Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 00:40

by the weg nog een kleinigheid "van het huis" zullen we maar zeggen Knipoog
dagelijks wegen heeft niet zoveel zin. Je lichaam kan minimaal een halve kilo per dag schommelen in gewicht. 1 x per week geeft een beter beeld en maakt de druk van het afvallen ook wat minder.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 07:21

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 11:26

*help*

Volgens mijn moeder ben ik weer veel te obsessioneel bezig met eten, terwijl ik volges mezelf echt het programma volg dat ik van de dietiste krijg.

Ik eet nu:

Smorgens: 35 gram cornflakedingen met magere melk OF een half pakje petit dejeuner met een tas chocomelk, aangemaakt met magere melk en van dat magere chocopoeder.
Smiddags: 2 boterhammen of 1 picollo met smeerkaas (light) of een schel hesp, kalkoenfilet, ... mager beleg dus
En savonds: aardappeltjes, vlees van elk 100 gram en groenten a vollonté

Tussendoor nog een yoghurtje en een paar kiwi's en dan heb je het gehad.

Is dit nu echt te weinig? Of zit mijn moeder weer spoken te zien?

Ik weeg trouwens wel elke dag, nu ja ik wip er elke dag even op. Maar op zondag gaat mijn gewicht elke keer in een exellbestandje dat netjes bijhoudt hoe het gaat. Daar hou ik ook in bij wat ik eet, dus als het een keer foutloopt zie ik dat Haha!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 11:34

ik vind het persoonlijk gezien weinig Scheve mond
en hoe weet je precies de gewichten? weeg je alles af?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 11:37

MMmmm belsje er zitten een paar moeilijke woorden in, voor mij als Nederlander Haha!. Maar ik denk dat het allemaal wel goed zit hoor.

Ik heb gister een handje Japanse mix gehad, vond ik niet zo erg, was meer om mezelf te belonen. Ik mag van mezelf namelijk elke woensdag en elke zaterdagavond wat "fouts" eten. Is ook omdat ik niet zo veel moeite hoef te doen om af te vallen, alleen wat minder tussendoortjes en iets gezonder eten, dan gaat het er bij mij al vrij snel af in combinatie met het sporten wat ik toch al deed dan.
Nou ben er wel blij mee ben tot nu toe 2 kilo afgevallen dus nog 8 te gaan.
Maar als ik eerder denk van het zit nu wel goed, stop ik er eerder mee, het is meer om mezelf een doel te stellen. Ik moet gewoon weer iets strakker in mijn vel, vooral mijn buik is wel een probleem maar daarvoor doe ik weer elke avond buikspieroefeningen.

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 12:23

pff ik word er ook al helemaal gek van!
Heb niet echt honger... maar mis de gewoonte om even wat te eten...

Helemaal aan het einde van de week word het moeilijk... dan denk ik steeds ah joh bijna weekend ff wat lekkers erbij... ARGH!! Boos!

Gister weer wat chipjes genomen de vader van me vriend was jarig.. stond zo lekker op tafel...
Had daarvoor natuurlijk wel gesport maar zo schiet t niet echt op...

als er nou weer wat afgaat raak ik weer wat meer gemotiveerd hoop ik...
Vandaag lekker chocopasta op me brood gedaan!! Lekker fout maar wel heerlijk...

Na t weekend maar weer wegen... daarvoor niet dan is het te kort op de afgelopen keer en raak ik weer gedemotiveerd omdat het net lijkt of ik er niks mee opschiet....

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 13:46

Is het ook zo dat als je de hele dag veel drinkt dat je dan toch eerst zwaarder kan worden?? Als je meer drinkt dan wat je normaal doet bedoel ik dan. Ik probeer aan de 2 liter water of thee te komen. Maar meestal lukt me dat niet en drink ik veel appelsientje, waar volgens mij best wel veel suikers inzitten.

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 14:36

Ik moet telkens zoveel plassen van al dat water!
Wel goed natuurlijk maar wel heel irritant!!

gyzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 15:49

Ik wil ook strakker in mijn vel, maar hoe meer ik afval, hoe meer huid ik over houd en dus in verhouding juist niet strakker in mijn vel zit...

Erg frustrerend !!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 15:59

Nee dat kan maar je moet er ook bij sporten natuulijk anders helpt het niet zo veel denk ik!! Buikspieroefeningen doe ik elke dag of probeer ik elke dag te doen. Op woensdag ga ik altijd sporten en daar doen we dan ook weer buikspieroefeningen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 16:19

gyzmo schreef:
Ik wil ook strakker in mijn vel, maar hoe meer ik afval, hoe meer huid ik over houd en dus in verhouding juist niet strakker in mijn vel zit...

