Taarten Decoreren X

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:50

Ik vroeg me eigenlijk nog af waar jullie alle TIJD vandaan halen om al dat lekkers te maken. Ik bedoel: hebben jullie geen baan? Is niet verkeerd bedoeld hoor :) Maar ik heb vaak alleen in de avond tijd om een biscuit te maken, en in het weekend bekleden!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:50

als ie niet in een moeilijke houding staat of de armen vooruit steken bijvoorbeeld, dan zou ik het gewoon doen hoor.

Kinke

Re: Taarten Decoreren X

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:51

ehmmm...ik heb vorige week ontslag genomen...voor het eerst in 21 jaar heb ik nog geen nieuwe baan voor ik mn oude had opgezegd.
Anders had ik ook alleen 's avonds of in het weekend tijd.

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:52

heb ik bij dlt een cake carrier a 17,50 gekocht, zie ik er vanmorgen eentje in de winkel van cook&co voor 4,95... :(

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:55

oei...dat doet pijn marie

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:57

Esgaroth schreef:
Ik vroeg me eigenlijk nog af waar jullie alle TIJD vandaan halen om al dat lekkers te maken. Ik bedoel: hebben jullie geen baan? Is niet verkeerd bedoeld hoor :) Maar ik heb vaak alleen in de avond tijd om een biscuit te maken, en in het weekend bekleden!

Ik ben afgekeurd omdat ik postraumatische dystrofie heb. Dat betekend in mijn geval heel veel pijn en een bijna verlamde rechterhand. Ik kan alleen mijn vingers een beetje bewegen. Het is dus een behoorlijke uitdaging om een taart te maken maar wel erg leuk.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:58

jeetje, wat vreselijk chocobroodje.
Maar dan is bijvoorbeeld marsepein of fondant kneden ook een hele opgave?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:08

Ja best wel maar ik doe zoveel mogelijk met links :j Ik heb een truukje voor de deegroller ontdekt gister en boetseren ga ik nu voor het eerst proberen. Maar het houdt me bezig en ik vind het erg leuk om te doen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:10

het houdt ons zeker van de straat ;)
Ik grijp het thuiszitten nu ook echt aan om flink te oefenen. Als beginner kost het nog behoorlijk veel tijd. Ook bak ik gewoon een paar kapsels extra en maak wat vullingen en doe dan alles in de diepvries.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:16

Ik heb ook bijna geen tijd om te bakken en dat vind ik wel erg jammer hoor! Maar daarnaast is er ook niemand om hem op te eten bijna, mijn moeder eet geen taart eigenlijk en kan slecht tegen suiker, mijn vader zie ik te weinig en eet ook maar weinig en mijn hele schoonfamilie is altijd op dieet :')
En mn collega's al helemaal :=

En ik vind het zonde om te bakken voor de vuilnisbak..

Je blijft iig goed bezig chocobroodje! Lijkt me moeilijk, ik weet wel hoe het was toen ik ruim 3 maanden mijn rechterarm niet kon gebruiken, werd er hartstikke gek van en ben blij dat ie het weer (bijna) helemaal doet. Helaas doet ie dat dus niet bij jou. Heb wel ooit wat gelezen en gezien over PTD, heb je altijd pijn er aan of alleen met beweging? Wordt het bij jou ook nog minder waarschijnlijk of zal je er altijd zoveel last aan blijven houden?
(als je het vervelend vind dat ik vragen stel moet je het zeggen hoor, ben altijd veel te nieuwsgierig :o )
Laatst bijgewerkt door Britt op 06-10-10 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:18

dat is inderdaad lastig Brittkitt. Ik heb gelukkig een grote schoonfamilie met heel veel pubers (lange dunne bonestaken die altijd honger hebben) :)
speaking of....ik ga eens even een biscuit maken :D

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:27

BrittKitt schreef:
Ik heb ook bijna geen tijd om te bakken en dat vind ik wel erg jammer hoor! Maar daarnaast is er ook niemand om hem op te eten bijna, mijn moeder eet geen taart eigenlijk en kan slecht tegen suiker, mijn vader zie ik te weinig en eet ook maar weinig en mijn hele schoonfamilie is altijd op dieet :')
En mn collega's al helemaal :=

En ik vind het zonde om te bakken voor de vuilnisbak..

Je blijft iig goed bezig chocobroodje! Lijkt me moeilijk, ik weet wel hoe het was toen ik ruim 3 maanden mijn rechterarm niet kon gebruiken, werd er hartstikke gek van en ben blij dat ie het weer (bijna) helemaal doet. Helaas doet ie dat dus niet bij jou. Heb wel ooit wat gelezen en gezien over PTD, heb je altijd pijn er aan of alleen met beweging? Wordt het bij jou ook nog minder waarschijnlijk of zal je er altijd zoveel last aan blijven houden?
(als je het vervelend vind dat ik vragen stel moet je het zeggen hoor, ben altijd veel te nieuwsgierig :o )

Nee hoor je mag alles vragen :)
Het gaat zeer waarschijnlijk niet meer beter worden dan dat het nu is, maar ze weten er eigenlijk nog niet zo heel veel vanaf. De pijn is er altijd ik krijg daarvoor wel medicatie en dat helpt genoeg om het te blijven gebruiken. Ik heb het gekregen nadat ik bij een val (zonder paard :P) mijn polsgewricht op 5 plaatsen had gebroken.

