vegatarisch... gezond??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suomi

Re: vegatarisch... gezond??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 22:17

Geen idee, misschien als je héél véél melk drinkt, yoghurt en pudding eet etc. Tong uitsteken
Ik zou het anders ook niet weten, want drink ik zo goed als nooit melk hihi.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:19

Ja dat is waar...maar ik vind het zo niet lekker melk..geef mij dan maar karnemelk...

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 19:25

optimel is toch ook lekker?? of is dat niet goed>?

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 17:11

Ik ben ook vegetarisch, ook bloedarmoede gehad. Maarja, als je er gewoon op let dat je genoeg vervangende producten gebruikt, dan is het best te doen.

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 17:16

Vegetarisch zijn is absoluut geen probleem als je alles binnenkrijgt wat in vlees zit en wat belangrijk is..
Mijn moeder is Dieëtist.. dus dat is mooi handig Knipoog... die weet precies wat ik moet hebben..
Ik denk dat ik inmiddels een jaar of 2 of 3 vega ben.. maar ik heb geen bloedarmoede.. (ook niet gehad)

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-07 19:10

heb je nog tips?? ik moet veel appelstroop eten en elke dag een appel

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 19:29

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 28-02-24 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 20:08

*grinnikt* calcium zit vooral in zuivel, en aangezien karnemelk ook zuivel is, zit het daar dus ook in Rolleyes Knipoog

Van wikipedia:
Citaat:
Calciumverbindingen vormen de basis van botten en tanden, daarom is het voor veel organismen belangrijk om er voldoende van binnen te krijgen.

Citaat:
Calcium is nodig voor de opbouw en het onderhoud van de botten en de tanden, bij de werking van zenuwen en spieren, bij de bloedstolling en bij het transport van stoffen in de lichaamscellen. Een gevarieerde voeding met melkproducten zorgt voor voldoende opname van kalk door het lichaam, zoals melk en melkproducten, kaas en groente, noten en peulvruchten. Een calciumtekort kan leiden tot botontkalking (osteoporose) en bij kinderen verschijnselen van Engelse ziekte (rachitis) en spierkrampen.

Sorry, maar als je niet eens weet wat calcium is.. Nagelbijten / Gniffelen

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 20:13

Uhm, ja... je eet voor namelijk groente aangezien je geen vlees eet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 20:16

Lijkt mij van wel dat het gezonder is. Aangezien er een speciale verzekering komt voor vegetariers omdat ze schijnbaar gezonder leven lijkt het mij wel degelijk gezonder. Anders zou er echt niet een speciale verzekering voor ze worden gemaakt. Mijn vader is ook al jaren vegetarier en loopt nog steeds mee in de top van zijn sport (atletiek).

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 20:20

Berdien, tegen wie had je het? Want ik weet wel wat calcium is hoor Haha!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:52

Ik heb me toch maar eens aan een vleesvervanger gewaagd. De paprika rondo van tivall. Dat smaakte echt niet verkeerd. Volgens mij moeten de meeste vleeseters Tong uitsteken dat ook wel lekker vinden.
Er zat wel weinig vitamine B12 en ijzer in, maar 15 % van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid per 100 gram.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:56

Ben het jaren geweest zonder problemen. Zit er hard over te denken het weer te worden......het is de Mac die me nog even tegenhoud Knipoog

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 19:22

Blegh Mac.. *griezelt* No thanks! Niet zozeer omdat ik vegetariër ben hoor, maar nee. Ik ben anti-Mac Knipoog

imaudy; die is erg lekker inderdaad, maar niks haalt het bij de toscaanse carré. Oohh die is zo lekker! Ik heb hem nou al fanatiek vaak gehad, maar hij blijft lekker. Ik ben altijd weer sip als hij op is Clown T.C is ook van Tivall. Tivall heeft sowieso erg lekkere producten, de wokstukjes zijn ook erg goed.

xxLientjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 19:27

Gewoon zo'n Lidlle (hoe je het ook schrijft) goede bacteriën drinken. En ijzertablet (die neem ik bijna nooit) en eieren enz. En ik ben beregezond Tong uitsteken

Groetjes,
Lientje

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 19:30

Berdien schreef:
Blegh Mac.. *griezelt* No thanks! Niet zozeer omdat ik vegetariër ben hoor, maar nee. Ik ben anti-Mac Knipoog

imaudy; die is erg lekker inderdaad, maar niks haalt het bij de toscaanse carré. Oohh die is zo lekker! Ik heb hem nou al fanatiek vaak gehad, maar hij blijft lekker. Ik ben altijd weer sip als hij op is Clown T.C is ook van Tivall. Tivall heeft sowieso erg lekkere producten, de wokstukjes zijn ook erg goed.

Ja idd die heb ik net nog op Haha!

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 19:33

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 28-02-24 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 19:34

En van Tivall!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 19:35

ik eet altijd de groenteburger bij de Mac's... very jumjum maar verkopen ze niet in alle Mac's Lachen ik ben verder ook hartstikke gezond. Zelf ben ik niet zo'n fan van vleesvervangers dus drink en eet ik meer zuivel, blokjes kaas bij het avondeten enz.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 22:15

Ik heb vanavond vegetarisch gegeten Haha!. Van Valess eoa burger met kaas en tuinkruiden, was nog best wel te eten.
Ik word geen vegetariër, maar wil wel minder vlees gaan eten (ik at al niet veel, maar nog minder Knipoog ). Ik ben niet tegen vleeseten, maar wel tegen de manier waarop de dieren worden behandeld.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 22:33

Denk dat het wel gezond is en ben zelf ook vega Ja
Maar bij ons in de winkel hebben ze niet zoveel alleen vega-burgers ne quorn niet van andere merken..

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 15:05

Het verschilt heel erg per super!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 18:51

Inderdaad, de meeste AH's hebben een zeer uitgebreid assortiment aan vegetarisch, ook aan broodbeleg (vegetarische "filet americain" Lovers )
SdB kom ik nooit, en de C1000 heeft volgens mij echt heel erg weinig, in diegene waarin ik nog wel eens kom in ieder geval wel. Die schijnen ook niet lekker te zijn.
"hamburgers" van de SdB zijn wel erg lekker, zeker voor op de barbeque of op een broodje met sla, tomaat etc.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 18:52

Of gewoon broodje Bapoa met vega vlees Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 18:52

Berdien schreef:
Inderdaad, de meeste AH's hebben een zeer uitgebreid assortiment aan vegetarisch, ook aan broodbeleg (vegetarische "filet americain" Lovers )
SdB kom ik nooit, en de C1000 heeft volgens mij echt heel erg weinig, in diegene waarin ik nog wel eens kom in ieder geval wel. Die schijnen ook niet lekker te zijn.
"hamburgers" van de SdB zijn wel erg lekker, zeker voor op de barbeque of op een broodje met sla, tomaat etc.

Ongeloofelijk lekker Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken