[Foto+Werkwijze] Marsepein Boltaartje.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Julia

Re: [Foto+Werkwijze] Marsepein Boltaartje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 17:22

Ik vind 'm echt super gaaf geworden Nik! Maar dat wist je al! Haha!
En echt NieneWiep.. Hoe jij taarten bakt. Wauw!!

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 19:22

Wat super leuk WildWings!! Echt schattig!

Marsepein kan zweten door te veel vocht, heb je wel afgesmeerd met botercreme? Of heb je hem in de koelkast gezet? Misschien komt het ook wel door dit vochtige weer hoor, ik weet het niet precies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 19:25

Leuk taartje Ja

Ben van plan om het hele zakje botercreme in een keer te maken aangezien ik anders steeds kleine beetjes overheb om in te vriezen wat niet echt handig is. Hoe kan ik het beste weer laten ontdooien, gewoon vroeg uit de vriezer halen en een poosje laten staan?

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 19:26

NieneWiep schreef:
Wat super leuk WildWings!! Echt schattig!

Marsepein kan zweten door te veel vocht, heb je wel afgesmeerd met botercreme? Of heb je hem in de koelkast gezet? Misschien komt het ook wel door dit vochtige weer hoor, ik weet het niet precies.

Is beide, door de vulling kan het gaan zweten inderdaad vooral als je ( Tong uitsteken ja echt) vochtige vullign gebruikt.
Ook door tempratuur verschillen kan het komen zoals net uit de vriezer/koelkast of wat koudere kamer etc
Maar goed met dit weer is het hopeloos allemaal Haha! voortaan maar in de winter doen haha?

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 19:35

echt geweldig! die ga ik ook maken binnenkort! Ziet er geweldig uit!

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 19:37

Judith_ schreef:
Leuk taartje Ja

Ben van plan om het hele zakje botercreme in een keer te maken aangezien ik anders steeds kleine beetjes overheb om in te vriezen wat niet echt handig is. Hoe kan ik het beste weer laten ontdooien, gewoon vroeg uit de vriezer halen en een poosje laten staan?

Ja hoor, je kan gewoon alles in één keer maken en dan het invriezen. Dan steeds beetjes eruit halen wat je nodig hebt, op kamertemperatuur laten komen en dan nog even goed doormixen.

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 20:30

heb het hele topic even door gelezen, ziet er leuk uit.
op pagina 6 staan foto's, nu vroeg ik me af hoe je die marcepein zonder plooien er op krijgt. in het begin zie je nog wel plooien en later niet meer..
dan nog een vraag vast al gesteld maar kan het antwoord niet vinden. kan je alleen kleuren met die middeltjes die jij gebruikt of ook met andere spullen uit de supermarkt.
las al dat je ook cacou kan gebruiken maar voor blauw word dat lastig;)
me broertje is vrijdag jarig vandaar

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 20:36

Even een stipje, wat een leuk idee! Ga ik eens maken Haha! jamm!

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 20:38

Annehoe, je legt eerst de marsepein er over heen zoals je op de foto ziet, dan wrijf je het steeds verder naar beneden. En als je een plooi tegenkomt dan til je de marsepein daar voorzichtig op en dan wrijf je weer naar beneden. Misschien moet je het filmpje uit de beginpost even kijken, door beeld snap je het veel beter dan woorden!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 23:03

Ziet er leuk uit WW Ja OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:56

Er staat weer een taart in de oven, word dit keer een simpele ronde taart. Soort appeltaart model zeg maar.

Heb vruchtenmouse voor de vulling, lekker luchtig en niet zo zoet. Ben benieuwd hoe het gaat worden.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 15:18

Lekker Judith! Weet je al hoe je hem gaat versieren?

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 18:24

me broertje is morgen jarig dus wil vanavond de cake maken en morgen bedekken. moet morgen dus ook de ingredienten kopen.
kan iemand mijn lijstje checken.. de cake is dus al gemaakt dus die ingredienten hoeven er niet bij.

- marsepein (me moeder zei vast te koop in de supermarkt??:P)
- kleurvloeistof (weet iemand een anders middel om mee te kleuren of waar ik dit kan kopen. heb geen tijd om te bestellen en een toko is hier niet in de buurt)
- chocpasta
- een vullig (ik zit te denken aan de aarbeien met slagroom en geletine... ergens gelezen hier)
- poedersuiker en boter

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 18:55

Marsepein en kleurstof haal je niet in de supermarkt hoor. Lachen

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 19:08

Inderdaad wat Mocca zegt, dit haal je niet in de supermarkt. Je zult het toch echt moeten bestellen, of de marsepein bij de Jamin halen maar dat is echte flutkwaliteit.

