Kerstdiner

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dreamheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 18:29

bobje26 schreef:
Cheesecake! En dan heb je heerlijke smaakjes.
Ik had een heel diner bedacht, gaan we toch maar uiteten... Prima :')

Hmm.. dat zou wel wat kunnen zijn. En dan mini-varianten :)

ponyparadijs schreef:
Vienetta
Hahaha dat is heerlijk en simpel

Haha inderdaad heerlijk! Maar ik wil het wel zelf maken :D

Anoniem

Re: Kerstdiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 18:42

Appeltaart , met kaneel en noot hmm

Ik dub tussen kip en rollade , soepje vooraf (pompoen dacht ik aan , nog nooit gemaakt := ) . De kip of rollade met aardappel balletjes en fancy groenten. En na moet ik omgooien, word wel chocolade.

Dan nog voor 3 kinderen van 2 en 4 wat leuks bedenken,die spelen vooral maar moet ze wel kunnen lokken ergens mee

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 18:44

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:13

Jemig wat een ding Lielle, gaaf! Maar volgens mij niet heel smakelijk...
Makkelijk recept denk ik aan pavlova maar dan 1 laag: schuim, gekloote slagroom en fruit. Aankleding kan zo gek als je zelf wilt.

23dec kerst met mijn schoonouders wordt vooraf een hoop hapjes ipv voorgerecht: lekkere kaasjes, ham, worst ed. Daarnaast klein potje met soep oid.
Hoofdgerecht ham met puree (??) En pasr soorten groente.
En na de pavlova en lekkere koffie.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:24

Mss als je gelatine een beetje op smaak Brengt met wat Citroensap en suiker, maar ik vind ze wel erg gaaf.
Gisteren besloten om iig eerste kerstdag voor ons samen lekker te koken, dus zal daar ook eens naar gaan kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:33

Wat gaaf Lielle :oo , wat een werk ook :+

Ik heb besloten kippendijen te halen , is bijna niet te verpesten. Dan kan ik een stoofpotje doen , maar met kerst stoofpotje is een no go . Dan dacht ik aan aardappels , in puree vorm of gebakken met wat verse rozemarijn en knoflook kan in beide gevallen prima . Wat haricots met spek , spek matcht de kip wel . En dan heb ik voor de volwassenen een maal!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:41

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:46

Klinkt best lekker , ook eens wat anders dan wat haricots in spek . Meeste lusten wel prei , als ik de haricots er ook op leg kiezen ze maar welke ze opeten :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:48

Ja daarom en is ook niet heel ingewikkeld om te maken. :)

Ik ga met de kerst zelf wsl gourmetten, haal gewoon zo'n luxe schaal bij Plus en stokbrood enzo voor erbij.
En tussen kerst en de jaarwisseling komt m'n moeder, voor dan zit ik te denken aan een quiche, chickenwings, soep en stokbrood en dit keer eens niet zelfgemaakt.
Met de jaarwisseling wsl een schaal met kaas, worst, gevulde eieren, augurk in boterhamworst, ham met monchou, komkommer met roomkaas etc of gewoon een stokbroodje met wat smeersels ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:56

Nee klopt zo gepiept :) , leuk dankje! . Heb al een foute appeltaart gezien , denk dat ik die als na doe :)

Lekker makkelijk :) , ook wel zo lekker :+ . Ik ben niet fan van gourmetten , oh oud en nieuw >< , dan zijn mijn ouders hier !

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:59

Ik ben met de feestdagen alleen, wilde dan wel iets anders eten dan normaal en gourmetten kan ook prima alleen. :P
Ga dan wsl gewoon in de zithoek zitten, dvdtje op, alles uitstallen op tafel en vaak brullen naar katervent dat 'ie niet mag jatten aangezien die gerust dingen van de plaat jat. :')
Ga dat gewoon 2 dagen achter elkaar doen, gok dat ik daarna nog vlees over heb.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:18

Rebecca schreef:
Nee klopt zo gepiept :) , leuk dankje! . Heb al een foute appeltaart gezien , denk dat ik die als na doe :)

Lekker makkelijk :) , ook wel zo lekker :+ . Ik ben niet fan van gourmetten , oh oud en nieuw >< , dan zijn mijn ouders hier !

