Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Laurabram schreef:Ollie die pruimentaart![]()
Spikkelfire wat bak jij toch veel. ziet er heerlijk uit.
Vorige week voor dochterlief haar verjaardag gebakken.
Verjaardagstaart van gemarmerde wolkencake, doorgesneden en laag jam erover en toen bekleden. Met marsepein, maar dat viel tegen. Ik had bovenop een stuk gedaan en de rand apart, maar dat wordt niet mooi.
Hoe doen jullie dat? Grote plak uitrollen en dan er helemaal omheen vouwen? Krijg je dat dan mooi glad?
Alle tips welkom.
singasong schreef:Ik zie hier heerlijke baksels voorbij komen!
Ook de muffins.
Wat ik mij afvraag is, hoe komt het dat als je kant en klare muffins koopt ze altijd zo groot zijn (dat maakt ze juist zo lekker vind ik) en als ik ze bak het echt 'cakejes' zijn.
Doen ze gewoon meer beslag in de vormpjes of is dat iets anders dat ze zo groot maakt
Laurabram schreef:Ollie die pruimentaart![]()
Spikkelfire wat bak jij toch veel. ziet er heerlijk uit.
Vorige week voor dochterlief haar verjaardag gebakken.
Verjaardagstaart van gemarmerde wolkencake, doorgesneden en laag jam erover en toen bekleden. Met marsepein, maar dat viel tegen. Ik had bovenop een stuk gedaan en de rand apart, maar dat wordt niet mooi.
Hoe doen jullie dat? Grote plak uitrollen en dan er helemaal omheen vouwen? Krijg je dat dan mooi glad?
Alle tips welkom.
Laurabram schreef:Nou moe, ik was jullie kwijt![]()
* gaat heel snel bijlezen.....
Edit:
SpikkelFire, voor die mooie cupcakes, heb je daarvoor van die sjablonen? Die ziet er echt geweldig uit.
Saskia, je regenboogtaart is zo met lagen ook mooi zeg.
Zo'n keukenmachine klinkt geweldig. Die van kitchenaid zijn volgens mij super. Ik zag in de Ariadne zelfs een roze. Maar ruim 600 euro is wel veul geld.....
SpikkelFire schreef:Voor die in het wit met bloemen? Ja daar heb ik een sheet voor en voor de bloemetjes een uitsteker met een siliconendingetje om de vorm erin te drukken.
singasong schreef:Ik zie hier heerlijke baksels voorbij komen!
Ook de muffins.
Wat ik mij afvraag is, hoe komt het dat als je kant en klare muffins koopt ze altijd zo groot zijn (dat maakt ze juist zo lekker vind ik) en als ik ze bak het echt 'cakejes' zijn.
Doen ze gewoon meer beslag in de vormpjes of is dat iets anders dat ze zo groot maakt
FuGeLiCu schreef:[
Muffinbeslag moet je vrij kort roeren, als nog niet alles goed gemengd is, geeft dat niet zo heel veel. Te lang roeren wordt het taai van. Ik zeg ook roeren, want muffinbeslag moet je niet met de mixer doen, gwn met een pollepel. Verder gebruik ik bakpoeder van de lidl, moet zeggen dat ik daar meer fan van ben dan van het dr. oetker bakpoeder.
Citaat:1 tip voor een platte buik: verlies elke dag een beetje vet van je buik door deze ene vreemde tip te volgen!