Blunders in de keuken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: Blunders in de keuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:44

Gelukkig is dit dan ook het enige gerecht waar ik crème fraîche bij gebruikt heb tot nu toe. :D

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:48

heeerlijk topic!!! zo ging ik laatst voor een vriendin macaronie maken. ( ik haar macaronie ) zat op de bank toen de macaronie aan de kook was macaronie vergeten en dacht ohhh geen groot probleem sausje erover gehakt en groente erbij maar mijn macaronie leek meer op peenstamp. was bijna pudding

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:56

Whaha wat kunnen simpele dingen soms toch fout gaan.
Mijn moeder maakt bij de prei altijd een soort sausje van gesmolten boter, wat water en wat meel met peper en zout. Tijdens de vakantie van mijn ouders dat ook geprobeerd, maar het smaakte echt verschrikkelijk! Had ik er ipv meel koffiemelkpoeder in gedaan... :r

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 15:01

Ik denk inmiddels al weer 8 jaar geleden ging ik met mijn zusje brownie bakken. Nu had ik mijn ouders wel eens de boter zien opwarmen, dus ik dacht, weet je, dat kan ik ook! Alleen het is een oven/magnetron combi, en wij verwarmden de boter nog in het pakje in de magnetron. Begon toch te knetteren en vloog daarna in de fik. Ouders lagen nog in bed maar die waren daarna wel wakker van mijn hysterisch gegil. :+

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 15:03

Ik had gisteren een ovenschotel die ik eerst kon afgieten..... We zullen het maar niet hebben over hoe het deeg van de bodem eruit zag :x

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 15:04

Ik ben normaal best een "keukenprinces" al zeg ik het zelf, niet in de zin dat ik sterrengerechten op tafel zet maar ik kook erg graag en probeer dus ook veel uit wat vaak ook nog wel goed uit draait. Ik ben geen chef kok maar een lekkere creatieve middag met een beetje extra lukt me vaak toch wel. Ben bovendien een perfectonist dus mijn "mislukt" is in andere hun ogen vaak gewoon goed. :j Maar ik ben dat zeldzame geval dat perfectionisme met chaos kan combineren op één of andere manier en als het mis loopt is het vaak ook meteen niet te eten... _O- Perfecte chaos zeg maar..
De steaks kruiden met peperbolletjes (die je voor de saus gebruikt normaal) ipv gewone steakpeper en dan goed gekruid -want daar houdt mijn man van :j - :o
Zelfs er af schrapen had geen enkele zin meer... de smaak zat zodanig in het vlees... Mijn man kan heel goed pikant hebben maar het zweet liep hem na 2 happen van het gezicht... :o

Ik word nog steeds gepest met mijn "pepersteak" :o

Verder kan ik geen pannekoeken maken. :x Er zijn weinig dingen die me niet lukken, maar pannekoeken of een ommelet "netjes" omdraaien (dus dat het geen uitsmijter wordt) lukt me NIET! :x
Stond het laatst nog eens te proberen en na 3 pogingen zei ik heel gefrustreerd "HOE DOEN MENSEN DIT TOCH IN VREDESNAAM!!" waarop mijn man met een onderdrukte grijns is opgestaan en het overgenomen heeft maar zich van elke verdere commentaar onthouden heeft. _O-

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 16:00

Citaat:
Verder kan ik geen pannekoeken maken. Er zijn weinig dingen die me niet lukken, maar pannekoeken of een ommelet "netjes" omdraaien (dus dat het geen uitsmijter wordt) lukt me NIET!
Stond het laatst nog eens te proberen en na 3 pogingen zei ik heel gefrustreerd "HOE DOEN MENSEN DIT TOCH IN VREDESNAAM!!" waarop mijn man met een onderdrukte grijns is opgestaan en het overgenomen heeft maar zich van elke verdere commentaar onthouden heeft.

Haha, herkenbaar! Ik kan ook aardig kokkerellen en voor de wat complexere recepten draai ik mijn hand niet om maar kroketten.... :x Die ontploffen of barsten bij mij altijd!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 16:26

Ha, kroketten kan ik ook niet. Die zijn mooi bruin van buiten en ijskoud en bevroren van binnen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 16:39

Maar een omelet is toch heel iets anders dan een uitsmijter? Een omelet roer je eerst los met wat melk of water en een uitsmijter gaat direct de pan in...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:57

Hahaha spruitjes, kan ze heel goed koken en nog lekker ook. Alleen de laatste keer, weet nog steeds niet wat ik mis heb gedaan. Ze waren niet te eten. Kan ook geen goede omschrijving van geven.

