Soja, tofu en tempé: zet je tanden in vega deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roselie

Re: Soja, tofu en tempé: zet je tanden in vega deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:44

Iemand nog lekkere recepten voor knolkervel?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:00

Wat is dat :o

Wij eten vanavond worteltjes met gele zout!

Voordeel van vega zijn, mijn lage bloeddruk. Lekker veel geel zout vanavond mmm

Oh wacht, gele zout kennen jullie niet waarschijnlijk. Ik bedoel dus aromat haha :o.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:08

knolkervel ken ik ook niet. Ben benieuwd wat je er van gaat maken.

Geel zout... :D

Ik ga vanavond bij mijn ouders eten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:10

chimello schreef:
Ik vind de lidl producten niet zo lekker, beetje droog/taai. Maar de balletjes kunnen wel door met wat kouskous en groente.

Zullen we overigens de discussies/argumenten over wat wel en niet goed is voor dieren laten rusten? Ik eet zelf geen vlees puur omdat ik geen vlees wil eten. Of dat er toe doet voor de maatschappij maakt niet uit, ik doe er zelf gewoonweg niet aan mee. Er is zoveel ellende omtrend dieren, laten we het gewoon over recepten houden :j

Maar even terug op geitenkaas, de C1000 geitenkaas is vegetarisch gestremd, is deze dan nu wel verantwoord? Weet iemand waar ik dat kan controleren? Ik eet namelijk normaal altijd vega kaas tenzij ik bv ergens blijf eten waar normale kaas in eten gebruikt is geworden, etc.

waarschijnlijk wel, want hij is vega gestremd (dus microbiologisch)

jammer dat discussie/gesprekken over andere dingen als recepten niet gewaardeerd word, maar ik zal het topic maar een beetje laten voor wat het is, want het is juist de discussie op leuke manier(dus geen gebrul van anti en pro maar puur eens ene uitstapje naar redenen en zienswijzen op ene respectvolle manier, wat je in een pro/anti topic gewoon nooit gaat hebben ) die ik waardeer in dit topic , dat dat ook kan zeg maar

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:29

Ik vond de discussie ook meevallen. Scheel misschien dat ik steeds meer ga "twijfelen" aan mijn vegetarisme. Ik blijf gewoon vegetariër maar sta steeds meer open voor andere inzichten. Mits er over die inzichten is nagedacht natuurlijk. Meningen als ik eet gewoon plofkip en veel ook want ik hou van vlees en het maakt me niet uit waar het vandaan komt, kan ik nog steeds niet waarderen.. :o

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:35

Hoe zie je dat eigenlijk als kaas 'vegetarisch' is? Staat dat zo op de verpakking of is er ergens een lijst met alle merken of zo?

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:36

Ik denk dat wat discussie best kan, als het maar op een prettige manier gebeurd. Nou vind ik zelf dat iemand die zijn of haar keuze uitlegt en accepteert dat een ander daar anders over kan denken eerder overtuigend dan iemand die zegt dat ik het fout doe.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:05

Bij de AH nu vega balletjes 1 +1 gratis....jammie vooral bij stamppotjes of pasta.....

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 17:09

Damned schreef:
Hoe zie je dat eigenlijk als kaas 'vegetarisch' is? Staat dat zo op de verpakking of is er ergens een lijst met alle merken of zo?

Beiden :j meestal is 'stremsel' niet vegetarisch, maar 'plantaardig stremsel' natuurlijk wel :) soms staat er ook vegetarisch stremsel (zoals bij de euroshopper brie die heel lekker is *\o/* )

chimello, ik denk niet dat het de bedoeling is om te gaan bepalen waar men het hier wel en niet over mag hebben. In het vorige topic kwamen ook regelmatig dillemma's en discussies naar voren over wat ons bezighoudt als vegetariërs. Je bent natuurlijk niet verplicht om deel te nemen hieraan :)

Vanavond makkelijk: toscaanse carré, gebakken aardappeltjes en wat groenten uit een zakje. Ik heb echt TREK IN PATAT :\ maar ik ben ook heel arm en sloeberig dus ik ga NIET naar de bram :') en laat mijn pinpas thuis.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:39

Ik vind die discussies juist wel leuk... maar dat wisten we al :D

Ik ben ook extreem blut, dus ik leef al drie dagen op pitabroodjes met zwarte bonen :') En de komende week waarschijnlijk ook.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 10:44

Openingstekstje Wakkere Winkelaar:

Citaat:
Er worden in Nederland geen paarden speciaal voor de vleesconsumptie gefokt. Toch wordt er regelmatig paardenvlees gegeten, vooral verstopt in snacks zoals frikandellen en bitterballen. In maar liefst één op de drie snacks is paardenvlees verwerkt! Gelukkig zijn er genoeg alternatieven zonder paardenvlees, zoals deze vega aanbiedingen uit de Wakkere Winkelaar!