Mijn taarten kan ik dus mooi aan mijn mams meegeven, ze werkt met mensen met een verstandelijke beperking en die zijn dol op snoepen :)) Komt dus super goed uit :j Hun blij ik blij :))

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:35

Ik kan je niet helpen, ik zit met hetzelfde probleem :+
Ik maak er echt tijd voor. Biscuit bakken kan nog wel eens tussen de bedrijven door en die gooi ik dan in de vriezer, maar de taart bekleden moet ik echt in plannen. Het kan dus zijn dat ik over een paar weken mijn kistje meeneem naar onze caravan in Luxemburg om daar te gaan kokerellen.
Ik ben ook nog maar net begonnen dus moet ook nog mijn weg er een beetje in vinden. En slachtoffers, want ik ben zelf ook druk bezig met afvallen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:57

Kinke schreef:
ehmmm...ik heb vorige week ontslag genomen...voor het eerst in 21 jaar heb ik nog geen nieuwe baan voor ik mn oude had opgezegd.
Anders had ik ook alleen 's avonds of in het weekend tijd.

Dat vind ik best wel dapper!

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:59

Wat erg chocobroodje. Maar wel fijn dat je dan toch nog taarten kan maken ook al kost het veel moeite.
Wel gewaagd zeg Kinke.. Ben je wel nog op zoek?

Ik heb ook heel weinig tijd maar frot het er toch tussen. Werk 40 uur per week en heb ook 2 paarden om te rijden en wedstrijden. Ik heb een strakke planning en meestal komt dat dan wel goed :D
Mijn collega's zijn ook dankbare ontvangers :D thuis ook niet zo, niemand is echt dol op marsepein bij ons.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:07

ik ben wel op zoek, voel me een beetje onwennig zo bij huis :)
Nu ben in in de positie dat ik het op deze manier kan doen, manlief werkt fulltime. Zou ik alleen wonen dan had dit natuurlijk nooit gekund. Lgk, knap werk als je nog tijd kunt maken voor het bakken. Ik voelde me wel enigzins bezwaard hoor, als ik bijvoorbeeld op zondag weer ruim een halve dag ging opofferen aan een taart maken. Gelukkig heeft manlief er geen problemen mee, maar ik wel :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:18

Mijn vriendje heeft een hekel aan de mixer :P Dat ik taarten maak is prima maar die t*ring herrie........ Hebben jullie daar ook last van? Trouwens vanaf woensdag heeft de lidle wat bakspullen waaronder een soort sugar gun in de aanbieding.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:31

geef hem oordopjes als kadootje ;)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:37

Ik maak ook het liefst alles in een keer door, 1 keer rotzooi en dan weer opruimen en lekker taart eten :Y)
Dus meestal betekent dat ook dat ik biscuit meteen bewerk uit de oven (wel eventjes een beetje afkoelen natuurlijk).
Op zich zou het wel kunnen, bisuit bakken en dan in het weekend bewerken oid. Toch maar eens wat vaker gaan doen, kan ik tenminste nog eens ooit met mn hobby bezig zijn :')

Chocobroodje, pfoe das ook wel een ongelukkige val geweest dan! :=

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:56

chocobroodje schreef:
Mijn vriendje heeft een hekel aan de mixer :P Dat ik taarten maak is prima maar die t*ring herrie........ Hebben jullie daar ook last van?

Praat me er niet van. Enerzijds verzoeknummers indienen om dan vervolgens te klagen over het lawaai als ik aan de slag ga _-:(

chocobroodje schreef:
Trouwens vanaf woensdag heeft de lidle wat bakspullen waaronder een soort sugar gun in de aanbieding.

De lidl bij ons wordt verbouwd en is dicht tot het eind van de maand ;(

Bij mij is het ook ruimtetechnisch gezien praktischer om het in twee keer te doen. We hebben niet een bijster grote keuken en heb heel het aanrecht nodig voor al mijn zooi en als dan de zooi van de eerste fase nog half in de weg staat red ik het niet met ruimte voor de tweede fase. Ik doe het dus gewoon lekker in 2 keer :+

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:25

Ik had alleen nog geen mixer om aan een taart te beginnen. Vanmorgen bij de kijkshop een bestron mixer van 9,95 gehaald...
Ben benieuwd hoe lang hij het uit houdt... := :=
Gelukkig wel 5 jaar garantie...

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:31

Hoi vraagje maken jullie ook taarten op aanvraag?
Want mijn vriend is binnenkort jarig en lijkt me wel leuk om eens een speciale taart tehalen inplaats die van de multi vlaai haha. :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:31

Zie OP.

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:35

Ik heb zin om te gaan bakken, maar mag niet van moeders.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:36

Nou dames dit is het geworden in het thema water...... Niet helemaal wat ik had bedacht maar vooruit. Her en der is het fondant iets gescheurd maar daar moet ik gewoon nog wat handiger mee worden. Ik moet nog flink oefenen maar het begin is er.
Afbeelding

Hij zal iig prima smaken ;)
Afbeelding

Het is dus een vissend beertje. Ik had eigenlijk nog een stukje gras willen maken maar ik had geen groen :o