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 12:23

Gister mijn zusje wil pepernoten bakken. Dus de eerste lading ging goed, tweede lading. Wst ruik ik? Ren naar de keuken. Oh nee! Er stonden een paar pepernoten echt in de fik. Dus oven uit, maar niet alles was gaar. Dus nog een keer de pepernoten erin. 2 minuten later. Staat ie weer in de fik.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 12:26

Boerenkoolstampot maken zonder aardappelen.... :')

Sylvia_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 12:29

Steeds denken te weinig olie te gebruiken, dus deed ik er meer in. Kwam mijn moeder kijken, had ik veelsteveel olie gebruikt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 12:29

secricible schreef:
Maar een omelet is toch heel iets anders dan een uitsmijter? Een omelet roer je eerst los met wat melk of water en een uitsmijter gaat direct de pan in...

Ik bedoelde roerei :o Een ommelet is normaal zoals een pannekoek, een "lapje" zeg maar, hier iig, roerei is meer ehm.. Tsja, het ziet er niet uit. _O- Ik heb dus alle handelingen van een gewone ommelet en het is ook gewoon ka smaak en textuur de gewone ommelet, maar doordat ik het niet gedraait krijg ziet het uit als roerei. _O- (stukken dus)
En mijn pannekoeken ondergaan standaard hetzelfde lot :(:)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 18:07

Toen ik nog niet zo lang op mijzelf woonde wilde ik graag pizza zelf maken. Probleem: geen tomaten, tomatensaus of tomatenpuree of iets van die strekking. Maar joh, je bent jong en vind jezelf Heel Slim: zo'n zakje macaronimix is ook wel handig. Is immers ook tomatenspul maar dan met kruiden, dus prima geschikt :j

Mensen mensen, wat was dat smerig zeg -O-

Electrische kookplaat voelen met m'n handjes, ook een keer gedaan. Heel werktuiglijk, zonder echt op te letten. Bij het eerste pitje nog wel voorzichtig, maar bij het derde pitje was m'n hand er toch echt vol op. De rest van m'n dienst met een natte handdoek gelopen.

En heel soms vergeet ik weleens dat prakken en blenderen niet hetzelfde zijn. Is geen goed plan met de vulling voor gevulde eitjes. Zeker niet als het een gezellig etentje betreft waar ook een nieuwe liefde bij is. We hebben er nog lang plezier om gehad :))

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 18:20

Ach, dat breekt het 'ei's toch? :)

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 18:38

Ik heb er een heeeele boel maar wat mij nu zo te binnen schiet:

* Zelf vetbollen gaan maken van gebruikt frituur vet. Dat is op zich goed gelukt... Alleen op de friet en frikandellen geur komen dus ratten af... Die liepen hier voor het keuken raam langs. Dus de vetbollen ook maar gelijk weggegooid.
* Op zondag ochtend denken ik ga broodjes voor mijn vriend maken voor ontbijt op bed ( jaja ik ben relatief romantisch aangelegd) maar ik had dus nog nooit een combi magnetron gebruikt. Hij werd niet wakker van mij met mijn ontbijtje maar van de brand lucht.. En met de broodjes kon je ramen ingooien....

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 19:32

Net nog....
Wou ik warme melk maken in zo'n nespresso melk schuimapparaat. Met melk gevuld tot ie vol was, maarja dat kan dus niet... Hele koffiemachine onder de melk....

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 19:45

Lees hier vaak de fout dat de litermaten worden verward, dit is mij ook eens overkomen. Samen met een vriendin ging ik een chocoladetaart maken, maar het beslag was wel heel waterig geworden met 150 cl water ipv 150 ml, dus dat ging niet werken zagen we al. Ik dacht dat we er misschien nog wel lekker chocolademelk van konden maken dus hup, beslag in de waterkoker en die aangezet... Niet echt over nagedacht dat dat alleen is om water in te koken. Hebben een nieuwe waterkoker moeten kopen want die ging écht niet meer schoon.

Ook laatst een appeltaart in de oven gedaan maar op de helft van de baktijd werd ie al een beetje zwart (heteluchtoven aangedaan met elektrische oven temperatuur). Ik dacht dat hij nog wel te redden was door de zwarte stukjes eraf te schrapen dus ik met een mesje het zwart eraf geschraapt, maar dat bleef natuurlijk nog bovenop de taart liggen. Dat wilde ik voorzichtig in de gootsteen schrapen, dus ik hield hem er schuin boven om vervolgens de hele taart in de gootsteen te zien belanden. ;(

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 19:46

:=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 19:57

Afbeelding

Zegt dit genoeg?

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:00

Wat moest het voorstellen? :=

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:01

Heel herkenbaar...

dat is nou roerei hartjeponys...

iig mijn versie van roerei lol

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:01

Mijn vader wilde zijn smootie verdunnen maar gebruikte perongeluk tomatensap _O-

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:06

Ik heb op zich niet heel veel blunders maar aardappelpuree proberen te maken met de staafmixer was er wel 1 van :7 Dat was echt smerig!

En pas stond ik met mijn moeder te kletsen terwijl ik met mijn rug naar het gasfornuis stond. Bloemkool aangebrand :7

Over het algemeen lukken mijn baksels wel redelijk, en mijn vriend zegt ook heel wijs als er iets mislukt is; het is nog best te eten hoor :')