Wat is een calorie-arm, maar vullend tussendoortje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 20:12

WildWings schreef:
Als je het topic doorleest is er geloof ik allang uitgelegd waarom je als je zo weinig eet niet veel zult afvallen maar zelfs kan aankomen. (Of was dat in een ander topic?) Daarbij is het gewoon ongezond en krijg je lang niet al je voedingsstoffen binnen..

Nee dat was volgens mij niet hier? :P Maar ik ben wel benieuwd waarom je niet kan afvallen als je zowat niets eet? Je zou toch denken dat je juist minder kcal binnenkrijgt en het dan harder gaat?

Kido

Re: Wat is een calorie-arm, maar vullend tussendoortje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:15

Alles wat je dan eet word opgelagen als vet want je lijf denkt dat t barre tijden zijn!
*dat is wat ik er van begreep!*

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:22

LoveHorses12 schreef:
WildWings schreef:
Als je het topic doorleest is er geloof ik allang uitgelegd waarom je als je zo weinig eet niet veel zult afvallen maar zelfs kan aankomen. (Of was dat in een ander topic?) Daarbij is het gewoon ongezond en krijg je lang niet al je voedingsstoffen binnen..

Nee dat was volgens mij niet hier? :P Maar ik ben wel benieuwd waarom je niet kan afvallen als je zowat niets eet? Je zou toch denken dat je juist minder kcal binnenkrijgt en het dan harder gaat?

Nee hoor. Gelukkig niet zeg, haha. Je lichaam is heel slim. Dus als jij structureel te weinig eet zal je lichaam de verbranding van je eten aanpassen, en het grootste gedeelte omzetten in vet om er voor te zorgen dat je niet dood neer valt. Natuurlijk zul je de eerste 2 maanden wel afvallen, maar dan is het leed al geschiedt en is het extreem moeilijk om niet weer aan te komen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:34

Én als je dan weer wat meer eet dan komt dat er dubbel zo hard weer bij ;)

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 17:49

Ooo zoo,, oke bedankt! Nou snap ik het wel een beetje :P

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 17:54

Ik volg dit ook, ik ben aan het dieeten althans doe een poging tot. Vind het ook heel moeilijk geen dikmakende tussendoortjes te eten omdat fruit niet vult en vaak veel tijd in neemt om te eten. Ontbijtkoek is volgende de dieetiste van mn pa heel gezond maar daar ben ik op uitgekeken. Sultana is overigens heel slecht 2 suikerklontjes in één zo'n plakje ;)

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 13:30

Ik doe eens een gok
van de la crackers volgens mij heet het zo naturel zitten stuk of 5 crackers in? zitten nu in me tas of het nou goed of slecht is dat weet ik niet

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 14:32

Ja ontbijtkoek is idd volgens mij ook wel goed,, of daar zitten juist heel veel kcal in? dat weet ik dus niet meer. ;)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:22

79 kcal per plak....

Maar alleen kcal kijken is niet de oplossing. Je moet kijken waar je zin in hebt en daar een goed alternatief voor nemen.
Heb net in de pauze 2 pure paaseitjes op, dat stilt enorm de zin naar zoetigheid bij mij (!) zit er meteen erg vol van (terwijl er maar weinig vezels/voedingsstoffen is zitten). Het is dus ook allemaal erg persoonlijk.

2 pure paaseitjes zijn 70 kcal...

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:34

zo daar zit veel in voor 2 kleine paaseitjes >;) had pas een zakje gekocht lekker met mijn vriend opgegeten, nu weet ik hoeveel kcal er inzitten :P

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 17:36

ja ik ik zag laatst ook dat er best veel kcal in kleine paaseitjes zitten :P

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:36

haha
Dan zal ik ze maar niet meer kopen :P

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:37

:')
In chocola zit nou eenmaal veel kcal.. En aangezien paaseitjes gewoon puur chocola is :+

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:32

Melk met praline is 39kcal per eitje

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:15

Ik dieet wel maar niet te streng zodat ik hetmakkelijk volhou. Ik eet geen of gezonde tussendoortjes maar eet wel gewoon avond eten en sochtens een broodje hagelslag(lust weinig qua ontbijt) ook mag ik drinken wat ik wil. Merk wel dat ik savonds erge honger krijg omdat ik tussendoortjes gewent ben maar dan ga ik slapen zodat als ik smorgens wakker word ik mn gewone boterham weer op kan. Ook ben ik het skeeleren weer aan het oppakken.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:01

Yucca schreef:
79 kcal per plak....

Maar alleen kcal kijken is niet de oplossing. Je moet kijken waar je zin in hebt en daar een goed alternatief voor nemen.
Heb net in de pauze 2 pure paaseitjes op, dat stilt enorm de zin naar zoetigheid bij mij (!) zit er meteen erg vol van (terwijl er maar weinig vezels/voedingsstoffen is zitten). Het is dus ook allemaal erg persoonlijk.

2 pure paaseitjes zijn 70 kcal...

kijken naar vet (vooral verzadigd) is zinvoller, je hebt nu eenmaal kcal nodig voor de brandstof

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 13:48

ja da's ook wel weer waar :P