Maar van groenten en fruit die ze lekker weg te kauwen zijn...zonde joh
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

pmarena schreef:Hihi, voor dat soort dingen is het wel een oplossing inderdaad
Maar van groenten en fruit die ze lekker weg te kauwen zijn...zonde joh
pmarena schreef:Ik doe zelf echt niks met losse kruiden verder, allerlei versies van pakjes vinden we niet bijzonder (ook van eko-shop) maar die Knorr zonder zus-en-zo die dus wel

F_Orumster schreef:enzino schreef:En zo veranderde een topic over zoetstoffen in een kookrubriek
Ik vind het wel ontopic, mensen beseffen niet hoe.snel en met een paar kruiden je gerechten zelf erg lekker kan maken en pakjes kunt verbannen uit de keuken.
F_Orumster schreef:enzino schreef:En zo veranderde een topic over zoetstoffen in een kookrubriek
Ik vind het wel ontopic, mensen beseffen niet hoe.snel en met een paar kruiden je gerechten zelf erg lekker kan maken en pakjes kunt verbannen uit de keuken.
enzino schreef:Het onderwerp is alleen niet hoe je zelf gerechten kan kruiden of pakjes kan verbannen uit de keuken.
Volgens mij was het onderwerp "zoetstoffen" en of dat slecht voor je is.
pmarena schreef:Ik zie het probleem niet zo, het is nu niet zo dat het een heel erg "levend" topic is zeg maar.
Beetje aan de rand van off-topic gaan is dan beter dan doodbloeden en wegzakken vind ik
Marocje schreef:Maar daar ging het dus ook om: dat zoetstoffen slecht zijn voor je, en dat die ook veel in kant en klare pakjes zitten (net als andere rommel) dus ipv kant en klare pakjes, kan je zelf kruiden... Dat is toch niet off topic?
Marocje schreef:Tja, even googlen en ik zie dit. Of is dit ook niet wetenschappelijk onderbouwd?
http://www.aspartaam.com/
enzino schreef:De onderzoekers hebben in 2005 dan ook met spoed de europese commissie de veiligheid van aspartaam te herzien, maar aangezien dit al 8 jaar geleden is kunnen we aannemen dat dit onderzoek niet overtuigend genoeg was.
Citaat:Uit de grafieken die het instituut in haar (900 pagina's tellende) rapport publiceerde bleek dat vrouwtjes ratten wat vaker kanker kregen als ze aspartaam door hun voer kregen maar datzelfde aspartaam had geen invloed op hun levensduur. Sterker nog: naarmate de dieren meer aspartaam kregen leefde ze langer.
Natuurlijk was dit opmerkelijk en toen de EFSA en de Amerikaanse FDA aanvroegen om te gegevens te mogen inzien werd dit geweigerd.
Het instituut heeft dus iets opmerkelijks gevonden maar ze willen verder geen toelichting geven wat vragen doet opkomen of het onderzoek wel correct is uitgevoerd.
Citaat:De onderzoekers denken dat hun studie aantoont dat zoetstoffen de kans op kanker niet verhogen. Dat grosso modo zoetstoffen de kans op kanker verlagen, vermoeden de onderzoekers, komt omdat mensen die zoetstoffen gebruiken minder suiker consumeren. En een hoge inname van suiker verhoogt in veel studies de kans op kanker juist wel.
Citaat:of drinking soda sweetened with aspartame or high-fructose corn syrup on food intake and body weight:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?ter ... Jun%3B51(6)%3A963-9 (even handmatig knippen/plakken)
Conclusion: Drinking large volumes of APM-sweetened soda, in contrast to drinking HFCS-sweetened soda, reduces sugar intake and thus may facilitate the control of calorie intake and body weight.
Ik vermijd het toch maar liever
Team_Sublime schreef:het komt er opneer dat iedereen met MS of fibro aspertaan vergifteging heeft ?
raar dan .. ik heb fibromyalgie en neem nooit kunstmatige zoetstoffen omdat ik dat en vies vind en gewoon zowiezo vergif voor je lijf ...
dus in dat geval klopt de stelling niet . en is het voor mij slechts valse hoop dat er een remedie is tegen fibro of ms ? daarbij is onlangs bewezen door wetenschappers dat fibromyalgie een ziekte in de zenuwvezels van je bloed baan zijn en heeft dus heel niks met vergiftegingen te maken
of begrijp ik hier nu iets verkeerds ?
(Als het dat is, want de dokters hadden niet zo heel veel zin om verder te zoeken toen mijn gewrichten op de foto niks leken te mankeren, zelfs een test op artritis psoriasis was te veel gevraagd ondanks putjes in mijn nagels etc. ). Ben nu aan het uitproberen met minder tarwe eten (omdat ik ook veel buikkramp begon te krijgen), dus speltbrood ipv tarwebrood etc.