Recepten voor de tofuridders en falafelvriendjes onder ons..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Re: Recepten voor de tofuridders en falafelvriendjes onder ons..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 22:12

Vandaag cannelloni met spinazie gegeten. Heerlijk.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:14

fransje23 schreef:
Sonja_vR schreef:
(Mij hoef je niets uit te leggen over hoe het werkt, ben afgestudeerd niet praktiserend agrariër ;) )

:D

Zoiets ben ik ook, goed benaming!

Ik zoek nog steeds een goed vega-alternatief voor chorizo. Iemand een suggestie?

Ja, veggideli- wel een beetje prijzig, maar erg lekkere Chorizo.

bij deze meld ik me ook :D

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:25

Ik heb gisteren een eenvoudige schotel gemaakt met pasta en brood:

Een ui fruiten samen met een knoflookteentje.
Voeg een kleine theelepel paprikapoeder en wat oregano toe.
Een gesneden rode paprika en wat gesneden tomaatjes (ik had nog een stuk of 6 romatomaatjes liggen die al wat zacht werden).
Daarbij een blikje tomatenpuree even aanbakken (en een half blikje water erbij). Breng op smaak met zout en peper.
Ondertussen heb ik volkoren penne gekookt en de oven voorverwarmd.
Pasta afgieten en bij de saus/groenten doen: dit samen in een ovenschaal.
Ik had nog een stuk turks brood liggen en dit heb ik in stukken gescheurd en tussen de pasta gelegd.
Nog wat hele champignons ertussen met wat gesneden knoflook en een snufje zout.
Overal wat (olijf/koolzaad)olie overheen sprenkelen, en eventueel nog wat geraspte parmezaanse kaas.
15 minuten in de oven en lekker smikkelen!

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:30

Ik meld me hier ook! Ben sinds een paar maanden vegetarisch, wat soms wel lastig is, ik woon namelijk nog thuis en ben de enigste vegetariër. Nou ja, pescotarier is de juiste benaming voor mij, want zo heel af en toe eet ik nog wel eens vis.

Een favoriete vervanger voor mij zijn bonen! Ik gebruik ze in de curry's, mexicaanse gerechten, salades, etc. Daarnaast hou ik enorm van de smaak van quorn en enkele andere vleesvervangers, of natuurlijk een eitje.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:24

Suuuuper simpel: stukje parmezaanse kaas, wat dikke balsamico, en een turks brood. Omnomnomnomnom!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:15

Hier weer een flexitariër met een heerlijk vegetarisch recept!

http://www.24kitchen.nl/shows/vleesnoch ... omatensaus

Ik heb er wel een beetje mijn eigen draai aan gegeven. Want ricotta werd roomkaas en spinazie werd boerenkool. Ook heb ik wat courgette gegrild in plaats van aubergine, maar de aubergine-rolletjes waren lekkerder. Ik heb trouwens ook geen wijn, citroen of laurier gebruikt.

Samen gegeten met de overgebleven rucola en pijnboompitjes. Echt super lekker! Ik dacht dat ik iets van rijst of pasta zou missen, maar dat was niet zo.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 23:30

Hoe gaat het met jullie eetpatroon? Nog lekkere recepten te delen?

Ik heb vanavond een risotto gemaakt, lekker met kruidenboullion, parmezaan en champignons. Was weer heerlijk!! En zo leuk om te maken!

Voor de lunch trouwens nog een pompoensoep gemaakt met kokosmelk.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:21

Ik noem mezelf maar even flexitariër voor nu, af en toe eet ik thuis wel gerechten waar spekjes oid in zitten, mijn ouders willen het niet apart maken dus dan maar zo. En vis vind ik erg moeilijk om te laten staan, maar alle kweekvis laat ik sowieso staan.

Mijn ouders (ben net weet thuis gaan wonen ivm kosten) willen liever geen extra dingen voor mij kopen, dus kopen ze gewoon een stuk vlees minder. Ik moet dan wel zelf de vervanger halen, dus ik heb voor vandaag oesterzwammen gekocht.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:44

Gewoon voorstellen om zelf regelmatig te koken, en ze dan lekkere vegetarische maaltijden voorschotelen :D

Risotto vind ik ook altijd lekker, yucca! Pompoenrisotto, hmmm!

Vandaag ook weer pompoen, gewoon geroerbakt met paprika, ui, knoflook, rode peper, kidneybonen, kastanjechampignons, zeewier voor een vissaus-smaak en een scheut sojasaus :9

Als er nog mensen op zoek zijn naar kookboeken: ik ben goed geslaagd bij de v&d, voor minder dan een tientje per boek, allemaal minstens 50 % korting:
Afbeelding
:D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 10:43

Oh bedankt voor de boekentips
Altijd welkom

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:47

Ik meld me hier ook. Ik ben al een aantal jaar vegetarisch, maar eet voornamelijk de vleesvervangers van de AH, wanneer mijn ouders dus gewoon vlees eten.
Extra inspiratie voor bijzondere gerechten is dus altijd goed, want op die momenten willen ook zij wel vegetarisch eten :)

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:57

Ik ben nu een jaar vegetarisch, mijn ouders eten nu zo'n 4 dagen in de week ook vegetarisch en mijn vader vind het ook leuk vegetarisch te koken!. Lijkt elke dag wel alsof ik in een restaurant eet *\o/* sinds kort tempeh ontdekt en de mexicaanse variant van de groene meisjes is heerlijk!
Gisteren heb ik paprika's gevuld met noten,groente,mozarella en nog wat gele rijst erbij gegeten. T was heerlijk !

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:07

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:18

Ziet er heel lekker uit! Die ga ik eens proberen :) Alleen denk ik dat ik de olijfolie vervang door water. Ik hou niet van teveel vet :Y)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:54

Ik zet ook even een ordinaire stip om later dit topic door te lezen en wellicht aan te kunnen vullen.

Zelf eet ik al jaaaren vegetarisch en ik kan me ook echt niet meer indenken dat ik vlees of vis zou eten (en dat terwijl ik tot 6 jaar geleden nog wel vis at). Ik ben alleen echt geen kok en dus eten we altijd wat simpels. De laatste weken eet ik tussen de middag een salade met daarin een vleesvervanger zoals bonen of kaas en dat lijkt voor mijn lichaam goed te werken. De vleesvervangers zoals burgers en dergelijke eet ik ook, maar vind ik eigenlijk niet zo lekker.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:14

Ik eet ook niet heel veel vleesvervangers, maar soms is het wel handig omgewoon een paar potjes en verpakkingen uit de kast te halen en in de pan te gooien :o
Ik sla dus meestal wat in als er goede aanbiedingen zijn. Afgelopen week bij Jan Linders 1+1 gratis bij de Quorn, dus ik heb een hoop blokjes en peperburgers. De rest was helaas telkens uitverkocht..