De gezonde regels voor afvallen en slank blijven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 14:56

Ja, die balansdag... Is dat echt waar? Het komt op mij een beetje onnozel over eigenlijk...

_Romana_

Re: De gezonde regels voor afvallen en slank blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 15:28

ik ehb een tijdje ook zo geleefd, voelde me prima en had veel energie, maarja toen had ik vakantie en dan kun je alles prima naleven, maar naar school kan ik moeilijk een eitje meenemen dus ben ik toch weer op brood aangewezen..

Brinta of havermout 'smorgens heb ik wel nog een tijd volgehouden, lekkere was dat ik de hele dag heel weinig trek had in slechte dingen, maar toen keek ik op het bak en als ik een bak neem dan zitten daar echt enorm veel kh en kc in, teveel voor iemand die niet meer sportte dus ja ben er maar mee gestopt. Wil t nu wel weer oppakken en dan smiddags gewoon twee broodjes en 'savonds opletten wat ik eet.

En tussendoor natuurlijk fruit ( zit ook regelmatig aan de pijnboompitten of plakjes kipfilet Pistache noten kan ik me niet mee beheersen dus dat doe ik maar niet..Ik eet nu dus appels en mandarijnen..

En ontbijtkoek, is dat zo slecht? Ik kan me moeilijk beheersen daarmee eigenlijk

En qua sport, ik wil weer beginnen en ik dacht eerst aan hockey maar daar zit ik dan toch wel weer veel aan vast.. Nu wil ik gewoon op de sportschool 3,4 keer per week..Ze hebben op tijden dat ik kan bodypump, dat billy blanks gedoe en ook nog iets van spinnen, en fitness dus.. wat kan ik het beste doen dan?

Maar goed ik ga me toch maar weer hier aan houden hielp voor mij echt super, geen honger de hele dag en veel energie, terwijl ik nu de hele tijd honger heb en ik eet niet eens echt weinig maar ben nu gewoon een wandelende vuilnisbak, merk dat ik sinds ik van dit ben afgestapt dat ik dat dus weer terug heb....

Evy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 13:53

Volgens mij is ontbijtkoek niet zo slecht, toch?
Volgens mijn dieetschema moet ik best wel vaak een plakje ontbijtkoek eten. Het brengt toch ook je stoelgang op gang?

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 09:14

Ontbijtkoek schijnt veel suiker in te zitten, zoiets was het volgens mij.

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 18:17

Spetterlover schreef:
Ontbijtkoek schijnt veel suiker in te zitten, zoiets was het volgens mij.

Klopt, veel koolhydraten (=suikers )

Maar het is en blijft lekker, en ondanks dat ik vaak 's middags een plakje eet val ik toch af. Zolang het maar weer niet té is kan je het prima eten

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 18:21

Veel Water drinken,en zorgvuldig omgaan met alles wat je eet!

Evy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 19:01

Tsja, water drinken...
Op de één of andere manier gaat het er niet van harte in.
Dus dat 2 liter water drinken red ik dus niet

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 20:02

Pfft, 2 liter red ik ook niet hoor. Daarbij blijf ik dan denk ik naar de wc rennen.
Ik drink 2 flesjes water op een dag, dus 2 keer een halve liter, en dan nog wat glazen water of bijvoorbeeld drinkbouillon.

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:47

Ik red het wel, maar idd, ik moet echt vaak naar de wc! En dat vind ik wel lastig

afkur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 18:29

ik heb een tijdje geprobeerd om af te vallen...
ik ben daar nu niet echt meer mee bezig maar ik let wel op wat ik eet....
ik heb iedere dag 2 liter water gedronken en ontzettend veel gesport... ik doe nu aan fietscross, dansen en mountainbiken, af en toe rij ik nog paard....

Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 18:44

Justy schreef:
Ja, die balansdag... Is dat echt waar? Het komt op mij een beetje onnozel over eigenlijk...

Balansdag is een bekend fenomeen in fitness land, alleen heet het dan de 'refeed'. Maar dan is het concept andersom; je eet volgens je patroon en dan één keer in de week veel. Om te voorkomen dat je stofwisseling op zijn gat gaat.

Ik vind het idee van 'niet lijnen maar een balansdag' op zich goed, behalve als mensen het gaat gebruiken als enorm jojo-idee....

Antheya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:09

Waarom is het dan zo goed om water te drinken buiten dat je er niet van aankomt ?
Beetje domme vraag maar weet het eigenlijk niet precies.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:10

Spoelt afvalstoffen weg.

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:11

Mocca schreef:
Spoelt afvalstoffen weg.

En als je teveel drinkt ook de voedingsstoffen!

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:13

Jup, dus niet te veel drinken.

