Koolhydraatarm & Gezond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:42

@ier bij de DM drogisterij hebben ze ook veel van dat soort produckten. Amandel meel scheel indd veel in prijs, slaat eigelijk nergens op bijna 3 euro verschil!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:43

Ier schreef:
Is dat dan een complete maaltijdvervanging of hoe moet ik dat zien? := Heb echt nog nooit een shake up. Vult zoiets goed? :') Hoe vaak doe je dat? Waarom geen 'gewoon' voedsel? :)

Ik kan het als volledige maaltijd gebruiken maar krijg dan altijd wel na een tijdje weer honger. Ik eet dan bijvoorbeeld zoals Doubtless ook al zei een gekookt eitje (of twee) met daarbij m'n shake als lunch. Dan vult het echt als een trein en blijf ik ook tot het avondeten flink gevuld. Ik eet het in plaats van 'gewoon' voedsel omdat ik vooral op school erg vaak de neiging heb om ongezond te gaan snacken tussen de middag. Een kroket, een kaassoufle en een broodje kipcorn als lunch is heel lekker en goed vullend, maar gezond is het bepaald niet. Als ik zo'n shake in mijn tas heb zitten drink ik die op en dan ben ik verzadigd genoeg. Vind het gewoon prettig om te gebruiken als ik onderweg ben :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:44

Ik heb gisteren bij de Hoogvliet een zak gekocht voor 40 cent!

ik eet vanavond een stoofpotje, mijn vader komt langs en dan moet ik hem toch wel iets fatsoenlijks kunnen voorschotelen...
heb voor vanmiddag een groentesoep gemaakt en vanochtend had ik volle yoghurt met havermout, een kiwi en een banaan. Ben nu wat dingetjes aan jet bakken in de oven zodat ik een voorraadje heb :)

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:45

Ja, daar ben ik idd geweest! Bij de Real kun je ook veel vinden! Moet nog even de juiste 'vertalingen' opzoeken van andere producten alvorens ik ze wil/kan kopen, zoals bv kokosolie! Ben benieuwd of dat ook zoveel scheelt.

Heb m'n crackers ook in Duitsland gehaald. Zo koolhydraatarm ben ik ze nog niet tegengekomen. :Y) Tenzij je ze zelf maakt waarschijnlijk, maar daar wil ik toch wel een beetje vanaf.. Voordat ik een dagtaak heb aan het bakken van alles.

@Emmaa_ ; heb je een link van een product wat je gebruikt als shake? Ben wel benieuwd. Ik eet vooral in het weekend slecht (sla dan bijna standaard 1 maaltijd over, ben dan niet thuis en dan schiet het er bij in...). Wellicht een goede vervanging!

@kim345; wat voor zak heb je bij Hoogvliet gekocht?

Anoniem

Re: Koolhydraatarm & Gezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:48

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:49

Op oeps bedoel een zak havermout. Was amandelmeel maar zo goedkoop :')

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:02

Je hebt PB Emmaa_. :)

Ik eet geen havermout. Zit daar niet ook veel koolhydraten in? In dingen als muesli/kellogs etc. zitten echt knetterveel koolhydraten. Heb een keer in de Lidl alle verpakkingen daarvan bekeken, maar was allemaal niet heel erg verantwoord. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:03

In havermout zitten idd ook heel erg veel koolhydraten. Ik eet wel eens havermout 's morgens of tussen de middag als ik een dagje wel meer koolhydraten eet :j

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:03

Ik gebruik eiwitshakes! Vind er geen zak aan (raad aardbei echt af) maar 1x in de zoveel tijd heb ik gewoon geen inspiratie meer voor een creatieve lunch & t vult idd wel goed :) Of als je onderweg bent inderdaad!

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:09

Wat is dan het verschil tussen een proteïneshake en een eiwitshake? :o?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:19

Ik ging op zoek naar het product, maar kan m zo niet meer vinden, ik heb iig isolaat perfect!

