Taarten decoreren XVI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

muppetmayo

Re: Taarten decoreren XVI

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:30

Pfff Samantha je hebt je dag niet :(:)

Even niet goed opgelet, ik had t ff moeten melden. Het is inmiddels Gouda ipv Moordrecht, maar nooit veranderd :o
Scheelt ong 10 min hihi.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:33

Nou dat valt ook mee toch? Voor mij is het in ieder geval wel te doen.

Idd m'n dag niet, de taarten zijn wel mooi gelukt hoor. Ik ga ze nu lekker laten staan tot morgen en me met de kindjes bezig houden. Straks even boodschapjes doen, en wil de oven eens goed schoonmaken.

Ik zit te zoeken voor een echte mixer, want dit duurt niet lang meer of hij is stuk.
Ik wil eigenlijk de kenwood patisier in wit, dus niet creme. Maar die is er dus niet meer toch?
Nu zag ik deze: http://www.neck.nl/produkt/produkte.mb1 ... D152307077
Is wel een redelijke prijs, en goede recensies.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:33

Een tijdje geleden had iemand toch een taart geplaatst met noppen?
Dus 1 kleur (ik dacht paars) met witte noppen. Ik kan hem niet meer vinden, maar ik wil die vanavond gaan maken. Weet iemand nog waar die stond?

@Samantha: wat ik van die mixer wel onhandig vind, is dat er een spatdeksel opzit zonder gat. Dus elke keer als je iets erbij wilt doen, moet je het deksel eraf halen.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:56

Bedankt voor jullie reacties!

Volgens mij heb ik niets bijzonders gedaan, gewoon telkens een stukje strak getrokken en rond gewerkt. Ik heb wel een smoother gebruikt om het wat glad te strijken!

@ Prakkie, ik had daar helemaal niet op gelet, maar toen ik ze er allemaal op ging plakken, kwam ik erachter dat alle vormpjes een andere dikte hadden.. Lekker slim! Haha

@Frensie, heeel leuk is het! Maar wat een vermogen kost het om een leuke voorraad spullen te verzamelen!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:58

prachtig prakkie en mergpijpjesvulling klinkt lekker :9
hoe maak je die?
ik moet morgen nog een taartje maken, ben tante geworden alleen houden ze niet van fondant en marsepein
dus maak ik een slagroomtaart met daarop ene geboetseerd iets, jammer vind marsepein bekleed altijd mooier om te zien.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 13:16

Hij is mooi strak LindaV! En dat voor een eerste taartje, dat belooft nog wat :D

Wie heeft de nieuwe Mjam al gezien? Ik kan niet wachten tot ik 'm eindelijk kan gaan lezen..

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 13:16

@hobbelheks: erg makkelijk: je neemt een pakje mergpijpjes en doet die in de blender (of in zo'n bakje met mesjes...lekker duidelijk). Slagroom stijf kloppen en de mergpijpjes en een eetlepel mascarpone erbij doen. Oh ja en een zakje vanillesuiker....erg lekker, maar wel machtig!

@lindaV: komt vanzelf....dat is een handigheid krijgen en kijken wat je zou willen veranderen aan je eerder gemaakte taarten. Hij is verder heel netjes hoor!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 13:27

prakkie schreef:
Mayo, leuke taarten! Dino is erg mooi gepuzzeld, ik heb daar vaak net echt het geduld voor.... :o
Die andere met de hartjes is ook mooi. Wilde de klant hem zo rustig? ik houd persoonlijk van meer, maar je hebt altijd met de wens vd klant te maken. :j
.

Dit was voor de ontvangers al druk := :+ Het zijn (niet negatief bedoeld) hele sobere mensen, poespas is totaal niks voor hun :)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 13:28

Samantha_ schreef:
Zo nieuw topic!

Mayo wat mooi! Hoe heb je de randjes om de letters gedaan?
Ik ga vanavond CC maken, met VW en audi logo. Mjin man is morgen jarig, die werkt bij VW/audi. :D
VW logo ga ik uitsnijden, audi logo proberen met de sugarcraft gun.

Plakje blauw, gele letters erop, blauw wegsnijden tot een minimaal randje langs het geel :)

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 13:34

wat gaaf Prakkie die proeftaartjes!

Heb er ook nog een gemaakt vandaag en een simpele voetbaltaart!
Zal ze later uploaden eerst naar stal nu :-)

Gave eerste taart! knap hoor meteen al zo strak!

Hey die mixer heb ik ook naar gekeken!
En oh wat ben ik blij met een lieve moeder! want ik mag er een uitzoeken *\o/*
die andere is echt overleden helaas...heb het nog wel ff geprobeerd om een limoenmousse te maken maar de spetters zitten door de hele keuken... ;(

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:11

Linda V: ziet er mooi uit hoor! En strak inderdaad en dat voor een eerste taart!

Prakkie: wow zeg! Die zien er allemaal strak en mooi uit.