Skitter

Re: De gezonde regels voor afvallen en slank blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:57

Water drinken is ook goed voor je huid

Ja ja dames ik moet er ook aan geloven, ben echt te dik. Ben niet super gigantisch maar wel te dik voor mijn klein 1.65 zelf.
Mijn probleem is vooral mijn dijen en mijn kont. Mij is ook verteld om goed op de koolhydraten te letten, daar kijg je vaak een dikke kont en dijen van!
Tenminste ik heb zo begrepen dat als je eerder last heb van dikkere kont/dijen, ligt het vaak aan de koolhydraten. Nou de combinatie vet en koolhydraten.
En als je eerder een dikke buik krijgt is het meer vet.
Maar ik probeer zoveel mogelijk de Atkins dieet te volgen, maar het is best moeilijk, want in allemaal normale dingen wat je eet ( lees= brood, pasta,aardappel, appels, crackers, sappen(dubbelfris,roos vicee),spruitjes) zit bomvol koolhydraten!

Dus ja, ik probeer me gewoon zo min mogelijk daarvan te eten, maar om brood en aardappel kan ik niet heen.
Ik eet vaak per dag 2 a 3 boterhammen, met vlees broodbeleg. Savonds eten we hier altijd aardappelen, en aangezien ik bij me vriend + familie woon, heb ik niet zo'n zin in een drama te maken en zelf eten gaan koken.
Dus dat wordt gewoon er omheen niks extras nemen. Ik slik daarbij ook Slank Vitaal. Het is een pil die het afslanken ondersteund, dus geen gekke beloftes.

Ik heb ze 3 weken geslikt, en op wat ik eet gelet en ik moet zeggen ik een verschil merk. Mijn broeken zitten bij mijn dijen net iets ruimer. Kilos houdt ik niet bij, daar wordt ik alleen depri van. Als ik een verschil merk, is dat al genoeg om er mee door te willen gaan.

Alhoewel ik in het weekend me vaak laat gaan met chips en snoep, en dat moet ik dus niet doen..
Verder neem ik elke dag mee naar school en stage een 75 C spa fles. Gooi elk ochtend weer vol met water en heb hem bijna elk dag weer leeg plus. Dus dat gaat ook de goeie kant op!

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:00

Toch heb ik in een Engelse Cosmopolitan van vorige zomer een heel artikel gelezen waarin de 'hype' rondom water drinken werd ontkracht. Er werd o.a. beweerd dat water drinken amper effect heeft, alleen maar wanneer je uitgedroogd bent.

Blijft natuurlijk wel zo dat water veel minder caloriën bevat dan ander drinken en inderdaad zuiverend kan werken. En je als je niets te doen hebt bijvoorbeeld niet gaat snoepen, maar nog een slokje water neemt.

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:21

Laura schreef:
[

Balansdag is een bekend fenomeen in fitness land, alleen heet het dan de 'refeed'. Maar dan is het concept andersom; je eet volgens je patroon en dan één keer in de week veel. Om te voorkomen dat je stofwisseling op zijn gat gaat.

.
[/quote]

Dit is een idee wat mij wel aanspreekt.
Maar helaas zal het dan wel niet de bedoeling zijn dat je aan de chips of het snoep gaat.

fourth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:32

Laura schreef:
Justy schreef:

Ik vind het idee van 'niet lijnen maar een balansdag' op zich goed, behalve als mensen het gaat gebruiken als enorm jojo-idee....

Ik deed er al aan [mijzelf 1 vreetdag per dag toestaan om vervolgens weer verder gaan met een normaal gezond eetpatroon], maar is het nou serieus goed voor je stofwisseling? Of lees ik wat ik wil lezen

Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 22:52

Water drinken is nodig als je veel eiwitten eet. als je intensief sport, wil je dat je je spieren behoud, dan heb je eiwitten nodig. Maar eiwitten zijn zwaar voor je nieren. Dan heb je veel water ndoig om ze door te spoelen

Refeed of Carb cycle is idd goed voor je stofwisseling, maar daar zitten wel weer haken en ogen aan. Wat je eet, hoe verdeeld, wanneer, etc

fourth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 00:12

Ach whatever, dan geen refeed maar een ordinaire vreetdag

Ik heb het echt verschrikkelijk nodig...anders trek ik die andere zes dagen normaal doen niet

delerium

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 00:21

VanillaQueen schreef:
Ik deed er al aan [mijzelf 1 vreetdag per dag toestaan om vervolgens weer verder gaan met een normaal gezond eetpatroon], maar is het nou serieus goed voor je stofwisseling? Of lees ik wat ik wil lezen

Dit wil ik ook wel

Diep van binnen denk ik dat 90% van de mensen met overgewicht weten waar het vandaan komt. Incl. mijzelf. We weten bijna allemaal wat goed voor ons is, maar het is niet wat we willen. Integendeel.

Iemand nog mooie zelfmotiverende kreten?

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 11:48

delerium, kijk eens naar het programma Wat je eet ben je zelf.
Moet je eens opletten hoeveel motivatie je daar van krijgt!

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 12:08

Inderdaad Spetterlover! Als ik programma's over mensen met eetproblemen bekijk (zoals bijvoorbeeld Wat je eet ben je zelf, maar er zijn ook veel programma's waarin mensen zo'n maagband krijgen), verlies ik mijn trek in eten. Dan zie ik weer in hoe ik liever niet wil worden.

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 12:11

Altijd als ik zoiets gekeken heb, denk ik 3x na voordat ik chips of chocola pak..