Taarten Decoreren III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polivy

Re: Taarten Decoreren III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:52

Je kan met fondant heel goed boetseren.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:58

Die wij hadden was veel te zacht. (fondant)
Als je een ronde bol had gerold, en je pakte hem op, dan stonden meteen je vingers erin. :+

anuschkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:04

Ik vind marsepein juist plakkeriger... is denk ik maar net welke je hebt. Ik gebruikte van deleukstetaarten de pettinice rolfondant en die vind ik het fijnste werken! Ballina vind ik te zoet en regalice vind ik verschrikkelijk! Ruikt en smaakt heel zuur en is heel erg zacht, wordt ook bijna niet hard! Ook om te boetseren vind ik fondant fijner werken dan marsepein. Zoals ik al zei, ik heb beide in huis (grootverpakkingen) ben een beetje uit de kleinverpakkingen maar kan je anders niet van allebei een klein beetje bestellen zodat je zelf kunt kijken wat je het fijnst (en het lekkerst) vindt?

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:18

ja dat is zeker ene optie, allebei 250 gram dan.. :=
maar ik weet niet of ik dan genoeg heb, en wil niet meteen allebei 1 kilo dus opeens 2 kilo :9

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:19

maar ik moet wel zeggen, dat wij de smaak van marsepein thuis erg waarderen :9

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:38

RegalIce vind ik ook niet zo fijn. Idd plakkerig.
Gebruik nu veel rolfondant van De Bakzolder zelf. Die vind ik wel heel erg fijn.
Ga ook binnenkort pettinice proberen :)

anuschkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:42

Voor een taartje van 25 a 30 cm heb je toch al gauw 7 tot 800 gram fondant/marsepein nodig, als beginner misschien nog wel ietsje meer zelfs. je rolt het nog niet zo dun uit en om de fondant strak om de taart te krijgen is het makkelijker om met een grote lap te werken dan wanneer het maar net past. Als je het ruim neemt is het makkelijker om de plooien eruit te werken. Ik zou dan toch voor de kg verpakkingen gaan. Kan je nog eens wat freubelen!

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:51

Dus het handigste is om rolfondan en marsepein te kopen, en kleurstof en dat te mengen, dan heb je de makkelijkste kwaliteit?

heb me starterpakket maar weer uit het mandje gehaadl en geruild voor dit:
1 x Pettinice Extra Wit rolfondant, 1 kg.
1 x Wilton Icing Color Kit Primary 4x14gr. (non EU)
1 x Wilton Icing Color Rose 28gr.
1 x FunCakes Marsepein Blank Rolkwaliteit -1kg-

Zou dit wat zijn?

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 20:53

Ik zou een van de twee kopen, fondant of marsepein, niet allebei. Tenzij je het allebei wilt uitproberen.

Ikzelf vind marsepein veel fijner werken, fondant kan ik echt niet meer overweg. Droogt ook veel te snel uit.

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:55

NieneWiep schreef:
Ik zou een van de twee kopen, fondant of marsepein, niet allebei. Tenzij je het allebei wilt uitproberen.

Ikzelf vind marsepein veel fijner werken, fondant kan ik echt niet meer overweg. Droogt ook veel te snel uit.

Nee, dat wil ik inprenciepe niet. Maar iedereen heeft er zo'n eigen mening over en ik weet echt niet wat ik moet kiezen! ze hadden het over mixen dus ik dacht misschien is dit een optie!

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:58

Ik vind fondant persoonlijk minder lekker dan marsepein. Zit een beetje een penetrant smaakje aan en is érg zoet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik alleen nog maar die van Wilton heb gehad, misschien verschillen de merken onderling ook nog. Maar ik zou iig voor marsepein gaan.

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:01

MootjeH schreef:
Ik vind fondant persoonlijk minder lekker dan marsepein. Zit een beetje een penetrant smaakje aan en is érg zoet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik alleen nog maar die van Wilton heb gehad, misschien verschillen de merken onderling ook nog. Maar ik zou iig voor marsepein gaan.

*haalt fondant weer uit het mandje*
Oke, ik heb nu toch meer mensen positief gehoord voor de marsepein, kan alleen niet kiezen of ik nou een starterpakket neem of 2 kilo en wat kleurstof.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:05

Als je die 4-set en dan een aparte roze kleur neemt is het misschien handiger om de 8-set te kopen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:11

Romy, het is denk ik ook maar net wat je gewent bent.
Als je nu met marsepein begint, en daar een tijdje mee werkt, dan vind je daarna fondant waarschijnlijk niks.
En omgekeerd hetzelfde. :)

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:19

Polivy schreef:
Als je die 4-set en dan een aparte roze kleur neemt is het misschien handiger om de 8-set te kopen.

Vond een klein setje wel even goed om te beginnen, maar had toch roze nodig voor de varkentjestaart. Ik vind het voor een eerste taart wel even genoeg kosten, eerst maar eens wat proberen. Maar bedankt voor de tip! :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:19

Misschien moet ik volgende keer eens een beetje marsepein kopen. Vind fondant eigenlijk niet te eten :P

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:20

asjemenou schreef:
Romy, het is denk ik ook maar net wat je gewent bent.
Als je nu met marsepein begint, en daar een tijdje mee werkt, dan vind je daarna fondant waarschijnlijk niks.
En omgekeerd hetzelfde. :)

Oke dan kies ik marsepein! ben erg benieuwd, zal ik het zaterdag in huis hebben als ik het voor negen uur bestel en betaal?

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:46

Mayo, wat super gaaf zeg die vlindertaart +:)+

Bedankt nog voor de complimentjes van mijn vlinders :o Heb vandaag de hele dag gewerkt dus het zijn nog steeds alleen de vleugels.
haha en een workshop geven, laat me nog maar even oefenen ermee en dan wie weet als er genoeg interesse is wil ik het jullie wel leren :D

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:36

Die vlinders zijn wel heel erg gaaf zeg! Kun je met de meeting niet laten zien hoe je dat doet? Dan kunnen wij ook even zien hoe het werkt.

Ik vind trouwens rolfondant ook prima om mee te werken hoor.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 00:44

Hoi,

Ik wil me hier ook graag melden, beetje aangestoken door Lisette ;)
Ga zometeen mijn eerste bestelling doen bij de leukstetaartenshop heb nu in mijn winkelmandje:

2 kg blanke marsepein
kleurstoffenset
biscuitmix
botercrememix
patidess banaan
patidess bosvruchten
taartzaag

Wat is nog meer essentieel ?

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 01:00

bakvorm?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 01:19

Bakvormen hebben we genoeg in huis :) Heb nog een uitsteker van een rozenblad erbij genomen, crisco en parelmour parels :)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 01:21

Iemand enig idee welke uitstekers voor het boltaartje gebruikt zijn aan het begin van dit topic ? Die bloempjes?

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 08:37

Jaime_ schreef:
Iemand enig idee welke uitstekers voor het boltaartje gebruikt zijn aan het begin van dit topic ? Die bloempjes?

zijn dat niet gewoon kant en klare bloemetjes?

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 08:37

Zo ik heb een bestelling geplaatst, ben benieuwd.

Bij de sligro waren trouwens keukenmachines in de aanbieding, 75 euro korting. van 300, voor 225 dus.