Foute appeltaart?

Ik ben ook nog opzoek naar een dessert, maar wil eigenlijk dat het niet al te veel werk kost maar wil ook niet weer iets heel simpels haha. En vooral iets wat ik van te voren kan maken aangezien het voor tweede kerstdag is en ik eerste ergens anders vier. Misschien weten jullie nog een lekker ijstaart recept?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:24

Mon chou taart, og in losse glaasjes.
http://allrecipes.nl/recept/12386/makke ... taart.aspx

Kan wel een foto van vorig jaar laten zien?

Super simpel en heul lekker! Moet ook dag vt voren gemaakt worden.

Bastogne (of andere koek) parfait. Ook dag vt voren maken.

http://www.zusje-tapas.nl/tapas-recepte ... neparfait/

Chocolademousse (van matt preston van masterchef)
Room tot ah kookpunt brengen, van het vuur af en dan de chocolade er doorheen roeren. Als alles gesmolten is in de koelkast zetten voor enkele uren.
Daarna uit de koeling en opkloppen tot het dik genoeg is en smullen maar.
In masterchef serveerde hij het met blauwe bessen en nog iets... Hoeveelheden kan ik voor je opzoeken.

Ons vlees vh hoofdgerecht. Buikspek, traditioneel Noors kerstgerecht.

Afbeelding

Ons grande dessert. In de glaasjes zit mon chou, chocolademousse met 2 frambozen, Bastogne parfait met creme anglaise en een koffie cakeje :D
Afbeelding

Afbeelding

Soep was pompoen soep of champignon/paddestoelen soep. Was voor 10 volwassenen en 2 kids.

Veel werk, maar bijna alles vt voren al kunnen voorbereiden. Soep was alleen opwarmen, dessert opmaken.
Bij het vlees hadden we de gratin en de groente al n de middag gemaakt, moest alleen opgewarmd en afgegrild worden.
Laatst bijgewerkt door Michelle77 op 06-12-15 20:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:28

Kyrseltje schreef:
[naam] schreef:

Foute appeltaart?

Ik ben ook nog opzoek naar een dessert, maar wil eigenlijk dat het niet al te veel werk kost maar wil ook niet weer iets heel simpels haha. En vooral iets wat ik van te voren kan maken aangezien het voor tweede kerstdag is en ik eerste ergens anders vier. Misschien weten jullie nog een lekker ijstaart recept?

ja met mars,snicker en pecannoten

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:37

Michelle77 schreef:
Mon chou taart, og in losse glaasjes.
http://allrecipes.nl/recept/12386/makke ... taart.aspx

Kan wel een foto van vorig jaar laten zien?

Super simpel en heul lekker! Moet ook dag vt voren gemaakt worden.

Bastogne (of andere koek) parfait. Ook dag vt voren maken.

http://www.zusje-tapas.nl/tapas-recepte ... neparfait/

Chocolademousse (van matt preston van masterchef)
Room tot ah kookpunt brengen, van het vuur af en dan de chocolade er doorheen roeren. Als alles gesmolten is in de koelkast zetten voor enkele uren.
Daarna uit de koeling en opkloppen tot het dik genoeg is en smullen maar.
In masterchef serveerde hij het met blauwe bessen en nog iets... Hoeveelheden kan ik voor je opzoeken.

Oeh die parfait lijkt me wel wat. Alleen hou ik enorm van chocola in een toetje, misschien een chocoladekoekje zoeken. Chocolademousse vind ik dan weer niets.. Maar thanks!
Laatst bijgewerkt door Kyrseltje op 06-12-15 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:39

Ziet er prachtig uit!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:19

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:50

Pff wat komen er weer zalige dingen voorbij.

