Wat een hel.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ryder schreef:Je maakt me nu heel nieuwsgierig wat er allemaal in croissantdeeg kanknakworsten en verder...?
Ik ben jullie lijsten aan het doornemen voor wat inspiratie.
Kerstavond wil ik samen met ML eten als de kleintjes op bed liggen. Wil het dan ‘simpel’ houden met
- soep (pompoen of courgette)
- beef wellington
- ML bakt een taartwsl zoute karamel met chocola.
Eerste kerstdag eten we bij mijn ouders en maak ik het voorgerecht en regel ik het kaasplankje. Ik denk dat ik dan knolselderijsoep maak (gebonden) met lente-uitjes, garnaaltjes en evt. nog schuim van bospaddestoelen erbij.
Tweede kerstdag eten mijn schoonouders hier, en dat menu moeten we nog bedenken. Ik dacht aan lamsfilet, en als toetje een appelbol (geïnspireerd op HHB). Maar voorgerecht moet ik nog bedenken.
lieveli schreef:Ryder schreef:Je maakt me nu heel nieuwsgierig wat er allemaal in croissantdeeg kanknakworsten en verder...?
Ham, kaas, gehaktverder is er stokbrood en saus.
Godsamme
marije1109 schreef:Ik kook voor onze familie, mijn ouders, zus/zwager en 2 kids en ons gezin.
Heb het volgende bedacht:
Amuse-->
lepel carpaccio
bolletje meloen met parmaham
Voor--> zalmbombe met avocado-roomkaasvulling, garnalen en wasabimousse
Tussen--> wildbouillon met wildbitterbal
Voor--> eendeborstcapaccio
Spoom--> champagne/amé met frambozensorbetijs
Hoofd--> hertenbiefstuk met sjalottenjus op pastinaak/aardappelpuree, minigroenten + stoofpeertje
Dessert--> vanillepannacotta met roodfruitcoulis en een bol bosvruchten merinqueijs
Alles home- made, zin an!