Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mlvanmelle schreef:Ik heb de caramel op de koek gedaan toen hij nog warm was, geen problemen met hechting gehad. Wel een klein beetje met de chocola. Ik had de koek +caramel in de koelkast laten afkoelen en toen ik chocola er op deed, was de rest dus helemaal koud. Als ik hem snijd, springen er soms wat stukjes chocola af. Misschien had ik deze er ook op moeten doen toen de rest nog niet helemaal koud was.
@ Lielle: ik heb het met gewone chocola gedaan, puur en wit, geen problemen met smelten gehad (au bain marie)
Lielle schreef:ik heb de caramel ook er redelijk warm opgedaan en toen laten afkoelen, maar mss is de karamel iets te veel ingedikt, dat zou kunnen.
Ik heb de chocolade (extra bittter) in de magnetron laten smelten en dat ging niet goed. In eerste instantie smolt het niet goed (extra bitter) en daarna korrelde het (te heet) Daar heb ik wel vaker ruzie mee, dus dat was geen verrassing
fionaf09 schreef:ik had er ook geen stroop door gedaan maakt dus indd niet uit.
maar vraagje : ik heb een klein bakblikje waar ik denk ik maar de helft van het recept in kan doen. Nu wil ik dat bakblikje 2 keer maken, maar dat caramel kan ik toch niet bewaren want dat word dan toch hard?
kan ik dan het beste gewoon het recept door de helft doen en dan dat dus 2 keer d oen?