Vegetariërs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:46

Magrathea schreef:
Rebeccaa schreef:
Ik mis gehakt absoluut niet door pasta's of lasagne.. als je hem maar verder goed vult. Net als met wraps of taco's en zo, als je die goed vult met sla en mais en tomaat komkommer ui en noem het allemaal maar op mis je echt geen vlees.. Ik wil volgend jaar vegetariër worden. Of in elk geval, een heel stuk minder vlees gaan eten. Misschien niet helemaal vegetarisch dan, maar alles wat minder gegeten wordt is al een stapje toch :).

:= Zo begon ik ook. En dacht uiteindelijk: ja waarom half doen als heel net zo makkelijk is :')
Straks lekker salade met pinda's eten :D

Heb gehakt trouwens nooit echt lekker gevonden. En sinds ik Sweeney Todd heb gezien krijg ik er helemaal de rillingen van, brrr

Ja maar ik wil het niet te lastig voor m'n vader maken. Kijk als hij groenten, vlees, aardappels heeft dan eet ik gewoon geen vlees, klaar. Maar met bepaalde dingen is het wel lastig.. Of dan heeft hij geen zin in 2 keer te koken. Dus dan wil ik het nog wel mee eten, maar dit wil ik ook af gaan bouwen. En daarbij, ik wil voordat ik echt vegetarisch ga eten bepaalde dingen nog een keertje eten. :)) :o

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:54

Fiffil, op die manier denk nooit aan de nederlandse driehoek want daar houd ik beslist niet van en eet ik niet :)
Wokken, pastas ed. Zijn idd erg makkelijk en evenzo lekker.
Mijn mannetje wil t niet en ik schrap al koolhydraten dus tot nu toe niet over gestapt.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 27-12-11 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:54

F_Orumster schreef:
Fiffil, op die manier denk nooit aan de nederlandse driehoek want daar houd ik beslist niet van en eet ik niet.

Precies, het is maar net wat je gewend bent :) ik vind het wel lekker. Ik ben juist weer geen fan van rijst :D doe mij maar pasta :j

stoer_san

Re: Vegetariërs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 14:23

Ik vind pasta, rijst, mexicaans en zo juist veel lekkerder sinds ik vegetarier ben! Zonder gehakt hou je veel meer smaak over van groenten en saus en vind ik het pittiger. Ik gooi er ook maar zelden vegagehakt door, zonde van de smaak ;-)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 14:26

Het slagen van eten zit m in de bereiding van smaakmakers als kruiden, wijn etc, niet in vlees :)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 14:56

Ik zit aan de vegetarische worstenbroodjes :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:44

Ik eet altijd vleesvervangers bij m'n eten. Anders mis ik gewoon iets :') Meestal gewoon wat je anders in de vleesvariant zou eten, maar dan vegetarisch :)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 17:17

stoer_san schreef:
Ik vind pasta, rijst, mexicaans en zo juist veel lekkerder sinds ik vegetarier ben! Zonder gehakt hou je veel meer smaak over van groenten en saus en vind ik het pittiger. Ik gooi er ook maar zelden vegagehakt door, zonde van de smaak ;-)

Idd. Nasi zonder gehakt bijv. vind ik eigenlijk gewoon lekkerder dan met.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 18:29

meeh, ff tussendoor, ik dacht inderdaad dat Milner vegetarisch gestremd was, maar sinds de fusie met campina zijn ze niet meer vegetarisch :(

andere kaas zoeken dus (al doe ik er niet té moeilijk over, maar mijn vriend wel := )

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:24

@MyLitteLove, wooh, waar haal je die? Die zoek ik echt al lang!

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:26

Die maak ik zelf :')

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:31

Oh, ik wacht nog steeds op een vega snackbar!

Mirgeenjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:34

Ik ben bijna 5jaar vega =)

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:37

Net lekker vegetarische couscous op. Voor mij met quorn gehakt, voor mijn man met echte gehakt. Allebei tevreden ;)

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:44

Wat betreft die info over stremsel in de kaas enzo, waar vind je dat? Of staat dat gewoon op de verpakking van de kaas zelf?
Lijkt me handig als er een soort 'kaaswijzer' is (website ofzo) waar je dat van tevoren even kunt opzoeken, dan weet je gewoon welke merken je moet mijden in de winkel :+

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:48

lotje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:49

3 jaar vegatarisch :D

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:25

Net twee vega kroketten gegeten uit de natuurwinkel hier, echt lekker!

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:49

vega bitterballen kunnen ook heerlijk zijn

stoer_san

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 00:16

Ik heb ooit eens vega saucijzebroodjes gehad. Zooo lekker!

@moonprayer; dank voor het uitzoeken van de Milner! Blijf ik toch maar bij mijn Appie-kaas. Of, als ik langs de natuurwinkel kom; Doolin! Die vind ik ook zo lekker.

Leuk ook die kaaslijst! Weer wat nieuwe merken van opgestoken en gelijk wat gaan surfen over vegatopia, handige site!
Laatst bijgewerkt door stoer_san op 28-12-11 00:32, in het totaal 2 keer bewerkt

siepjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 00:21

Ik voeg me eraan toe- ben vanaf mijn 12e vegetarisch (na veel discussie met ouders gewoon geweigerd om het nog te eten). Nu dus al > 20 jr. Mijn dochter van 8 doet al 1 jaartje met me mee- vrijwillig- heel heel soms zondigt ze- maar dat motiveer ik alleen maar. Zo streng zijn op jezelf is ook nergens goed voor toch?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 01:37

Vaak kan je het ook op de ingrediënten zien hoor. Ik zal even spieken op de ES brie hoe het erop staat *tiktaktiktaktik*
Ok er staat daar letterlijk 'vegetarisch stremsel' :) Lijkt me duidelijk xD

Ik heb trouwens een algemeen vraagje.
Laatst was ik bij de eettafel van mijn vereniging. Je moet daar langs zo'n schepbalie en dan zeg je of je vlees of vego (of vis als dat er is ) eet en dan krijg je het :j Maar laatst had het meisje dat kookte een soort van automatisch vlees opgeschept voor mij, ze had niet gezien dat ik het was. Er kwam geen vleeseter meer na mij, dus ze heeft het bord waar de gehaktbal al op lag (verder nog niks) de gehaktbal eraf gegooid, en het bord weggezet en een schoon bord voor mij gepakt. Op zich had dat van mij niet gehoeven, ik bedoel dat spoortje vlees dat er dan op ligt.. Mij gaat het er gewoon om dat er niet speciaal voor mij vlees is aangeschaft. Of ik nu dat flintertje dierlijk vet binnen krijg of dat het in de gootsteen verdwijnt, wat maakt dat nu uit?
Zelfde verhaal met een frituur. Kaassouflés zijn heerlijk natuurlijk, maar er zijn mensen die er een punt van maken als hun snack gefrituurd wordt nadat er vlees in die olie heeft gezeten. Ook om terug te komen op de schepbalie bij onze eettafel, daar moet je altijd opletten als je de bakken met eten in de bain-maries zet, dat een bord met vlees niet over iets heen moet gaan waar een vego ook van eet zegmaar. Dus vlees moet altijd het meest links (je gaat van rechts naar links), want stel je voor dat er een drupje jus tussen de aardappels valt enzo.

Wat vinden jullie hier nou van? Ik vind het een beetje overdreven. Mij gaat het erom dat ik de vleesindustrie niet steun door mijn levens- en eetstijl, niet dat mijn lichaam/leven 100% vrij is van enig dood-dier product

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 07:19

ik doe daar ook niet zo moeilijk over. op de bbq vind ik het wel fijn om er ff een alu-folie ofzo onder te hebben, er bestaat vlees waar het bloed nog lekker uitsijpeld,...mwa dat hoef ik niet zo nodig :=
heb wel een keer met lange tanden kippesoep gegeten, had wel gemeld dat ik vegetariër was op die stageplek, maar dat was ze weer vergeten..ze had chinees gehaald omdat het een super lange dag zou worden. Ik durfde niet moeilijk te gaan doen en om iets ander te vragen omdat zij ook nog zei, "nouja je kunt er wel omheen eten toch?"

