Is weer heerlijk, wat een lekkere saus! Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Is weer heerlijk, wat een lekkere saus!
Veel ruimte om iets in te vriezen heb ik niet ...(3 lades) .Cabelona schreef:@ Joolien, raapsteeltjes zijn heerlijk. Qua structuur te vergelijken met andijvie (alleen meer steeltjes) en qua smaak ietwat bitterder.

imd schreef:Kun je een mosselpan eigenlijk als braadpan gebuiken?
Dus dan maar even een goede braadpan fixen. Dankje
imd schreef:Gas, budget is student dus zo laag mogelijk

phormicola schreef:Ik had vandaag weer iets heel lekkers gebrouwen:
1 grote kippenpoot per persoon
150 gr sperziebonen per persoon
wat diepvries doperwten
champignons
3 uien
7 tenen knoflook
magere kwark
beetje boter of olie
El cheapo rode wijn
Wat tomatenpuree
zout, cayennepeper, kerriepoeder, kaneel, gemalen komijn, paprikapoeder, kruidnagelpoeder, nootmuskaat, gemalen koriander
Rijst
Doe een heel klein beetje boter in een grote pan en gooi er een flinke scheut wijn bij. Laat dit indikken en braad dan de kippenpoten er kort in aan, aan beiden kanten.
Dop de bonen en breek ze in stukken, doe deze erbij. Gooi de doperwten erbij. Snij de uien in kwarten en flikker die er ook bij. Plet de knoflooktenen met het heft van je mes en pel ze, gooi ze er heel bij.
Doe de kruiden over het geheel, van de komijn, kruidnagel en nootmuskaat heb je maar een snufje nodig, de rest mag er in flinke hoeveelheden bij.
Giet nu een zooi water eroverheen, zodat het voor ongeveer driekwart onder staat. Laat het geheel koken en doe de deksel op de pan en draai het vuur op z'n laagst.
Steek een peuk op en ga bokken
Na een half uur ga je wat rijst koken.
Na ongeveer drie kwartier á een uur (dus 15/30 minuten na het rijst koken) heb je nog maar een klein laagje water over in de pan. Haal de kip eruit en giet een scheut tomatenpuree bij je brouwel, laat dat even snel koken. Draai het vuur uit en schep wat lepels kwark er doorheen, totdat je een romige saus hebt. Doe de kip erbij en schep de saus eroverheen, voor het idee.
Serveer met de rijst.
We hebben genoten

Britt schreef:Zuurkool in een ovenschotel is wel lekker voor de afwisseling, maar ik eet toch het liefste zuurkoolstampot met gebakken spekjes, banaan en rookworst
Ken die combinatie ook niet, wordt die vaker gebruikt, of is dat iets van jezelf?Joolien schreef:Nou ik 2 maanden terug pas hoor, dus schaam je vooral niet![]()
Ik maak ook tomatensaus zelf maar ben nog behoorlijk zoekende. Hoe doen jullie dat? Telkens als ik de tomaten heel gebruik, word de saus onwijs waterig. Gister heb ik de binnenkant eruit gehaald, en werd ie al beter maar nog niet optimaal.

)

Gypsylady schreef:Weet dat er geen alcohol meer in zit
Maar vind de smaak van drank en vooral de lucht ervan vreselijk