Ik heb het geluk dat mijn zus ook vegetarier is geweest(ze eet nu alleen geen varken en koe meer), dus dat maakt het voor mij wel makkelijker aangezien ik dan niet alles uit hoef te leggen aan mijn ouders. Mijn vader is overigens een echte vleeseter, en als ik zeg dat ik het koud heb dan is het 'moet je toch maar wat vlees eten he' . Maar goed , ik heb gewoon gezegd waarom ik heb gekozen om vegetariër te worden en dat het hun ook geld bespaart aangezien ik nu geen 7x per week meer vlees na het eten hoef, maar gewoon af en toe een ei aangezien ik elke dag gewoon 1 glas melk drink krijg ik wel vitamine B12 binnen. Daarnaast wil ik ook wel eens een keer een paar vegaburgers/ een groente kroket uitproberen. Ik vind het namelijk heel moeilijk als de rest vlees zit te eten en ik niks eet, dan heb ik de neiging om ook vlees te eten, aangezien ik het dan zie en ruik. Maar als ik zelf iets anders eet heb ik daar al veel minder last van. Maar ik wil het gewoon gaan doorzetten, ik ben nog niet zolang 'begonnen' en als ik ergens mee start dan ga ik daar gewoon mee door, ik wil niet opgeven. Ik wil geen dieren meer eten, ook niet omdat het zo lekker is.Overigens heb ik echt super veel respect voor alle veganisten hier, dat lijkt me echt zo moeilijk! Maar waar halen jullie dan B12 vandaan? Want dat zit toch alleen in dierlijke producten? Of slikken jullie B12?
Gelukkig reageerde hij heel positief en heb ik een heel lekker groentegerecht in de plaats gegeten. Een soort lasagna van groenten, met aubergine, tomaat, ui, knoflook en venkelzaad.

Welkom in Nederland.
Sojamelk kost niet veel meer dan koemelk. En ik maak er ook zelf yoghurt van.
). Maar stapje bij stapje gaat het steeds makkelijker.

Anyway, het ging me meer om de hypocrisie van mensen dan de stierenvecht-discussie.
Ik wil het nieteens in m'n vriezer hebben maar vind het ook zonde om weg te gooien. En nu? 
Maar goed, je moet toch wat.