wat betreft vegetarisch opvoeden, we zullen het wel meegeven aan onze dochter, natuurlijk omdat er nooit vlees op ons menu staat, maar ze zal echt wel eens naar de Mac gaan later, of een broodje frikandel bestellen :P lijkt me vrij logisch, zou het niet afkeuren

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 10:22

Oh, ik zou er van walgen als mijn vegaburger met dezelfde spatel omgedraaid wordt als het vlees. Als ik in een gezelschap eet schep ik snel als eerste op, want als ik zie dat iemand met de opscheplepel tegen het vlees aan komt lust ik al niet meer. En ook met bbqen, er is altijd iemand die met het mes waarmee zojuist vlees gesneden is aan de kruidenboter zit, hoeveel mesjes ik ook in het kommetje steek :r Thuis hebben we een bbq met 2 roosters, bij anderen bak ik mijne vegaburgers even snel in de keuken.

Maar ik eet dan ook geen vlees mdat ik lijken goor vind. Ik zou nog eerder een stuk mensenvlees eten op de manier zoals dat laatste bij bnn was, dan dat ik een stuk varkenslijk in mijn mond stop.

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:53

Magrathea schreef:
Vaak kan je het ook op de ingrediënten zien hoor. Ik zal even spieken op de ES brie hoe het erop staat *tiktaktiktaktik*
Ok er staat daar letterlijk 'vegetarisch stremsel' :) Lijkt me duidelijk xD

Ik heb trouwens een algemeen vraagje.
Laatst was ik bij de eettafel van mijn vereniging. Je moet daar langs zo'n schepbalie en dan zeg je of je vlees of vego (of vis als dat er is ) eet en dan krijg je het :j Maar laatst had het meisje dat kookte een soort van automatisch vlees opgeschept voor mij, ze had niet gezien dat ik het was. Er kwam geen vleeseter meer na mij, dus ze heeft het bord waar de gehaktbal al op lag (verder nog niks) de gehaktbal eraf gegooid, en het bord weggezet en een schoon bord voor mij gepakt. Op zich had dat van mij niet gehoeven, ik bedoel dat spoortje vlees dat er dan op ligt.. Mij gaat het er gewoon om dat er niet speciaal voor mij vlees is aangeschaft. Of ik nu dat flintertje dierlijk vet binnen krijg of dat het in de gootsteen verdwijnt, wat maakt dat nu uit?
Zelfde verhaal met een frituur. Kaassouflés zijn heerlijk natuurlijk, maar er zijn mensen die er een punt van maken als hun snack gefrituurd wordt nadat er vlees in die olie heeft gezeten. Ook om terug te komen op de schepbalie bij onze eettafel, daar moet je altijd opletten als je de bakken met eten in de bain-maries zet, dat een bord met vlees niet over iets heen moet gaan waar een vego ook van eet zegmaar. Dus vlees moet altijd het meest links (je gaat van rechts naar links), want stel je voor dat er een drupje jus tussen de aardappels valt enzo.

Wat vinden jullie hier nou van? Ik vind het een beetje overdreven. Mij gaat het erom dat ik de vleesindustrie niet steun door mijn levens- en eetstijl, niet dat mijn lichaam/leven 100% vrij is van enig dood-dier product

Ik heb daar ook niet zo'n moeite mee. Als er in een restaurant ofzo geen vega-product op het menu staat en ze bijvoorbeeld de ham van een tosti moeten halen als ik die bestel, ga ik wel zeuren, want ik wil gewoon stimuleren dat elke eetgelegenheid ook vegetarische dingen op het menu zet. Maar als ik ergens ga eten en ik kan alleen soep krijgen met balletjes, vind ik het ook niet zo'n probleem om de balletjes eruit te halen. Het gaat me er inderdaad ook meer om dat ik zo weinig mogelijk bijdraag aan de vleesindustrie, en hoewel ik vlees niet lekker vind, merk ik er toch niets van als er een paar spoortjes dierlijk vet op mijn vegaburger zitten.