Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sannanasje

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:08

Ik drink meestal groene thee. Soms rooibos. Geen idee hoe het met kh zit maar van de Cambridge mevrouw heb ik ooit geleerd dat kruidenthee altijd wel kan, vruchten thee liever niet

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:18

putzy schreef:
KootMiraDrum schreef:

Dat klinkt wel heel erg lekker, laat je even weten hoe het smaakt?

Het was HEERLIJK, hoewel de paprika's net 2 minuutjes langer geblancheerd hadden mogen worden, of 10 minuutjes langer in de oven.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:20

Trouwens, drink je 2 kopjes groene thee per dag, dan verbrand je toch weer 160 kcal per dag extra.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 01:00

Afbeelding

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 09:46

Dat ziet er lekker uit KootMiraDum!

En ik drink altijd rooibos, omdat daar geen theïne in zit. En in thee zitten voor mij geen kh, behalve degene met chemisch toegevoegde "honingsmaak", maar die drink ik dus niet.

Piramide groene thee - jasmijn is ook héél erg lekker.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 09:47

Ziet er inderdaad heel smakelijk uit KMD!

Ik heb gisteren lekker erwtensoep van schoonmama gegeten, dat ging er wel in met die kou!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 10:25

klopt wel dat er (bijna) geen koolhydraten in thee en koffie zitten, maar het onttrekt weer vocht aan je lichaam en dat wil ik ook weer niet (vandaar dat ik mijn ene kopje koffie per dag weer compenseer met een extra slootje water)

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:21

Hmpf! Frustratie!! Had ik nog een half bakje filet americain in de koelkast op het werk staan en een komkommer liggen, wil ik dat pakken, filet weg! Komkommer ligt er nog wel, maar grumbl... ik had er net zo'n zin in!

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:35

Oh dat is banketstaaf! Wij hebben hier ook gezamelijke koelkasten en daar verdwijnd ook nog wel eens wat..

Gisteren voor het eerst alles afgewogen en berekend, had uiteindelijk 25 kh totaal, en vanochtend precies een kilo lichter dan gister ochtend, niet heel betrouwbaar zo na 1 dag maar wel een fijne opsteker en motivatie om door te gaan. Wil minimaal een week onder de 30 blijven om even een goede boost te krijgen en dan maar even verder zien.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:38

Mijn manager heeft zaterdag gewerkt dus ik heb zo'n vermoeden dat ik weet wat er gebeurd is. Of hij dacht, ooh filet overleeft het weekend niet ik gooi het maar weg, of hij had zelf geen eten bij...
Gelukkig zijn we hier niet met veel, en kan ik gewoon tegen hem zeggen dat hij voortaan met zn tengels van mijn eten afblijft. Ik mag dat van hem ook gewoon pakken overigens hoor, maar dan heb ik keuze uit crackers en crackers, met pindakaas of hagelslag of vruchtenhagel. Niet echt een optie op het moment. Dus ik waag er zo maar een rondje supermarkt aan...

En inderdaad fijne opsteker! Lekker doorzetten!
Ik kreeg vanochtend mijn net iets te strakke broek makkelijker dicht! En hij knelt nu nog steeds niet zo hard dat het pijn doet, zoals eerst <3 Komt mooi uit want ik droeg hem bijna niet meer, maar het is zo'n mooie broek.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 12:42

Goedzo Monster_tos! Voelt fijn he :D dat heb ik ook zo gedaan. Na 4 dagen was ik 3,6 kilo lichter. Dat is wel ook veel vocht, dus schrik niet als je over 2 weken weer wat aankomt. Dat gaat er ook weer vanzelf af. :+

@Morrie, Rooibos is zonder theïne, net zoals kruidentheeën. Dan onttrekt het geen vocht, dacht ik?

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:39

Ik meld me ook maar even. Lees al een poosje mee met jullie, en eet zelf al ruim 3 jaar kha inmiddels.

Niet zo streng als sommigen van jullie het doen, maar mijn reden is ook iets anders. Ik ben ermee begonnen om mijn diabetes beter te kunnen controleren, en dat werkt goed. Mijn max ligt bij 60 gram kh per dag, want door de diabetes is het voor mij niet verstandig om het lijf in ketose te krijgen.
En hoewel ik eigenlijk nog zo'n 12 kilo moet afvallen (en dat ook heel langzaam doe :) ), is mijn gewicht nog nooit zo stabiel geweest als sinds ik kha arm eet.

Oorspronkelijk heb ik dit gedaan met de diëtiste samen, maar inmiddels weet ik redelijk goed wat ik wel en niet kan eten. En ondanks dat lees ik nog steeds regelmatig alle etiketten, want recepten veranderen soms weleens zonder waarschuwing...

Tarweprodukten eet ik zo min mogelijk, met een max van 20 kh per dag, liefst nog minder. Het blijkt dat mijn jarenlange migraine samenhangt met tarweconsumptie. Aardappels heb ik daarentegen totaal geen last van, dus ik gun me een paar aardappeltjes bij het avondeten. Bonen eet ik dan weer beperkt, net als havermout en aardbeien, aangezien die ook onder de slow carbs vallen, en zo mijn bloedsuiker niet opjagen en me helpen om lang vol te zitten. Maar alles wel met mate natuurlijk :)
En verder heb ik twee momenten per dag dat ik echt wat kh moet eten (ontbijt en avondeten).

Inmiddels ben ik zo afgekickt van de suikers, dat ik misselijk wordt als ik een oliebollenkraam of het snoepschap ruik. En ja, natuurlijk doe ik af en toe ook iets wat niet zou mogen hoor. Met m'n verjaardag nog een tompouce gegeten, maar die neem ik dan wel als ontbijt bij de thee. En dan laat ik de rest van de dag wat andere dingen staan Y)(^)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:52

Sannanasje schreef:
Hmpf! Frustratie!! Had ik nog een half bakje filet americain in de koelkast op het werk staan en een komkommer liggen, wil ik dat pakken, filet weg! Komkommer ligt er nog wel, maar grumbl... ik had er net zo'n zin in!

