Hier staat nou toch maar een appelcake in de oven. Vanavond nemen mama en papa spullen voor een millionaires shortbread mee van de winkel, dus daar ga ik me morgen maar weer aan wagen.
Ik vond de pepernoten wel lekker maar vond ze uit de winkel lekkerder
Saskiaa_
Geplaatst: 14-10-11 12:02
Haha, MightyJoe, dat vind ik ook altijd.
Mijn appelcakjes zijn klaar. Ik had een kwart van het beslag gedaan, omdat ik morgen ook al millionaires shortbread ga maken. We hebben van die kleine, rond bakblikjes (groter en platter dan cupcakes) en daar heb ik ze ingedaan.
oeee dat ziet er heerlijk uit Saskia! Zit er ook echt een vulling in, dus dat wanneer je een hap neemt je echt in stukken appel hapt? Of is het echt cakestructuur?
Ik heb gewoon een cakerecept gebruikt en daar appels (bestrooit met kaneel en suiker, die even laten staan zodat de smaak er goed in trekt) door gedaan.
Ik heb ze in zoiets gebakken, ongeveer 3cm hoog en 7cm doorsnee (die op de foto zijn veel groter hoor, maar dan heb je een idee). Maar ze zouden ook wel in muffinvormpjes kunnen. Ik had nu maar een kwart van een cakebeslag gebruikt, maar als je gewoon een hele gebruikt zegmaar, kun je het ook in een gewoon cakeblik doen, dat past dan precies. Ik heb ze 25 minuten op 165 graden gebakken.
Ik heb de clementinecake van Nigella in de oven staan. Ben heel benieuwd of het wat wordt. Eerst 2 uur de manderijnen gekookt, toen tot moes gehakt. Er moest ook 250 gram gemalen amandelen in, nou in de supermarkt hier in het dorp niet te vinden dus dan maar langs de bakker. De mensen daar keken me heel raar aan, nee gemalen amandelen hadden ze niet, wel amandelen. Hun naar achter, komen ze echt met 10 amandelen terug ofzo in een zakje 'is dit genoeg?' Uh, nee ik moet 250 gram hebben. Hun weer terug, wegen, 'echt 250 gram? Wat ga je er mee doen dan?' Ik zo, een cake bakken, 'gaat dit allemaal in 1 cake?!' Uhm ja... echt ze verklaarden me voor gek. Dat fijnmalen was nog een heel gedoe, ze eerst gevijzeld en toen door een of andere molen en toen had ik amandelpoeder. Nu echt fingers crossed dat die lekker is want er heeft een heleboel werk in gezeten.
En morgen de Millionaires Shortbread, ben ook heel benieuwd daarnaar!
Ik heb appelkruimelcake gebakken. Beslag was een beetje veel voor in m'n cakevorm, ik heb hem in m'n taartvorm gebakken, dus ik heb een ronde cake. Even afwachten hoe hij smaakt, want hij is voor de koffievisite morgen.
Ik heb de Death by Chocolate van Lily's gemaakt, maar ze vielen me eigenlijk tegen.. Nou waren ze wel te droog, ik dacht ik doe ze nu pas uit de oven als er écht geen kruimeltje meer blijft hangen aan mijn saté prikker Maar dat werkte dus neit.. Stomme over
Maar voor m'n verjaardag krijg ik het Hummingbird bakery boek En ik heb een recept van uit de jaren '60 voor speculaas Zal ik hier is posten!
MightyJoe
Geplaatst: 16-10-11 15:14
Ik wil nog even cupcakes maken vandaag maar ik wil er ook wat leuks op doen. Alleen heb ik nog maar 150 gram boter en dat heb ik nodig voor de cupcakes. dus niet genoeg voor een botercreme topping ofzo. Jullie nog een idee?
Heb trouwens wel margarine, bak en braad en gewone boter uit kuipje Weet inet of je daar ook mee kan bakken ??
Saskiaa_
Geplaatst: 16-10-11 15:32
Ik gebruik ook wel eens bak en braad als de roomboter op is. Heb er nog nooit iemand over horen klagen, en mijn ouders en broer zijn meestal wel kritisch op mijn baksels
Gister heb ik weer millionaires shortbread gebakken. Lekker!
Oh heerlijk! Maar dat is dus echt het enige waar ik geen stamppot van kan eten En ik ben echt en put maar millionaire shortbread. pfffff. Wel heerlijk! Hier zijn ze er gek op
Denk dat ik vanavond gwoon een cake bakken en wat appelflappen