Groene smoothies! Wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: Groene smoothies! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 13:53

Dat klinkt bekend, heb het ook al een paar keer gehad deze week. Echt een dipgevoel, af en toe trillen en hoofdpijn, terwijl ik echt genoeg eet. Lijf roept om suiker, maar als je volhoudt wordt het uiteindelijk echt wel beter.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 14:02

Vreselijk vind ik het.
Vorige keer heb ik het na twee weken opgegeven.
Maar toen at ik wel nog gewoon brood en snellere suikers, toen heb ik vooral zoet drinken geschrapt.
Nu pak ik het drastischer aan dus ik hoop dat het snel beter wordt.

Wordt er namelijk niet blij van, inderdaad dipgevoel, hoofdpijn en ik voel me slap.
Anderzijds moet ik wel, want zo gaat het ook niet lekker, constant wisselende suikerspiegel is niet fijn.
En ik heb ook gewoon geen honger, dat is het stomme. :?

Ik heb het met gluten melk en soja ook gehad, daar roept je lijf ook om. Maar dat maakte me niet naar.
Straks maar even hardlopen, gedachten verzetten.
Heb ook last van mijn maag trouwens lijkt wel, systeem zal wel moeten wennen aan dit eetpatroon.

Zit nu aan de kruidenthee met Tagatesse. Dat is een zoetstof uit lactose gesplitst die niets doet met je suikerspiegel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 14:59

Lastig idd, volhouden

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 15:15

Helemaal suikervrij eet ik momenteel niet. Heb het wel n tijd moeten doen toen ik jonger was. Het is echt afkicken maar het gekke is, als je het eenmaalontwent bent dan zijn heel veel dingen niet meer te eten zo zoet. Lus daardoor bijv echt geen frisdrank meer, en veel broodbeleg en gebak kreeg ik niet meer weg :=

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 15:23

Eliine schreef:
Helemaal suikervrij eet ik momenteel niet. Heb het wel n tijd moeten doen toen ik jonger was. Het is echt afkicken maar het gekke is, als je het eenmaalontwent bent dan zijn heel veel dingen niet meer te eten zo zoet. Lus daardoor bijv echt geen frisdrank meer, en veel broodbeleg en gebak kreeg ik niet meer weg :=

Dat zou wel lekker zijn.
Ik heb inderdaad 2 weken frisdrank en limonade laten staan, en zoet dat dat is na 2 weken al als je dan limonade drinkt!!
Net ff rondje hardgelopen van 2.5 km, voel me net een spook nu maar ik leef nog.
(In september de Dam tot dam gedaan, maar de hele winter was het kwakkelen, dan ziek dan mijn rug enz. :+ )

Water drinken had ik echt enorm moeite mee trouwens, maar nu dus totaal niet.
Zal wel komen omdat je suikerspiegel zo veel stabieler is.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 15:56

Ja voor je lijn is het wel handig als je geen gebak meer lust :') Al wende het (helaas) ook redelijk snel wel weer om het wel te eten. Maar frisdrank hoef ik echt niet meer, brr veel te zoet.

Zijn er hier trouwens mensen die spirulina en/of chlorella door hun smoothies doen?

Wat sla betreft, ik begreep dat ijsbergsla echt vergeefse moeite is, maar dat bijv. veldsla, eikenbladsla, molsla goede afwisselingen zijn om erdoorheen te gooien. Andijvie is ook heel gezond, boerenkool, snijbiet, en las in het smoothieboek dat je opgegeven moment zelfs brandnetels erdoorheen kunt gooien :oo :D Dat zie ik mezelf nog niet helemaal doen hoor!

Ik heb de almandelmelk van almond dream gehad en ook van alpro, maar vind ze beiden behoorlijk zoet. Ben nu overgestapt op sojamelk suikervrij, en ben van plan om zelf eens wat amandelmelk te maken. Met die nieuwe keukenmachine gaat er een wereld voor me open _O-

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 16:02

Ik heb nooit gebak gelust en nog steeds niet. :P
Spirulina heb ik geprobeerd maar ik wordt er moe van en mijn darmen slaan op hol.
Dat schijnt te komen door je schildklier die dan sneller wordt, en als die al snel is is het blijkbaar te snel.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 16:13

Afbeelding

Spinazie, bleekselderij, mango, appel, sinaasappel en water :9

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 16:20

Ik gebruik romainesla, dat is een wat zoetere sla-soort en die proef helemaal niet in je smoothie terug. :)

Ziet er goed uit _esther_, hoe smaakte die? :)

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 16:28

Ietsjes aan de bittere kant... nogal enthousiast spinazie er in gedaan . Of wellicht was het die stengel bleekselderij. In ieder geval nog wel smakelijk. Ben een zeikerd met eten en smaken dus zegt wel wat :Y)

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 09:40

Niet groen... banaan, halve appel, halve sinaasappel, kwark, chiazaadjes en water .