Naam erop zetten!

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 15:19

Welkom Siamsmeesje!
Gek he van die suikers? Ik had vorige week een zwak moment en had zo'n kerstkransje merengue ding en werd er gewoon kots en kots misselijk van!

En KMD, naam erop maakt niks uit... Inmiddels weet ik dat het niet mijn manager is geweest, en degene die het dan is geweest (er is er eigenlijk hier maar 1 die jat, eten en overige dingen) weet natuurlijk van niks.
En dat ze het pakken is natuurlijk vervelend, maar geen ramp als ze het even laten weten. Dan had ik wat nieuws mee kunnen nemen. Nu moest ik op mijn ergste hongermoment naar de supermarkt, wat ik dus zeker als ik weer even streng voor mezelf ben probeer te vermijden.
Maar ik ben er goed doorheen gerold! Heb gevulde speculaas in mijn mandje gelegd, en vervolgens weer netjes terug in het schap.
Heb wel een extra pakje luxe rauwe ham meegenomen, ook niet helemaal de bedoeling, maar aanzienlijk beter dan de gevulde speculaas O:)
Stiekem ben ik best trots!

Ik zag trouwens dat er in de filet americain ook suiker wordt gestopt! Echt bizar dat dat overal in zit tegenwoordig. Zelfs in de Zaanse mayo!
En ik heb van mijn buuf geleerd te letten op E621, zei iemand dat hier laatst nou ook? Maar dat zit ook overal in! De goedkope filet die ik normaal heb dus ook, dus heb nu maar een iets duurdere genomen waar het niet in zit.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 16:00

Ja, probeer idd E621en E651 te vermijden.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 18:46

Dank je Sannanasje, en ja, ik kan me helemaal voorstellen dat je dat niet meer lekker vond. Heb ik ook met dingen. Vroeger at ik de melkchocola met kilo's weg zowat (chocaholic O:) ), maar kan het nu echt niet meer waarderen. Wel eet ik nu vooral pure chocolade, en hoe puurder hoe liever, 85% heeft de voorkeur nu. 90% is me net teveel.

En ja, helaas zit suiker zelfs in filet americain. Daarom maak ik eigenlijk zoveel mogelijk zelf, vooral dingen als mayonaise en andere simpele receptjes. Veel lekkerder en helemaal naar je eigen smaak te maken. Pakjes komen er hier al sinds jaren niet meer in.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 19:44

Pfff ik hoop dat ik dat ooit ook ga krijgen met chocola, al zie ik het somber in -O-

Tot nu toe vandaag op 24.1 kh. Heb het avond eten net op, was lekker aan de slag met knoflook en uien maar dat zijn aardig kh rijke groentes kwam ik na het eten achter ;(

Had wel een heerlijk sausje voor bij mn courgetti (spaghetti van courgette) creme fraish met gegrilde gele paprika, even in de blender en smullen maar!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 19:58

vanmiddag bijna mijn collega vermoord: hij ging een broodje kroket eten onder mijn neus tijdens een overleg...... dat soort dingen mis ik toch wel enorm.
Laatst stapte ik in de lift op mijn werk (een ROC) en daar stonden tig leerlingen in met bakken friet (2 overtredingen: ze mogen niet met de lift en ze mogen geen eten meenemen het gebouw in) ik stond bijna te kwijlen...... :P

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:04

Mijn avondeten op werk.
Focacia met gerookte zalm, citroensap, olie, krulsla, rucola, komkommer, tomaat. 2 mandarijntjes toe.
Afbeelding

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:58

ooh lekker! Ik had vanavond gewokte champignon met een stukje duitse biefstuk op het werk. Van tevoren gebakken en opgewarmd in de ping. Dat is het toch net niet qua smaak haha.

Ik drink eigenlijk bijna geen thee, voornamelijk ranja van Slimpie, daar zitten bijna geen suikers in en koolhydraten, tip van de dietiste omdat ik van veel water en thee drinken ontzettend misselijk werd

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:37

Oew ik zou een moord doen voor een lekker stukje foccacia! Helaas zit dat er in deze strenge periode voor mij even niet in... Dan gaat er niks af -O-

Heb net even een uurtje powerwalken gedaan, wel lekker buiten even. Sporten jullie er ook bij?

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:48

probeer wel zo veel mogelijk te sporten, 2 keer in de week naar de fitness, 1 keer in de week softbaltraining en als ik tijd heb wil ik gaan zwemmen maar dat schiet er nog wel eens bij in met een fulltime baan en een huishouden te runnen helaas

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 22:19

Ik sport lang niet zo veel als ik zou willen. Door omstandigheden kan/ga ik niet naar een sport zoals fitness of dergelijke, maar ik fiets, wandel en rijd paard.

En dat moet ik eigenlijk dagelijks doen, anders wordt mijn hele lichaam naar.
Daarbij dat elke beweging die ik maak, eigenlijk resulteert in afvallen. Het is zo'n goede motivatie, en toch raak ik niet gemotiveerd. :+

In de praktijk komt het vaak er op neer dat het me maar 3-4 keer in de week lukt om genoeg te bewegen.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:58

Monster_tos schreef:
Oew ik zou een moord doen voor een lekker stukje foccacia! Helaas zit dat er in deze strenge periode voor mij even niet in... Dan gaat er niks af -O-

Ik heb 1 kh uurtje per dag, dus dan mag ik dat af en toe, vind ik ;)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:02

Wat een leuk topic!! Mag ik mij hier ook melden?