Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:05

Ik heb zo'n ronde harses, dus elk pondje komt ook op m'n wangen en dat ziet er niet uit :P Gelukkig gaan de snoezige wangetjes ook weer snel weg als ik even m'n best doe, ik heb nu al geen poppewangetjes meer gelukkig!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:10

Ik moet eerlijk zeggen ik ken alleen de shakes van Herbalife - dat was vroeger zo populair. Via collega's nou ik kreeg ze echt niet weg en het leek me ook niets dag in dag uit op shakes en evt pillen.
Het eten van die repen zouden bij mij er weer voor zorgen dat ik juist zin zou hebben in gewone chocola en je wil toch juist een beetje afkicken van dat soort dingen. Vind het vreemd als je bepaalde gewoontes af moet leren (zoals het eten van chocola en suikers etc) dat de vervangers dan juist weer chocoladerepen zijn. Zo kom je toch nooit van die smaak en die verslaving af ;-)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:12

Dat lijkt mij nou ook fargo :j Ik ben gelukkig gezegend met een afkeer voor zoet :D
behalve die verdraaide Atkins shakes dan, maar ik doe gewoon net alsof ze niet bestaan ^)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:13

gisteren had ik voor het eerst een flinke dip. Helemaal kapot rond een uur of 4, dus een eitje gebakken met wat spek en mayo (dieetproof en heerlijk troosteten :D ) en alleen maar geslapen verder. Vandaag weer vol goede moed verder :j

Ik heb nog nooit dat soort repen en shakes gedaan en dat ga ik ook maar zo houden :j Zoetigheid heb ik ook niet zoveel mee, ben eerder van de hartige lekkere dingen :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:26

Ik ben eerder van de enorme hoeveelheden :)) Lang leve Atkins :D

Ik krijg trouwens op dat stomme Atkinsforum allemaal dezelfde dingen te horen: Als je een normaal BMI hebt zul je van Atkins niet verder afvallen.
Is dat waar?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:59

Gelul.
Mijn BMI was ooit 17.5, was altijd sprinkhaan, 1.79m en 58 kg tot mijn 24ste of zo, of was 18, zoiets in ieder geval te licht.

Toen ik 80 woog zat ik nog op het randje geloof ik, nu zit ik ongeveer op 20.

daar zijn imo helemaal geen regels voor. kennisje is 30 (!) kg kwijt geraakt in half jaar met Atkins, en ze is nog even licht. BMI vrij laag. nooit gehad. ;)

Moet trouwens erg om je lachen met je harses. :')
Wat kunnen wij vrouwen onzelf toch mooi vinden he? :D

Liel, klinkt als super lekker troost eten, ik wou dat ik niet van zoet hield. :o
da's echt drama. Liever chocola dan wijn of peuken. :7

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:04

De peuken doen het goed hier :7

Nou ik heb echt een ronde bolle kop hoor, dat is erg objectief gezien van mij :D Voordeel is wel dat als ik een beetje afval, dat ik dan van die modellen jukbeenderen krijg :D

Ik dacht idd al dat het onzin was :j Ik weet zeker dat ik ga afvallen, ik voel me niet opgeblazen en m'n vrouwenhangzak (dat ding onder je navel :P ) is nog nooit zo plat geweest en dat NU AL!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:06

Klinkt wel goed mbt buik.. en jukbeenderen. ;)
Ik heb vel over daar, voel me net een kangoeroe, heb daar een zakje. :+
Vind helemaal dat je geen bolle kop hebt, heb gespiekt in je profiel.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:08

Ja, maar ik weet hoe ik m'n hoofd moet doen als ik op de foto ga _O-

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:09

Stuur je tips maar ff door, gat in de markt. :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:18

Altijd je hoofd een beetje naar beneden buigen en dan gewoon een beetje omhoog kijken :P Een beetje schuin en je hebt extra punten verdiend :D

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:19

Als je pech hebt, zie je dan een onderkin ;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:20

Nee joh, de foto wordt ook nog een beetje van bovenaf genomen :j :P
Je kunt ook gaan liggen en zo een foto nemen, maar dat is zo'n dooddoener :')

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:25

phormicola schreef:
Ik ben eerder van de enorme hoeveelheden :)) Lang leve Atkins :D

Ik krijg trouwens op dat stomme Atkinsforum allemaal dezelfde dingen te horen: Als je een normaal BMI hebt zul je van Atkins niet verder afvallen.
Is dat waar?

Wat is een normaal BMI? Ik ken de theorie (tussen de 19 en 25) daar gaat het niet om. Maar mijn BMI is ook "normaal", maar mijn omtrek is toch echt meer dan 80 cm en mijn vetpercentage zit dik boven de 30%. En dat is toch niet echt goed. Ik ben van het "appeltype" zeg maar. Dus ik wil naar een BMI van 21. Moet mijn magere kop die daar helaas bij hoort maar op de koop toe nemen.

Die laatste 2 kg willen bij mij ook absoluut niet, maar met het Atkins principe kost het mij zo weinig kruim om gelijk te blijven, dat is voor mij al heel veel winst. Ik wil die 2 kg echt nog wel kwijt, dus ik hoop dat die lui op het Atkins forum ongelijk hebben. Bovendien is Atkins toch bedoeld als life style; het is niet de bedoeling alleen volgens dit principe te eten in de periode dat je af moet vallen.

