Mkango schreef:Tja, als je 7 liter water in tien minuten achterover slaat, verdraagt je lichaam het ook slecht. We hoeven niet op alle slakken zout te leggen toch? Tenzij er iemand bij me komt eten die geen knoflook verdraagt, ga ik me daar namelijk niet druk over maken.
Citaat:
een inname van 3,5 tenen knoflook of meer maagklachten geven en ook schade opleveren aan de rode bloedcellen, de darmflora beschadigen, de opname van voedingsstoffen in de darmen remmen en de leverfunctie verminderen. Met name knoflook-olie is in zuivere vorm toxisch!
Knoflook dient niet te worden gebruikt tijdens de zwangerschap, lactatie, maagzweer en bij allergie voor knoflook.
Personen die snel bloedarmoede (anemie) ontwikkelen kunnen beter zeer matig of zelfs beter géén knoflook gebruiken. Knoflook remt de genezing van bloedarmoede! Knoflookextract kan het effect van antistollingsmiddelen en van antidiabetica versterken!
Bij aanleg voor bloedingen; 5 dagen vóór een operatie het gebruik van knoflookpreparaten stoppen. De bloedstollingstijd wordt verlengd met 20 tot 30% (hetgeen eveneens invloed kan hebben op bv. de menstruatie).
Mijn vader slikt bloedverdunners en mag absoluut geen extra knoflook eten ondanks dat hij het heel lekker vindt.