Wie eet er quinoa?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:50

ayo schreef:
Is het bij jullie momenteel ook zo slecht verkrijgbaar? Hier hebben alle supermarkten leveringsproblemen met de Lassie quinoa...

Hier precies hetzelfde probleem :\
Uiteindelijk wel een supermarkt gevonden waar ze uit het assortiment gingen en de laatste 3 pakken hierdoor in de aanbieding waren :) Hopelijk zijn ze weer verkrijgbaar als ik door mijn voorraad heen ben ;)

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:08

De jumbo hier heeft nu Naturecrops in het assortiment, maar ook geen lassie meer inderdaad. Die cupcakes klinken lekker!

Li_lee_yang

Re: Wie eet er quinoa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 12:59

De jumbo hier ook. die is wel 2x zo duur :(

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 15:52

Dank je wel Ditano voor het recept. Dan moet ik maar eens op zoek naar quinoameel.... . Een vervanger voor de patentbloem heb ik wel in huis.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:17

Met de quinoa meel kun je ook lekkere voedzame pannenkoeken maken :9 .

Artemiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:05

Door de enorme vraag naar quinoa is er een tekort ontstaan. Daarom zijn ook de prijzen hard gestegen!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:58

Heb onderstaande gekopieerd van de Nature Crops Facebook site .

Beste allemaal,

Graag wens ik jullie namens ons hele NatureCrops team een gelukkig én gezond én geslaagd 2014!

In 2013 is de Quinoa bulkprijs met 150% gestegen, waarvan maar liefst 88% tussen juli 2013 en oktober 2013. Deze tijdelijke piekprijs wordt veroorzaakt door de lokale Quinoa boeren die hun Quinoa de afgelopen maanden slechts mondjesmaat wilden verkopen, teneinde hun verkoopprijs op te drijven. Dat is de reden dat veel internationale tussenhandelaren (tijdelijk) zijn gestopt met de handel in Quinoa. En dat is de reden dat veel retailers (tijdelijk) geen Quinoa meer verkopen óf tegen een 2x zo hoge prijs vergeleken met de prijs van begin 2013. Verwacht wordt echter dat de prijs de komende maanden weer zal dalen..

Wij kopen onze bulk Quinoa echter rechtstreeks in bij onze lokale coöperaties in Peru en in Bolivia. Wij investeren veel tijd, geld en energie in het behoud van onze goede relaties met onze lokale coöperaties. Dientengevolge zijn wij volledig onafhankelijk van internationale tussenhandelaren, waardoor wij wél probleemloos kunnen blijven leveren aan al onze klanten. Uiteraard betalen wij momenteel ook een hoge prijs voor onze Quinoa. Echter, wij hebben als NatureCrops merk bewust besloten om onze verkoopprijzen slechts minimaal te verhogen om ons NatureCrops merk betaalbaar & beschikbaar te houden voor de consument. Als de Quinoa bulkprijs de aankomende maanden weer zal dalen, dan zullen wij onze verkoopprijzen ook weer netjes verlagen..

Ik hoop dat jullie mijn uitgebreide boodschap betreffende de stijging van de Quinoa bulkprijs en de gevolgen voor de consumentenprijs van Quinoa in Nederland kunnen waarderen. Ik voelde mij namelijk verplicht om deze info met jullie te delen. Stel gerust vragen als je daar behoefte aan hebt. Ik zal proberen om al jullie vragen zo goed en zo snel mogelijk te beantwoorden!

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:52

Aha, zulks dacht ik al. Had al gezocht naar nieuws berichten maar kon toen niets vinden. Nou ik heb bij de natuurwinkel nog een zakje kunnen vinden gelukkig.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 08:56

De AH verkoopt nu sinds kort ook de Quina van Nature Crops .

Zelf heb ik nog de voorgekookte versie van de week bij de Jumbo gehaald .

Gisteren ook een lekker gerechtje met Quinoa gemaakt :
Prei gewokt , hamblokjes , quinoa in kokosmelk en veel kerry :9
Simpel , snel en lekker .

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:13

Ikzelf vind het superlekker. Wij mengen het vaak bij rijst of doen het in de soep.

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:49

@ditano gebruik je dan kokosmelk ipv water?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:56

cube schreef:
@ditano gebruik je dan kokosmelk ipv water?

In dit geval heb ik op smaak gebracht met kokos melk , denk dat het wel kan .
Heb ook al recepten gezien waar de quinoa gekookt word in sinaasappelsap of amandel melk .