Dus als ik jou was zou ik iets anders gaan bedenken, bijvoorbeeld bedekken met ganache of zelf marshmellow fondant maken. Dit is heel simpel, heb je alleen een paar marshmellows en poedersuiker voor nodig.

Je doet een hand marshmellows in een bakje met een eetlepel water en doet dit in de magnetron net zo lang tot dat het een mooi papje is. Dan ga je roeren met een vork en voeg je gelijkmatig poedersuiker toe, net zo lang tot dat het niet meer lukt om met de vork te roeren. Dan bestuif je je aanrecht dik met poedersuiker en leg je daar de bal op. Dan ga je kneden en meer poedersuiker toevoegen totdat het aanvoelt als een mooie, soepele substantie zeg maar. En dan heb je marshmellow fondant! (Je hebt echt veel poedersuiker nodig, wel 600 gram ongeveer)

Dit kun je gewoon kleuren, je kunt je taart ermee bekleden en je kunt ermee boetseren. Heel simpel en goedkoop! En makkelijk als je geen marsepein of gewone fondant in huis hebt. Lachen

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:02

heej,
oke heel erg bedankt, heb net de cake in de over gezet en de aarbijen mouse gemaakt... begin is er dus.. wou morgen even bij een hele goede banket bakker kijken, en anders jou idee opvolgen. klinkt ook goed.
heel erg badankt voor deze tip.
alvast bedankt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:29

De vruchtenmouse was een groot succes. Had al een dijkje gemaakt van botercreme maar was nog steeds net wat te vloeibaar. Misschien volgende keer maar mengen met slagroom oid dat het iets steviger word. Was wel lekker fris en niet zo zoet.

Had Marsepijn groen gekleurt en versierd met verse frambozen, wel een leuk contrast en vergeten foto's te maken Clown

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 12:45

Had je er wel gelantine door gedaan Judith?

Oke Annehoe, maar let wel op dat je niet teveel betaald he, niet meer dan 12 euro per kilo iig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:49

Het was kant en klare vruchtenmouse, soort chocoladetoetje maar dan van aardbeien en fambrozen. Niet via het recept wat hier ergens in het topic staat dus. Knipoog

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 12:50

Oh zo, oke. Haha!

Maar dan kan er als nog wel gelantine door doen hoor. Ja Gewoon een paar blaadjes oplossen in een klein beetje heet water en dan erdoor roeren, even op laten stijven.

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 14:08

ik heb gekeken de ene bakker vroeg 20 euro voor 300gram de rest had het niet op voorraat.. ga het nu maken met marhsmello's me moeder is nu nog even een extra bus poedersuiker halen en dan ga ik het af maken..
maak wel een foto.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 14:10

Meen je dat? Bloos! Jéémig..

Je hebt idd veel poedersuiker nodig!! Wel 3 bussen denk ik.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:53

WOW dit is leuk Party!!
Wordt hier vrolijk van Hyper! Haha!

Heb alle tien de pagina's doorgelezen en ga het zeker ook
een keer proberen, maar MOET je het cakeje perse vullen ?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 16:19

Moet niet perse natuurlijk. Word er wel lekkerder van Lachen

Gelatine gebruik ik niet, vind ik echt heel smerig. Maar kan eens kijken in de toko daar hebben ze wel een soortversteviger van zeewier wat werkt als gelatine.

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 16:36

hij is af..
ik had er 3 bussen poedersuiker door zitten en toen was ie nog niet als een bol die je uit kon strijken.
heb hem er toen gewoon met een warm mes op gesmeerd ging goed. (is gif groen de taart Sigaar Haha! die marhsmello's waren groen)
me broertje hem versiert. lekker druk Bloos Haha! hele taart vol met vormpjes en dingen
vanavond en dan nog even proeven Vork
hier een foto van mijn hand in het beslag, en kan je vertellen dit beslag gemaakt van marhsmello was gif groen. (foto gemaakt met tel)
[img=http://img374.imageshack.us/img374/4071/dsc00049zm1.th.jpg]
hier de taart van voren.
[img=http://img77.imageshack.us/img77/1232/dsc00050ag2.th.jpg]
en hier een duidelijke versiering van boven af.
[img=http://img67.imageshack.us/img67/1664/dsc00051ec8.th.jpg]