Om af te vallen zit ik nog wat te hoog met mijn KH denk ik (dus ik eet blijkbaar alsof ik in fase 4 zit). Ik zag b.v. dat de cottage cheese die ik gebruikt heb voor mijn "brood" van het verkeerde merk is, want die bevat veel meer KH dan in het recept stond. Verder doe ik bv. halfvolle koffiemelk in de koffie (ik weet dat koffie niet mag, maar ik neem het toch) dat ga ik vanaf nu vervangen door slagroom. Ik eet ook alle groente en een paar keer per week fruit en/of een Atkins reep. Ik gebruik(te) ook een soja saus bij het koken, maar zag dat daar suiker in zit en zo maak ik nog wel wat "foutjes". Ik denk dat ik, aangezien ik nog wat wil afvallen, nog wat terug moet in de KH. Ik weet nu hoe ik gelijk kan blijven, nu nog even die laatste kilo's aanpakken (als ik op weer op een BMI van 21 zit, weeg ik weer wat ik eigenlijk altijd gewogen heb vroeger).

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:30

het gaat er vooral om dat je je goed voelt bij wat je doet lijkt me, het teveel focussen op een getal is ook niet altijd handy of wijs.
;)

Mijn laatste twee kg gingen ook beduidend trager, maar ik zit inmiddels niet meer in de eerste twee fases, eet wel weer eens chocolo, maar amper brood, rijst past en aardappelen, en zo blijft het aardig hangen, hoor. :)

Vind het anders veuls te veel gemiereneuk. Leven moet ook aangenaam blijven. ;)
Phor, ik ben het forum van Atkins maar gaan negeren. Ik heet vetje daar, althans als je op hetzelfde zit. :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:46

Ik heb ook een taille van 80 cm, ik wil naar de 68 toe, al denk ik dat ik dat nooit ga redden :')
Ik drink ook gewoon 1 kopje koffie 's morgens. Ik neem het niet supernauw.

Trouwens, ik stond net m'n tanden te poetsen (laat he?) en het leek wel alsof er suiker in m'n tandpasta zat :wow:

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:48

Ik denk dat ik niet eens wil weten wat mijn taille is O:) :P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:28

Het gaat hier de goede kant op, ik heb eigenlijk geen honger meer en eet omdat het moet :D Ik sta niet meer te bibberen van de honger na m'n werk! Nu nog afslanken :D

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:34

Ik ben niet dik.. eet ook niet veel en altijd redelijk gezond. Maar ik ben 50 en kreeg zo'n lelijke dikke buik terwijl de rest gewoon normaal bleef. Dieten hielpen niet echt, minder eten kon ook niet, want ik eet al niet veel.

Ben dus met koolhydraat-arm dieet begonnen. Niet helemaal zonder koolhydraten.. ik slik medicijnen en dat valt niet fantastisch bovenop de gekookte of gebakken eieren van dr. Frank. En bovendien komen de eieren je de neus uit na een week.

En zwarte koffie vind ik niet te drinken.

Dus ik ben het dieet gaan volgen maar met aanpassingen. Koolhydraatarm brood gekocht, wel 2 koffie mét suiker en melk (maar geen 8 koffie meer), geen aardappelen, rijst, pasta en fruitdrankjes. Wel fruit, maar meer aardbeien (relatief weinig koolhydraten). Ik ben in die ca 2 maanden 7 kilo afgevallen. Precies genoeg om de buik kwijt te raken. En nu eet ik weer gewoon.

Ik ben typisch zo'n geval van een kilo per jaar dikker worden en dat gaat heel ongemerkt..

Kortom: ik vind dat het werkt, mét aanpassingen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:39

Dat is goed nieuws, Phormicola(light)! Ik denk dat het ook voor de andere beginners wel leuk is om te weten. Die eerste dagen zijn echt moeilijk, maar daarna wordt het snel beter :)

Lielle, balen dat je zo'n dip had :(:)

Anya, wat goed van je! Zeker als je al een gezond gewicht hebt dan is 7 kilo in 2 maanden tijd toch een behoorlijke slok op een borrel. Knap hoor!

Eigenlijk is het allemaal niet eerlijk. We zouden een systeem moeten hebben waarbij we zelf aan mochten geven op welke plek de afgevallen kilo zou mogen verdwijnen :))

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:44

Ik heb echt een rotdag gehad wat eten betreft. Ben ziek thuis met keelontsteking en heb veel thee met honing gehad, stroopwafels en als avondeten een pizza. :o Niet helemaal volgens plan, was gister net zo goed bezig.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 22:02

Imre, koppie op, morgen nieuwe dag nieuwe kansen. ;)
Ben gek op eieren, en misschien niet zo'n boeiend weetje, maar als ik er vroeger eentje at begon ik tte ruften. Met een Atkinsdieet kan ik er wel 4 eten en dan is er niks aan de hand. :)
De eerste periode werd mijn huid ook zachter en mooier, ik knapte er gewoon van op.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 00:32

Haha phormicolalight :P

Is idd goed om te weten, gewoon even de strenge juf tegen jezelf uithangen :j

Ik ontbeet altijd al met eieren, nu gewoon minus brood :P

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 08:31

Mijn huid laat juist een negatieve reactie zien met dit eten. Heb nu meer pukkeltjes, maargoed die neem ik nu wel even voor lief.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 09:07

Ik vind het WHI = waist hip index een gezondere schaal dan BMI.
Misschien kun je daar wat meer houvast uit halen?