Overigens heb ik echt super veel respect voor alle veganisten hier, dat lijkt me echt zo moeilijk! Maar waar halen jullie dan B12 vandaan? Want dat zit toch alleen in dierlijke producten? Of slikken jullie B12?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
UhNee schreef:Fijn dat je ouders er zo op reageren [***]! Ik ben ook 17 en mijn vader is precies zo. Vanavond heeft hij bijvoorbeeld lekker gekookt en echt zijn best gedaan om lekkere kip te maken, ik voel me dan ook ergens wel schuldigGelukkig reageerde hij heel positief en heb ik een heel lekker groentegerecht in de plaats gegeten. Een soort lasagna van groenten, met aubergine, tomaat, ui, knoflook en venkelzaad.
Ik zag laatst ook een insectenburger liggen, misschien is dat ook wat?
Tillie20 schreef:Moest lachen om deze zin in dat topic over de leeuw die dood is geschoten door die amerikaan:
"RedPassion, knap dat je de vergelijking kunt trekken tussen een gezond etend mens en een psychopaat die voor de lol dieren aflegt zonder enig ander doel dan zijn eigen genot."
Is gewoon zo ironisch als je gewoon alle feiten kent over het eten van vlees en de consequenties daarvan op het milieu en dergelijk. Ik wou dat iedereen wist wat wij wisten..
Ik steun je RedPassion, maar ik wou in dat topic geen discussie starten
Simoonzel schreef:Mijn vriend en ik eten nu vegetarisch. Zuivel en eieren halen we wel altijd biologisch. We willen wel veganistisch proberen te eten omdat dat nog beter is voor het milieu, maar weten niet zo goed waar te beginnen. En we weten niet of het een beetje betaalbaar is. Aangezien ik vooral over het eten ga wil ik me nu wat meer verdiepen in de veganistische keuken, dus super dat er nu een topic over is!
Tillie20 schreef:Pfff, ik heb geloof ik iets te fanatiek gereageerd in dat topic![]()
Jezus wat een rare denkbeelden waarmee mensen vleeseten en het vermoorden van dieren goedpraten.
_Nelleke_ schreef:Hebben jullie ook soms dat je door de supermarkt loopt met je ziel onder je arm omdat je eigenlijk niks verantwoords kan kopen? Zodra ik langs de groente-afdeling ben weet ik het soms gewoon niet meer.
RedPassion schreef:Tillie20 schreef:Pfff, ik heb geloof ik iets te fanatiek gereageerd in dat topic![]()
Jezus wat een rare denkbeelden waarmee mensen vleeseten en het vermoorden van dieren goedpraten.
Ik ben ook maar afgehaakt. Ik word er zo droevig van zulke dingen te lezen. Dat is dan je eigen soort, met mensen waarvan de meerderheid zo denkt en leeft moet je dan een planeet delen.Als ik zulke topics lees wordt ik er zo moedeloos van, dan is er gewoon echt geen hoop meer voor de wereld. Ik heb het gevoel dat ik van een andere planeet kom.
_Nelleke_ schreef:Hebben jullie ook soms dat je door de supermarkt loopt met je ziel onder je arm omdat je eigenlijk niks verantwoords kan kopen? Zodra ik langs de groente-afdeling ben weet ik het soms gewoon niet meer.
Ja.Daarom ga ik nu veel naar de Ekoplaza, daar komt het assortiment al veel meer in de buurt van wat ik wel zonder schuldgevoel gebruik.
8nnemiek schreef:Die stieren hebben het niet zo goed als hoe voorstanders het voorschilderen hoor. Om zo'n stier goed opgefokt te krijgen worden ze lange tijd in kleinere, donkere stalletjes gezet en geslagen en geprikt. En om er vervolgens voor te zorgen dat ze ook weer niet te sterk worden staan ze op een scheve ondergrond zodat ze hun evenwicht verliezen zodra ze eruit mogen, en ze krijgen een tijdje vantevoren geen water meer. Ik noem dat geen eerlijke strijd. En ook de stieren die overleven in de arena worden naderhand afgemaakt hoor. Er wordt goud geld betaald voor hun vlees.
Ik heb er ooit een spreekbeurt over gehouden en een hoop info over opgezocht, maar het is echt een gruwelijke sport. Niks natuurlijks aan.
_Nelleke_ schreef:8nnemiek, ik vind zuivel vervangen best lastig. Bijna alles wat je koopt zit melkzuur/melksuiker/melkpoeder in verwerkt.