200 gram) en een bolletje mozzarella met 3 eieren glad. Doe er een zakje geraspte kaas naar keuze door, vulling naar smaak (bv. vlees, champignons, paprika, spinazie, ham, bacon, salami etc.).
Doe het in een ingevette ovenschaal en zet in de oven op 180 graden ca. 1 uur. Makkelijk opnieuw op te warmen in de magnetron maar koud ook heel lekker.

Vanaf fase 2: haal na ca. 40 minuten uit de oven, smeer er een laagje pastasaus overheen en strooi daar wat parmesaanse kaas op. Zet nog een kwartier terug in de oven.

* Edit 25-1-05* voor de meet zat er een zakje boerensoepgroente van AH door (zonder de wortel) en ca. 200 gram kleingesneden cervelaatworst - zo'n grote van de Lidl).
De pastasaus was de Traditional van Heinz met 5,7 kh per 100 gram.

Of fase 1 variatie met spekjes en zuurkool en in plaats van pastasaus plakjes smeltkaas!

1 bakje huttenkäse (= 200 gram)
1 bolletje mozzarella (= 125 gram)
3 grote eieren
4 plakjes cheddar smeltkaas

allemaal bij elkaar in de blender een glad mengsel van maken.
Mengsel in beslagkom gieten, pakje zuurkool laten uitlekken en vocht nog een beetje extra eruit knijpen, bij het mengsel doen en staafmixer erin.
Daarna zakje (200 gram) geraspte goudse erbij, pakje spekjes (200 gram) en kleingesneden halve rookworst erdoor roeren en in quichevorm of springvorm 3 kwartier in de oven op 210 graden.
Uit de oven halen, bedekken met plakjes cheddar smeltkaas, nog wat geraspte goudse erover strooien en nog 20 minuten in de oven zetten.

Zowel warm als koud erg lekker, alleen als hij warm is komt de smaak van de cheddar wel beter tot zijn recht vind ik.

Kaastaart
Vorm invetten met olijfolie voor de bodem gebruik ik 1 plakje philodeeg

Voor de vulling ik heb een vorm van ong 30cm doorsnee..
8 eieren, pakje slagroom 200ml en ongeveer 250gram kaas ik neem oude en een stukje geitenkaas erbij

eieren splitsen eiwit opkloppen (niet al te hard wel zo dat alle snot weg is)
eigeel met room kloppen kaas erdoorheen scheppen, daarna eiwit erdoorheen scheppen
Vulsel in je vorm en afbakken op 180 graden ong halfuurtje tot drie kwartier
Als je sateprikker er droog uitkomt is hij goed..
ik vind hem koud het lekkerste,,ook lekker bij tomatensoep enz

Huzarensalade
75 gr. lunchworst (Super zonder kh)
2 gekookte eieren
1/2 ui
1 teentje knoflook
10 kleine coctail augurkjes
Fijnmalen in de blender.
3 Eetl. mayo erdoor mengen

Ricotta Tonijn balletjes

ANTIPASTO: BOCCONCINO DI RICOTTA E TONNO ( Ricotta Tonijn-balletjes)

Ingredienten: 2 gekookte eieren,
2 blikjes tonijn uitgelekt (blikjes van 160 gr),
200 gr ricotta,
1 eetlepel kappertjes,
20 gr blaadjes basilicum,
schil van een ongespoten citroen,
2 eetlepels extra-vergine olijfolie, zout en peper,
12 kersentomaatjes,
1 eetlepel geraspte parmezaanse kaas.

Vleeswarenwraps

Dit neem ik elke dag mee als lunch. Maar wel elke dag een andere vleeswarensoort.

Leg een paar plakken boerenham dakpansgewijs over elkaar, zodat er een grote plak ham ontstaat.
Besmeer de plakken met smeerkaas, daarop een thl sambal. Leg er royaal sla naar keuze op. Oprollen en in folie verpakken.

Variaties.

1) Rosbief, bieslookkaas, sla
2) Salami, filet american, flink peper en sla
3) Ham, roomkaas en asperges
4) IJbergslabladeren, boursin en zalmsnippers

Je kunt eindeloos varieren

Een heerlijk lunch-gerecht voor in de zomer. (Bereidingstijd zo’n 20 min+ tijd om te rusten in de koelkast.)

Kook de 2 eieren hard in 9 minuten. Spoel ze af onder koud water en laat ze afkoelen. Scheid de eidooiers van het eiwit.

Spoel de kappertjes af onder koud stromend water. Laat de tonijn uitlekken in een zeef. Doe nu de volgende ingredienten in een keukenmachine: De 2 eierdooiers, de kappertjes en de tonijn. Voeg dan toe de ricotta, 1 eetlepel geraspte parmezaanse kaas, 8 grote blaadjes basilicum, de geraspte schil van de citroen ( zonder het wit natuurlijk , want dat is bitter), 2 eetlepels extra-vergine olijfolie, zout en peper.

Mix dit alles tot u een homogene mousse krijgt. Doe de mousse in een schaal en laat deze minstens 1 uur afkoelen in de koelkast. Maak dan, met vochtige handen, 12 bocconcini ( balletjes) zo groot als perzikken. Leg op elk bord een blad baslicium en leg hierop een bocconcino. Maak hier met de vinger een soort krater in en vul de krater met een kersentomaatje.

Lekker geserveerd met partjes citroen, rucolasalade, geroosterd brood en evt. te garneren met het overgebleven eiwit.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:16

Pakt de rauwe ham en gaat die oppeuzelen uit het vuistje :P

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:17

Zooist schreef:
Pakt de rauwe ham en gaat die oppeuzelen uit het vuistje :P

niet vergeten , puntje groene pesto erop :9

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:20

Super!! Dat topic van jou Zooist met die recepten is ook fijn!

Ik heb er helemaal zin in haha! :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:24

Ilse schreef:
Super!! Dat topic van jou Zooist met die recepten is ook fijn!

Ik heb er helemaal zin in haha! :D

Even aanmelden, heb je nog veel meer ideeën en recepten ;) http://www.atkinsforum.info/forum/

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:26

Mag ik nou eens een dommevraag stellen? Ben ik nou de enige die bij het lezen van eieren splitsen, al gelijk afhaakt? Ik heb het om heel eerlijk te zijn nog nooit geprobeerd maar volgens mij is dat een rotklus....

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:27

daffodil schreef:
Mag ik nou eens een dommevraag stellen? Ben ik nou de enige die bij het lezen van eieren splitsen, al gelijk afhaakt? Ik heb het om heel eerlijk te zijn nog nooit geprobeerd maar volgens mij is dat een rotklus....

oefening baart kunst ;-) mijn moeder heeft het voorgedaan en na een paar keer oefenen had ik het door :P