Ik heb even een vraag ik ben een beginneling met decoreren e.d. en ik heb even een vraag hierover. Wat is voor mij, als beginner het beste/makkelijkste om mee te werken? Fondant of marsepijn? Het gaat eerst voornamelijk om het decoreren van cupcakes.
En heb ook gelezen dat het ene merk "plakkeriger" is dan de ander, welk merk is goed en niet zo plakkerig?
Is de één ook zoeter dan de ander? Voorkeur heeft een niet té zoete.
Alvast bedankt Ik heb het topic en wat sites doorgekeken maar kon niet echt een duidelijk antwoord vinden.
Fondant is zoeter dan marsepein, omdat fondant enkel suiker bevat en marsepein met amandelen is...
Ik denk dat het aller makkelijkste is die pakjes die je in de super markt kunt vinden... kun je eens kijken of je het wat vind en kun je altijd daarna eens gaan kijken of diverse webshop of taart decoratie winkels...
ieder heeft een andere mening over wat hij/zij het prettigst vind werken.. ik werk enkel met Fondant tenzij er bij een aanvraag nadrukkelijk om marsepein gevraagd wordt... een ander werkt liever met marsepein... dit zul je zelf moeten gaan ervaren...
meggiemeg
Geplaatst: 01-12-11 12:11
Persoonlijk vind ik fondant prettiger werken, echter de kleuren vind ik van fondant weer wat minder sprekend. Het plakkerige vind ik reuze meevallen met fondant.
Cadaz
Geplaatst: 01-12-11 12:15
Hmm oke, ik heb een bestelling staan bij deleukstetaartenshop anders doe ik van beide wel iets erbij en fondant en marcepijn dan kan ik het beide proberen
is de marsepijn en fondant van funcakes wel goed? Kan ik trouwens rolfondant ook gebruiken voor bloemetjes e.d.?
Marsepein doet geen pijn . Fondant van funcakes vind ik persoonlijk verschrikkelijk, niet fijn met bekleden en het stinkt naar chemische rotzooi . Maar anderen zweren erbij. Ik gebruik nu Bakels en wil ook Satin Ice gaan proberen. Ben over Bakels heel tevreden . Om plakken tegen te gaan kun je een pot Crisco mee bestellen, dat is een soort vettige substantie waardoor fondant niet aan je vingers en aanrecht gaat plakken .
Oke bedankt voor de tip! zal daar even naar kijken
Dorus
Geplaatst: 01-12-11 13:25
Rinske schreef:
Fondant van funcakes vind ik persoonlijk verschrikkelijk, niet fijn met bekleden en het stinkt naar chemische rotzooi . Maar anderen zweren erbij.
Nee, da's niet helemaal waar. Ik gebruik Funcakes omdat het voor mij het makkelijkste voorhanden is en ik er best wel tevreden over ben qua smaak en bewerkingswijze. Ik vind Bakels juist dramatisch met bekleden en ook nog eens niet te pruimen Heb wel wat Bakels in huis voor als er iets echt hard moet worden, dat doet funcakes immers niet. Het is dus echt persoonlijke voorkeur.