Ik heb de sneeuwpop cakepops gemaakt vandaag. Alleen zo jammer dat mn stift het niet meer fatsoenlijk doet en ik nu dus geen oogjes en mondjes erop kan tekenen Heb de stift nu even met de punt naar beneden gezet in de hoop dat er dan nog wat "inkt" naar beneden zakt. Anders moet ik of een andere stift kopen of met een tandenprikker en bruine choco stipjes zetten ofzo...
kan het niet met inieminiekleine stukjes marsepein anders MM?
ik had hetzelfde met stemmen klikte ook verkeerd.
Natje_Spirit
Geplaatst: 25-11-10 19:21
Nou ik heb Ikea overleefd of beter gezegd, Ikea heeft mij overleefd die vorm hadden ze bij ons ook niet meer maar misschien maar best daarna nog vlug naar de action geweest en naar de winkel.
Mijn lijstje: 2 kleine blanda schaaltjes en 1 grotere, uitstekers in een doos, taartensetje, geurkaarsen + schaaltjes, 2 manden voor in mijn Expedit kast, 3 opbergdozen voor in de keuken en 2 hangers voor aan de deur. Uit de action heb ik aloë vera zalf mee, een pasta schep want die was ik vergeten en nog een doosje met uitstekers en in de winkel melocakes, appels en bloemen voor mijn mama
Ik heb Ikea helaas niet meer gehaald. Ben wel even langs Xenos geweest en heb daar een mooi, groot draaiplateau gekocht voor maar 7 euro Vind ik wel handig als ik de taart ga bekleden en versieren, dan hoef ik niet zo te schuiven.
Ze hadden ook leuke suikerfiguurtjes, dus daar heb ik er ook een paar van meegenomen
Jeutje wat gaan jullie snel! Ik heb niet zoveel te melden, dus ik lees lekker verder
Kinke
Geplaatst: 25-11-10 22:45
dat draaiplateau is ideaal Polivy, wat leuke ideeen voor de zwangerschapstaart. Ik had het boek van de Koekjesfee gekocht...gevolg....hele dag druk geweest met koekjes bakken, icing maken en koekjes versieren
Ik heb de vorige topics stiekem als stille mee lezer gevolgd maar nu toch wel tijd om mijn creatie hier te showen Dit was mijn aller eerste taart die ik met fondant heb gemaakt. Wit Pettinici, groen funcake en zwart regalice Over de zwarte regalice was ik absoluut niet tevreden hier kan je totaal niet mee boetseren en het valt letterlijk uit elkaar. Had geprobeerd roosjes er mee te maken maar helaas niet gelukt, dus als jullie tips hebben heel graag
Dit is hem geworden:
Ik heb nog helemaal geen gereedschap in huis om de taart te maken dus ik hoop dat mijn volgende taart wat mooier word
Jessie, geen gereedschap? Dan vind ik het knap gedaan. Ik heb nog nooit gewerkt met Regalice fondant. Was het te zacht of juist te droog?
_Jessie
Geplaatst: 25-11-10 23:08
Dank je Het was heel erg droog, ik heb het uit het pakje gehaald en echt kneden hoefde niet want het was al goed zacht. Maar als ik er bolletje afhaalde om blaadjes voor de roos te maken brokkelde het spontaan af. Dus weet niet of het aan de zwarte kleur (veel kleurstof) heeft gelegen of aan het merk
Klopt maar het bleef aan mijn handen plakken als ik het ging kneden Hij is gevult met cappuccino/chocolade botercreme (1:1 met een kleine beetje roomboter extra)
Hoppa, da's dan 5 kilo erbij Als je gaat shoppen voor taartspullen is het handig om een pot crisco te kopen, dan blijft die zooi niet zo aan je handen plakken
haha ach hij was erg lekker Ik wil voor mijn volgende taart graag ook wat ander fondant proberen maar die witte Pettinicie boetseert heel fijn dus ik denk dat ik gewoon een keer kleurstof koop om zelf kleuren te maken
RegalIce vind ik zelf idd ook niets. Vooral dat plakken enzo. Je hebt dus wel de smaak al te pakken? Voor een eerste taart zonder middelen vind ik 'm netjes hoor. Dat belooft nog wat straks
Haha al helemaal! Al zoveel filmpjes zitten kijken en hier mee zitten lezen. Voor 15 december weer 1 maken alleen nog even bedenken wat ik dan ga maken. Wat gebruiken jullie om mee te boetseren? (merk)
Ik gebruik Funcakes fondant, is ook zacht maar vind het veel lekkerder dan die andere merken. Ik heb altijd warme handen dus ik vind fondant sowieso lastig Meestal meng ik het met marsepein. Iemand zin in een koekje?? Deze wilde manlief liever niet meenemen voor z'n collega's
Leuke koekjes Kinke! Wat voor n recept heb je gebruikt en waren ze lekker?
meikemarieke
Geplaatst: 26-11-10 11:20
leuk zeg die koekjes! de taart hierboven is ook goed gelukt hoor! En die vulling Ik heb mn bestelling van dlt binnen, maar valt toch tegen ik had deze besteld: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod ... ts_id=4019 maar hij is echt ieniemini! de vlokken zijn amper een cm groot! Toch jammer, had ze groter verwacht