Erg frustrerend !!

het probleem is dat huid vrij snel zijn elastisch vermogen verliest og iig verminderd. Het krimpt dus niet altijd mooi terug. Zeker niet wanneer het afvallen een groter aantal kilo's inhoud.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 17:30

Ja maar als je gewoon een beetje een buikje hebt moet dat toch wel lukken??

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 17:34

met een klein buikje is er meestal niks aan de hand Knipoog

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 17:46

Nee dat weet ik wel maar het zit mij wel in de weg, vooral omdat ik van die lijnen krijg van mijn rug naar voren zeg maar. Er was iemand die dat gordijnen noemde, ze zitten er nog niet helemaal maar waren wel flink in de maak, dat moet er dus weer weg.
Mijn moeder heeft wel echt vel over, die is ook enorm afgevallen en ze blijft ook echt heel erg goed op gewicht. Nu heeft ze op haar buik echt van die vellen, in de zomer is dat echt lastig omdatze er echt uitslag van krijgt door het zweten enzo. De HA vond het ook niet goed en heeft haar doorgestuurd, ze zou geopereerd worden maar de verzekering wil het niet vergoeden. Het was niet nodig volgens hun.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:41

sjakie schreef:
ik vind het persoonlijk gezien weinig Scheve mond
en hoe weet je precies de gewichten? weeg je alles af?

Ik weet idd alles af ... Mijn boterhammen, mijn vlees zelfs boter als ik die eens smeer.
Enkel groenten eet ik zonder afwegen.

Volgens dietiste kom ik op 1200 calorieën per dag op die manier.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 00:42

ik weet niet of je de richtlijnen goede voeding kent? maar als je daar het minimum van neemt en de magerste producten kiest zit je op 1300 kcal. Hetgene wat jij aangaf is minder dan de ondergrens van de richtlijnen goede voeding.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 08:44

Nou, ik ga ook maar mee op dieet. Het zou erg fijn zijn als ik een paar kilos kwijt kan raken, maar het gaat me er vooral om dat ik gezonder ga eten. Fruit, groente en calcium schieten er wel eens bij in, maar goed, een nieuw jaar en een nieuwe start zullen we maar zeggen. Lachen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 10:16

Wat ben ik weer slecht bezig
Gisteren weer een enorme vreetbui gehad, en vanochtend suikerbrood op Scheve mond ..Goed bezig Elke
Ga zo maar een rondje hardlopen denk ik, misschien dat dat nog iets compenseert..

meagan_sarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 10:31

Gewoon proberen de rest van de dag gezond te eten. Je kunt er nu toch niets meer aan doen.
Voor de mensen die niet naar de sportschool gaan en thuis oefeningen willen doen: Op www.specialk.nl (Van kellogg's) kun je je eigen coach kiezen en oefeningen doen. De coaches zijn een beetje vreemd, maar het zijn wel goede oefeningen.

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 11:19

Argh!! ben toch op de weegschaal gaan staan!! Stom!
En nog precies hetzelfde... pfff
Ff kijken of ik morgen nog een keer kan sporten op de sportschool (wordt dan de 4e keer)

Leuke link trouwens!! Lachen

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 13:23

Ik heb nog niet weerop de weegschaal gestaan, maar denk wel dat er wat van af is. Ik ben nu bijna een week bezig en ik ben heel erg benieuwd, ik ga er vanavond nog weer even opstaan, niet het meest geschikte moment van de dag, maar het geeft me wel een beetje een beeld.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 15:08

Het is weer verdacht stil hier Knipoog . Komt het omdat het weekend is Verward .
Gaat iedereen dan weer de mist in Verward Verward .
Ik niet hoor Schijnheilig , of toch? Ik heb zaterdag wat gluhweintjes gedronken.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 15:42

Ik had ff een vraagje he, in het weekend drink ik eigenlijk geen alcohol omdat dat dus ook best slecht voor je is als je paar kilootjes kwijt wil, maar om nu altijd aan de spa blauw te zitten.. daar wordt ik ook beetje gek van, dus dan neem ik Fanta maar is dat dan eigenlijk wel zoveel beter als alcohol of maakt het dan eigenlijk niet uit wat je neemt?

spokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 17:00

Volgens mij zit er meer in Fanta dan in wijn qua calorieen.

wacht kan het even opzoeken:

Sinas glas 70 cal.
Wijn glas 100 cal.
Bier glas 100 cal.

Ik had het dus fout Bloos

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 17:03

ik doe mee, dit is nu mijn tweede dag Haha!