Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Heeft iemand hier wel eens peperkoek/kruidkoek zelf gemaakt?
Ik zoek een recept dat dicht bij de peperkoeken uit de winkel in de buurt komt, lijkt me leuk om eens te proberen
XxLiEsJuHhxX schreef:Ahh ik ben de weg kwijt met alle recepten. Vandaag wil ik ons 1e brood uit de oven bakken. Maar 8 uur rijzen word mij wat te lang. Welke ander recept is het beste voor een simpel brood?
Emmaa_ schreef:Hebben jullie tips voor een bakvorm? Mijn gietijzeren pan past helaas niet in mijn oventje, ik zat nu te denken aan een relatief kleine springvorm maar misschien hebben jullie betere ideeën.
XxLiEsJuHhxX schreef:Ahh ik ben de weg kwijt met alle recepten. Vandaag wil ik ons 1e brood uit de oven bakken. Maar 8 uur rijzen word mij wat te lang. Welke ander recept is het beste voor een simpel brood?
Emmaa_ schreef:Hebben jullie tips voor een bakvorm? Mijn gietijzeren pan past helaas niet in mijn oventje, ik zat nu te denken aan een relatief kleine springvorm maar misschien hebben jullie betere ideeën.
chamion schreef:@Lieveloes: het is altijd een beetje kijken qua rijzen en het kneden. Ik heb nu 2x zelf het begin met een handmixer met deeghaken gedaan en daarna met de hand. De eerste 2 broden heb ik volledig met de hand gedaan. Merk daar geen verschil in. Meestal laat ik het maar 1x rijzen. Als het ongeveer is verdubbeld zit het meestal wel goed.
Eerste meergranenbrood is een feit en ik zit nu op internet te kijken voor een broodbakvorm voor in mijn oventje. Het lukt wel in de gietijzeren pan. Maar ik hou van Belgisch stoofpotje en daar hoor of patat bij of brood. En brood vind ik het lekkerst. Maar als in de pan een stoofpotje zit dan kan ik er geen brood in bakken
[ [url=m/q5LFL7.jpg]Afbeelding[/url] ]