]http://www.mijnalbum.nl/Album=6IGJRV3J

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 10:05

gisteren limoensap, mango, banaan, kwark en cranberries. Lekker!

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 10:28

Hé dametjes....wel wat gezonde groentes er in !!! ~~}> afz. Oma

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 13:22

*\o/*

Gister van m'n lieve schoonouders een blender gekregen:
http://www.megapool.nl/media/catalog/pr ... er_1_1.jpg

Heb 4wk geleden van m'n vriendje al een sapcentrifuge gehad:
http://www.kijkshop.nl/data/producten/1 ... 2093-1.png

Kan dus volop aan de groene smoothies.

Nu vind ik de sapcentrifuge echt wel veel werk qua schoonmaken (en vooraf het fruit schoonmaken). Mijn plan is om dit 1x per week te doen, en het sap in een ijsblokjesvorm in te vriezen. Dan kan ik bij elke smoothie een paar verse 'sapblokjes' toevoegen. Blender is ijsblokjesproof. Iemand ervaring met het invriezen van vers sap?

MiraMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 13:33

Ik heb vanochtend ook een leuke gemaakt: veldsla, bleekselderij, peer, banaan en avocado. Hij was erg machtig en superromig, maar wel lekker :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 13:58

invriezen werkt met sinaasappelsap iig prima. IK gebruik van die ijsklontjeszakjes, handig ergens tussen te stoppen in de vriezer.
Maar ik maak het fruit niet schoon, ik was het alleen en snijd het in stukken. En de sapcentrifuge houd ik meteen onder de hete kraan, alleen de zeef schoonmaken is wat werk.

Ik heb net (nav de opmerking van Oma ;) ) een sapje gemaakt van boerenkool, spinazie, romaine sla, dragon en drie appels. Erg lekker, mn de dragon erdoor.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 14:09

Sinaasappels, mandarijnen, citroenen, limoenen etc. moet ik allemaal wel pellen voordat ze de sapcentrifuge ingaan. Wortels schoonmaken en wassen. Appels schoonmaken en in stukjes snijden (kan ook in 1x erin, maar dan heeft de centrifuge toch wel wat moeite).

Ja je moet 'm sowieso direct schoonmaken. Maar de blender heeft een self-cleaning functie. Warm water erin, dreft erbij en schoonmaakknop aanzetten. Daarna hoef je 'm alleen af te drogen. :) Vind ik toch net even iets makkelijker dan de sapcentrifuge.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 14:27

muv mandarijnen gebruik ik voor de rest mijn citruspers, dus dat scheelt idd nogal. Appel doe ik in vier stukken erin. En ik heb geen blender, alleen een lastiger schoon te maken keukenmachine dus dat is een ander vergelijk.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 18:19

Lielle schreef:
Ik heb net (nav de opmerking van Oma ;) ) een sapje gemaakt van boerenkool, spinazie, romaine sla, dragon en drie appels. Erg lekker, mn de dragon erdoor.

Héél goed, meiske, is heel gezond voor je, altijd luisteren naar Oma :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 18:25

wat gebruiken jullie voor de smoothies ?
puur blender (heb ik en gebruik ik ook voor de smoothies)
of ook sapcentrifuges? en dan gewone of slowjuicer?
ben een beetje aan het bedenken of ik er een sapcentrifuge bij wil hebben...maar ja, dan ook nog wat voor 1.,..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 19:04

Wat is er mis met doodgewoon een mixer? :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 19:17

nou, ik wil van sommige dingetjes puur het sap toevoegen, niet de hele vrucht , om te verdunnen ipv yoghurt oid. ...en natuurlijk...sapjes naast de smoothies :+

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 19:20

Ik wil een staafmixer of blender gaan kopen. Worden de smoothies anders me een blender dan bijv met een staafmixer? En zit er ook verschil tussen blenders of wordt het allemaal hetzelfde? :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 19:25

ik heb een goedkope blender van, ik denk, de aldi, die werkt prima, is eerst van mijn moeder geweest.
en een staafmixer van ?? regulier merk, braun oid...
werken allebei prima voor smoothies... wil alleen een andere staafmixer met ene metalen mix gedeelte voor in pannen op het vuur... daar kan een kunstof uiteinde toch minder goed tegen ;)

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 20:09

Hoe doen jullie een Appel in de blender