Wij zitten 1e Kerstdag met z'n achten aan tafel bij ons thuis. Helaas moet ik t/m de 24e werken en heb ik dus totaal geen tijd om een compleet diner in elkaar te draaien. De week voor de Kerst alleen de woensdagavond nog niets dus dan kan ik boodschappen halen. Baal wel maar zijn overeen gekomen dat we dus gaan gourmetten.

Iemand nog niet al te tijdrovende (heb kerstochtend gelukkig nog wel) bijgerechten en vooral een voorgerecht?

Zitten een aantal nog al 'zeikers' bij als het gaat om wat een boer niet kent dat eet hij niet, dus simpel met een twist zou erg welkom zijn! Denk aan een soepje maar dan met iets extra's er naast/bij, carpaccio maar dan net niet zoals je het standaard kan halen enz.

(nagerecht wordt door schoonzus verzorgt)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 12:53

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:26

Wel een erg leuk idee/lekker fout :P die kerstboom! Niet zoveel werk en lijkt wel tof. Dit soort ideeën kan ik wel wat mee.

Die carpaccio klink heerlijk, zou je die truffelmayonaise ook kunnen vervangen door iets kant en klaars? Ze hebben tegenwoordig heel veel van die tubes mayonaise met een smaakje bij de AH zag ik (ff makkelijk denken met een volle werkweek/studie/huishouden/paard, haha :o )

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:33

Oh er is vast ook iets anders te vinden wat er door kan. Zoek maar eens op gevulde carpaccio, genoeg opties!

Die kerstboom had mijn vriend vorig jaar gemaakt. Hij kookt nooit maar hij vond het zo grappig :+ dus die stonden ook mooi op tafel.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:57

Leuk, al die ideeën! Klinkt allemaal zo lekker!

Ik moet de 24e werken, zo'n 10 uur, dus zal daarna wel afgedraaid zijn. Maar we gaan lekker kaasfonduen met zijn tweetjes. Eenvoudig en toch speciaal. Als toetje wil ik van te voren tiramisu maken.

1e kerstdag zijn we uitgenodigd voor een lunch/diner. Ik hoef dus lekker niets te doen.

2e kerstdag wil ik dit maken:
http://www.recipe.com/stuffed-flank-steak/, ik moet alleen even kijken of ik ergens aan flank steak kan komen, of iets soort gelijks. Als bijgerecht een gepofte aardappel med kruidenboter en geroosterde pompoen met een korstje van parmesaan en kruiden.
Als dessert wil ik een kleine hazelnootschuimtaart maken.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:18

Bij een goede slager moet je wel aan flank steak kunnen komen.
Zeker als je dat nu al gaat vragen

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:38

Die carpaccio amuses heb ik een keer gemaakt. Ziet er leuk uit en iedereen vond het erg lekker!
Ik had van die lepels bij de xenos gekocht. Carpaccio, dressing (uit een flesje, honing mosterd), rucola, parmezaanse kaas en pijnboompitten. Ik heb er geen bonbons van gemaakt maar gewoon de carpaccio een beetje rommelig opgevouwen op de lepel gelegd met de rest van de ingrediënten er op. Heel simpel.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:40

Oei die flank steak ziet er heerlijk uit!
Denk dat je dat via de slager wel kan krijgen, even bellen of langs gaan van de week dan ben je nog mooi op tijd. Een goed stuk vlees maakt of breekt wel zo'n recept.

Ik heb net besloten die carpaccio bolletjes te maken (thanks Majabeestje voor de extra +:)+ van dit gerecht), gevulde champignon er bij en dan nog 1 warme amuse extra, wat nog geen idee (tips zijn welkom).
Maar dan dus 3 amuses op een bordje als voorgerecht. Zo hebben ze toch iets 'bekends' in een ander jasje, dat gaat wel aanslaan denk ik.