Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
aikon schreef:Antibiotica gebruik ligt erg aan banden en is streng geregeld in NL. Het gebruik is erg gedaald met 30 jaar geleden.
Wat water gebruik betreft, klopt volgens mijn slager niet. Ze hebben hun waterverbruik bijgehouden en verrekend met de kilo's vlees die wekelijks het bedrijf verlaten. Daarbij het waterverbruik dat gebruikt word voor een koe bij hun kwam erbij opgeteld en ze kwamen veel lager uit. Volgens hun komt het wel enigszins overeen met watergebruik in amerika. Die zijn qua milieu nog niet zo ver als europese landen.
LiiNd_Y schreef:Jij ziet alleen leed?
lianne484 schreef:Mensen die het niet gezien hebben. Kijk eens naar binnenstebuiten op Nederland 2 van 5 november. Ik heb hier in 2002 tot 2006 ( van me 13e tot 16e) gewerkt. Leuk voor de burgers die ver van de veehouderij staan. Er is ook een site van het bedrijf http://www.hetkoeienhuis.nl. Op elke zaterdag mogen de burgers langs komen om te kijken hoe de koeien daar leven.
sadekeshia schreef:aikon schreef:Antibiotica gebruik ligt erg aan banden en is streng geregeld in NL. Het gebruik is erg gedaald met 30 jaar geleden.
Wat water gebruik betreft, klopt volgens mijn slager niet. Ze hebben hun waterverbruik bijgehouden en verrekend met de kilo's vlees die wekelijks het bedrijf verlaten. Daarbij het waterverbruik dat gebruikt word voor een koe bij hun kwam erbij opgeteld en ze kwamen veel lager uit. Volgens hun komt het wel enigszins overeen met watergebruik in amerika. Die zijn qua milieu nog niet zo ver als europese landen.
oké, antibiotica ben ik inderdaad meer bang voor, dan dat ik er alles van weet.
daarom heb ik gewoon besloten om het wat minder te eten.
heeft je slager dan ook de het water dat gebruikt is voor productie van het eten van de koeien mee gerekend bijvoorbeeld? transport? etc. ik wil je niet tegen spreken maar ik heb mn info wel uit een goede bron
Riraito schreef:lianne484 schreef:Mensen die het niet gezien hebben. Kijk eens naar binnenstebuiten op Nederland 2 van 5 november. Ik heb hier in 2002 tot 2006 ( van me 13e tot 16e) gewerkt. Leuk voor de burgers die ver van de veehouderij staan. Er is ook een site van het bedrijf http://www.hetkoeienhuis.nl. Op elke zaterdag mogen de burgers langs komen om te kijken hoe de koeien daar leven.
Ik heb het gekeken, maar ik kon niks vinden? Ik ben er snel doorheen gegaan. Over die site, dit is niet bepaald een gangbaar bedrijf. Valt voor mij onder de veehouders die proberen om de dieren hun natuurlijke gedrag te laten uitvoeren. Imo het zelfde idee als koopeenkoe.nl en alle andere alternatieven.
Naar mijn idee hebben koeien het meestal toch echt beter dan varkens en kippen. Ken weinig veehouders met varkens die buiten mogen rondrennen. Ik woon niet op een boerderij, maar rij er wel iedere dag langs en lees me al jaren lang in. En niet alleen op Facebook
elenaMM77 schreef:komt omdat de koe het meest zichtbare en gangbare voorbeeld is..
maar iberico varken en livar varken worden ook veel ruimer met buitenloop gehouden dan het gemiddelde nederlandse vleesvarken
en puregraze heeft kippen die gewoon buitenlopen
http://www.puregraze.com/consument/gra_ ... ippen.html
je jarenlang inlezen helpt weinig als je in een bepaalde hoek leest.. want dan blijf je in een bepaald circeltje van informatie ronddraaien.. de informatie die je dan ziet wordt door enkele mensen met bepaalde denkbeelden voorgeschotelt en afwijkende ideeen worden daaruit gefiltert en niet geplaatst..
ik wist ook niet of er kippen waren die vrij liepen, of varkens.. maar naar aanleiding van je post 2 minuten gegoogled en twee hits geklikt die meteen ook 100% binnen het kader vielen kippen/varkens die een goed leven hadden gehad.
inlezen is mooi, maar soms kun je beter zelf informatie verzamelen dan alleen afgaan op informatie die anderen voor je verzamelen (en filteren)
FabianHorse schreef:Kijk, mensen die nou weinig geld hebben, en toch vlees willen eten, snap ik het wel, maar ik denk toch echt dat de meeste bokkers hier niet arm zijn.