Ben vanmorgen weer even gaan shoppen :) Kan ik weer wat nieuwe dingen uittesten :D

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:15

Prakkie, ze zijn weer prachtig! +:)+

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:29

Wat een gave taarten Prakkie! Heel mooi :j .

Ik heb mezelf verwend :D . Heb de Kenwood MX 275 besteld net :D ! Aangezien we toch niet op vakantie gaan heb ik voor mezelf een nieuwe keukenmachine gekocht, moet nog een aantal opdrachten maken, dus dat komt goed uit :)) .
Dadelijk ook nog even een emmer fondant bestellen, hard die fondant ook zo megasnel uit in de emmer, of valt dat mee?

Ohja, nog een vraagje: vorige keer bleven mijn figuurtjes niet zitten op de zijkanten van mijn taarten met eetbare lijm, is daar een goed alternatief voor dat beter hecht?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:37

Gave taartjes Prakkie +:)+ , zien er erg leuk en smakelijk uit :j .

Leuk hé Frensie om te bakken. Ben ook nog niet zo lang bezig, maar kan er geen genoeg van krijgen := .
Kost wel een vermogen, maar ja, moet toch een leuke hobby hebben hé! :D

@LindaV heel leuk taartje voor de eerste keer :j

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:39

Ooh Rinske, jaloerss!!!

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:40

Dank je wel allemaal voor de complimenten!

@Rinske: de fondant van Bakels (die uit de emmer) hard redelijk snel uit. Dus al je een taart gaat bekleden, dan doe ik altijd na het uitrollen gelijk de taart bekleden of plasticfolie er overheen.

Je kan ook royal icing gebruiken als lijm. Dat is steviger en blijven de wat zwaardere dingen mee zitten.

Frensie

Inderdaad al best wat centjes aan uitgegeven, hihi.
Helaas heb ik mijn polsen al een paar maanden overbelast dus ik kan niet te vaak een taart maken. Krijg best veel last van ze met fondant kneden.

Samantha_

O leuk Rinske, dat is de rode toch?
Ik zat net op amazon.de te kijken, zag daar een KA voor 337 euro. Maar tja is nog veel te duur. :=
Ik wil eigenlijk de kenwood patisier in wit, dus niet creme. Maar ja die is er niet meer...

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:47

Ik verpak mijn fondant altijd in kleine verpakkingen. Dus weeg steeds 100/200/400 gram af en doe het dan in een zakje en knoop het goed dicht. Blijft het langer goed. En ook meteen handig als je weer met iets begint, hoef je het dan niet meer af te wegen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:53

Mooie taartjes Prakkie! Ik vind dat ei juist prachtig, vooral omdat ik dat spuitwerk zo waardeer, erg knap gedaan.
Een onderbord meebekleden is veel mooier dan met een papiertje en folie, het maakt de taart 'af' vind ik.
Heb vandaag de nieuwe Mjam in de bus gekregen dus ik ga ff lekker op de bank zitten :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:56

Nee, da's de cremekleurige, de 271 is de rode :) .
Rood past niet zo bij mijn keuken, die is al vrij bont van kleuren :)) .

Thanks prakkie, heb royal icing ook besteld.
Zo, ben weer 85 euro armer door de bestelling bij de webshop := .

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:57

Dank je wel Kinke. Ik vind het ei wat te kitsch...maar ja, das persoonlijk. Ik vond het spuitwerk wel heel leuk om te doen, niet makkelijk, maar wel heel leuk! Ik zou het persoonlijk met wit hebben gedaan, of een pastelkleur. Of de taart in een pastel kleur en dan spuiten met wit of dezelfde pastelkleur. Maar ja, dat is ieder zijn eigen smaak.

Staan er leuke dingen in Kinke? Ik moet eigenlijk nog eens lid worden, maar vergeet het steeds.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:57

PriscaZ schreef:
Ik verpak mijn fondant altijd in kleine verpakkingen. Dus weeg steeds 100/200/400 gram af en doe het dan in een zakje en knoop het goed dicht. Blijft het langer goed. En ook meteen handig als je weer met iets begint, hoef je het dan niet meer af te wegen.

Ik heb juist dat het sneller uitdroogt wanneer ik het in kleine hoeveelheden verpak. Ligt wel aan het soort zakje, want in een boterhammenzakje droogt het veel eerder uit dan in een diepvrieszakje.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:59

Oh de nieuwe mjam, dan moet ik die binnenkort ook binnenkort ook binnenkrijgen, leuk :)) .

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:08

Rinske schreef:
PriscaZ schreef:

Ik heb juist dat het sneller uitdroogt wanneer ik het in kleine hoeveelheden verpak. Ligt wel aan het soort zakje, want in een boterhammenzakje droogt het veel eerder uit dan in een diepvrieszakje.

Ik doe wel de zakjes dan weer terug in de emmer, dan zit het dus dubbel luchtdicht afgesloten. Misschien dat dat scheelt?