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:21

Google vertelt mij dat er geen verschil is tussen een proteïneshake en een eiwitshake. Alleen andere benaming blijkbaar. :Y)

Ik ga 10 proefverpakkingen van body&fitshop bestellen vanavond!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:32

Protein is het Engelse woord voor eiwitten

havermout zitten idd wel veel,koolhydraten in maar 1 schepje door de yoghurt maak ik me niet zo druk om

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:45

ik maak geregeld eiwitpannekoekjes met 2 eetlepels havermout
volgens mij niks loos want dat komt uit een khdarm receptenboek +:)+

ik had tussen de middag een omelet beetje ingesmeerd met roomkaas en een plak gerookte zalm ,tomatenplakjes erop en ijsbergsla hmmm dat was lekkerrrrr *\%/*

is koud ook heerlijk denk ik :))

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:53

Ik eet tijdens mijn koolhydraat-arme periode 's ochtends altijd 4 scheppen havermout door mijn sojamelk.
Inderdaad veel koolhydraten, maar dan kan ik het wel een hele ochtend volhouden.
Vanaf de lunch minder ik sterk in koolhydraten en was er destijds flink mee afgevallen (terwijl ik bijna geen/overgewicht had)
Helaas heb ik me de laatste twee maanden veel te veel laten gaan met hamburgers, pizza's bier etc en is het dus weer tijd voor actie ;)

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:53

Afbeelding
Zag dit nog voorbij komen! Ziet er ook simpel en lekker uit!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:54

Emmaa_ schreef:
In havermout zitten idd ook heel erg veel koolhydraten. Ik eet wel eens havermout 's morgens of tussen de middag als ik een dagje wel meer koolhydraten eet :j

Maar het zijn wel de juiste KH i.p.v. de zogenaamde 'lege KH' en dat past prima binnen een gezonde voeding

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:56

Citaat:
De meest schadelijke vorm van koolhydraat-calorieën zijn de ‘lege’ koolhydraat-calorieën. Dat zijn voedingsmiddelen die veel koolhydraten en weinig voedingsvezels bevatten. Voedingsvezels zorgen er namelijk voor dat de glucose en fructose langzamer opgenomen worden in ons lichaam. Op deze manier kan het lichaam makkelijker de energie verbranden en zal het dus minder snel opgeslagen worden als lichaamsvet.
Pasta is een voorbeeld van voedsel dat veel koolhydraten en weinig voedingsvezels bevat. Pasta bevat dus veel ‘lege’ koolhydraat-calorieën. Frisdrank en energiedrankjes zijn een voorbeeld van vloeibaar voedsel dat veel koolhydraten en weinig (of in dit geval geen) voedingsvezels bevat. Frisdrank en energiedrankjes bevatten dus ‘lege’ koolhydraat-calorieën. Kijk goed op de verpakking wat er in het voedsel zit voordat je besluit het te eten of te drinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:01

Ier schreef:
[ [url=m/mKUnE7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zag dit nog voorbij komen! Ziet er ook simpel en lekker uit!

Deze maak ik 's avonds altijd! Bak dan twee dikke, eentje voor ontbijt en eentje als lunch. Echt ideaal en heerlijk! :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:02

Dat ziet er goed uit ja. Eet je die nog met iets of gewoon zo?

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:02

Blijft 't beslag dan zo netjes in je pan liggen als het zo dik is?

Zal is een banaan scoren en dit ook maken. Ben benieuwd! Ziet er wel lekker uit. :9

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:03

Die maak ik inderdaad ook wel eens banaan/ei pannekoekjes, smaken gewoon prima :)

@ Ier, effe door de blender doen, krijg je heel luchtige pannekoekjes van

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 14:05

Oeh, dat ga ik ook proberen!

Heb nu, na een heel gevecht met de dadels, haverrepen in de oven zitten!

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:06

ik zag hem idd ook op fb voorbij komen ier
ik leg op mijn eiwitpannekoekjes altijd stukjes banaan
maar dit is ook lekker en makkelijk
dan kan je de havermout weglaten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:08

Ik doe hem altijd met de staafmixer, gewoon even de klontjes van de banaan eruit. Let er wel op dat je hem echt op laag vuur moet bakken en dat het lang (!!) duurt voordat je ze kan omdraaien, anders krijg je echt een ramp in je pan.

Ik doe er meestal nog een kleine eetlepel havermout doorheen zodat ze net iets voller zijn. Bak ze in kokosolie die ook echt naar kokos smaakt, daardoor krijgen ze nog net iets meer smaak. Eet ze dan ook zonder iets. Moet zeggen dat ze ook zonder de kokosolie zonder beleg zoet genoeg zijn :j