Volgens mij zijn dat allemaal mensen die het ergens gelezen hebben en niet hebben gedaan. Ik heb het op een workshop gezien en dat werkte prima en ook die Teleac cursus deed dat.
MamaMiesje
Geplaatst: 12-04-10 14:27
De meningen zijn daarover verdeeld inderdaad. Het het zelf nooit geprobeerd, maar het lijkt me wel lekker soepel afsmeren. Aan de andere kant: ik vraag me af of het bestand is tegen de druk van het bekleden en smoothen.
astriidj
Geplaatst: 12-04-10 16:23
Ik heb 50 easy party cakes besteld
Ik dacht dat je alleen met aangevette slagroom kan afsmeren en geen slagroom met slagroomversteviger?
Grr...ik krijg mijn fondant niet egaal groen! Heb ong. 700 gram en heb gigantische spierpijn dus het kneden wil niet zo... Maar vind het ook niet mooi als het niet egaal is!
Ettesil
Geplaatst: 12-04-10 18:42
Wat een mooie creaties komen er voorbij. Alleen al door dit topic te lezen leer je elke dag weer bij!
Ik ben aan het oefenen voor een bruidstaart en moet eerst natuurlijk vanalles proberen. De vullingen zijn we wel uit. Een met champagnecreme en een met sinaasappelcreme en witte-chocolade-yoghurtmouse. Zeker die laatste combi is zeer geslaagd. Nu de taart zelf nog bedenken. Weet iemand waar je ouwels kan laten maken in de buurt van Utrecht of Breda?
Mijn oefencreaties Paastaartje: Eerste puzzelplaatje: Beetje bibberhandjes met zetten van icing En een kadotaartje met geld
MamaMiesje
Geplaatst: 12-04-10 18:49
Die zien er strak uit Setti! En die witte chocolade-yoghurtmouse; receptje???
Katja
Geplaatst: 12-04-10 18:53
Hoe dik is je marsepein op het paastaartje? Ik krijg m'n impressie er niet zo diep in
drukken en dan heen en weer, dus niet rollen maar meer wrijven eigenlijk.. Heb ik geloof ik ook weleens gelezen
Ik mag voor donderdag weer een taartje maken, eindelijk. Denk dat ik een choco en een naturelbiscuit maak, en vervolgens van beide de helft invries voor een andere keer, en de helft nu gebruik.
Ettesil
Geplaatst: 12-04-10 19:42
Het recept van de witte-chocolade-yoghurtmouse staat gewoon op de leukste taarten. Heerlijk fris.
En ik denk dat mijn marsepein 2-3 mm dik was. Aan de randen had ik ook dat mijn mat erdoorheen ging. Groot genoeg uitrollen en dan de impressiemat erop en schuiven met de roller. Zo: http://www.youtube.com/watch?v=Z5jekiCt4jc. Duidelijke uitleg vind ik. De lap til je dan op met de impressiemmat en keer je om op de taart (mat invetten met bakspray) en dan heel voorzichtig wrijven. Alleen met de onderrand heb ik moeite om het patroon mooi te houden. Vandaar het randje.
MamaMiesje
Geplaatst: 12-04-10 19:44
Oh ze schuift hem er idd echt overheen. Dat zou je dan bijvoorbeeld ook met de smoother kunnen doen Echt wrijven