Beetje raar vind ik 'm deze week -O- paardenvlees uit NL is toch wel het meest diervriendelijke vlees (in de meeste gevallen toch) dat er te krijgen valt.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:46

Ja precies. Ik eet liever paard dan kip. Al eet ik het beide natuurlijk niet maar als ik ooit een soort dier zou moeten eten..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 10:48

Precies. Kan dan ook slecht tegen (kampkinderen vooral) mensen die roepen dat ze geen paardenvlees eten want dat is zielig! Terwijl ze bitterballen weg zitten te werken :') Ik hou dan maar wijselijk mijn mond...

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:29

Magrathea schreef:
Precies. Kan dan ook slecht tegen (kampkinderen vooral) mensen die roepen dat ze geen paardenvlees eten want dat is zielig! Terwijl ze bitterballen weg zitten te werken :') Ik hou dan maar wijselijk mijn mond...

Ik deed dat vroegah ook :o

Edit: iemand ideeën voor een lekker recept met champignons? Ik heb niet zo veel in huis maar wel een bak van 500 gram champignons. Het was in de aanbieding bij de Lidl voor 99 cent en ik kon het niet laten staan. Maar wat moet ik in vredesnaam met zóveel champignons? :')

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:49

opbakken met ui mmm

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 18:00

Douce schreef:
opbakken met ui mmm

en knoflook en bieslook, mjuuuuuum :9

Ik vind de discussies ook erg leuk.. al is het uitwisselen van recepten ook handig :) Wij gaan deze week ook weer even budget koken..

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 18:33

Vandaag de vega pate (met tuinkruiden) van de AH geprobeerd en ik moet zeggen, dat spul is goed te eten. :j

lidaju

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:07

Hallo, ik ben Jolien en al weer 7 jaar vegetarier nu. Daarvoor heb ik 10 jaar afentoe vlees gegeten en daarvoor, toen ik nog thuis woonde at ik ook geen vlees. Interessant topic, wil graag mee kletsen/lezen!!
Mijn oudste dochter van bijna 10 heeft nu ook de keuze gemaakt om vegetarisch te eten, de jongste van 7 eet nog wel vlees samen met mijn man, maar ik koop enkel biologisch voor ze!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 21:22

Welkom lidaju!
Leuk dat je dochter ook de keuze heeft gemaakt! Eten je man en zoon soms ook vegetarisch? Of zijn het van die echte-mannen-eten-vlees-grom-grauwel-holbewoners :Y) Zo een vent ben ik dus mee :Y)

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:27

Magrathea schreef:
echte-mannen-eten-vlees-grom-grauwel-holbewoners :Y)

Dat is echt een mooie omschrijving voor iedere man in mijn omgeving :') (okay, behalve mijn vriend die zo lief is om vegetarisch te koken als ik er ben)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 21:29

mlc schreef:
Magrathea schreef:
echte-mannen-eten-vlees-grom-grauwel-holbewoners :Y)

Dat is echt een mooie omschrijving voor iedere man in mijn omgeving :') (okay, behalve mijn vriend die zo lief is om vegetarisch te koken als ik er ben)

_O- Dus toch!

lidaju

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:21

Haha, mijn jongste is ook een meisje, maar vind vlees gewoon te lekker (zijn haar eigen woorden) en mijn man eet vaak vegetarisch mee, door de macaroni, spaghetti doe ik altijd gehakt van de vegetarische slager en door de bami en nasi kipstukjes vd vegetarische slager. Denk dat de jongste ook nog wel de keuze maakt om geen vlees meer te eten hoor, krijg namelijk steeds vaker de vraag wat voor dier ze eet en dan kijkt ze er zo bedenkelijk bij....

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:23

Waarom gingen we ervan uit dat het een jongen was haha?
Heb op introductiekamp ook een vegetarische jongen ontmoet. Die was ook vegetariër omdat zijn moeder het was.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 11:24

Waarschijnlijk vanwege jongste - jongen. Als het er zo staat link je eerder naar 'jongen' :+
Vanavond rijst of noedels denk ik! Even een restje pindakaas opmaken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 12:14

Magrathea schreef:
Of zijn het van die echte-mannen-eten-vlees-grom-grauwel-holbewoners :Y) Zo een vent ben ik dus mee :Y)

Goed omschreven inderdaad. :D Hoewel wij meestal vegetarisch eten (want ik doe de boodschappen :+ ), is mijn vriend er ook zo eentje en ik moet toegeven dat ik er bij tijd en wijle grote moeite mee heb. :o Vanmorgen reden we langs het slachthuis toen er net een vrachtwagen vol varkens werd afgeleverd, dan zie ik al die koppies. |( En hem doet het niks, dan begint weer de discussie over vlees en die hele industrie en ik snap gewoon niet dat het hem (en zoveel anderen) niks doet. Ik kan daar echt niet bij! Ik merk dat ik dan ook gewoon boos op hem word daardoor, ik vind het zo harteloos... Herkennen jullie dat en hoe gaan jullie daar mee om?