[HK]Geen koek en chips,maar een strakke bips! Bokkers op die

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ukje

Re: Geen koek en chips,maar een strakke bips! Bokkers op dieet#5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 19:30

sokje, het waren wel 2 jongens, misschien als het meiden waren had ik het nog niet zo heel erg gevonden.

Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 19:31

Wat kunnen mensen toch ontzettende eikels zijn. Je moet er echt boven staan, mensen zullen altijd commentaar op je hebben, dan ben je weer te dik, dan weer te dun, dan zijn je oren weer te groot en zo kan ik nog wel een uurtje doorgaan.
Als je je daar naar aan wilt passen hou je geen leven meer over.
(Niet dat dat het leuker maakt als mensen t toch roepen.)

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 19:32

@ Paulien: Eigenlijk wat McFleurie al zei, moeilijk te zeggen of je wel of niet door moet gaan met paardrijden. Wat wel heel opvalt is dat je hier zo ontzettend mee zit; dit zit vooral geestelijk, en misschien dat de maagband wat zal helpen maar een dietiste (goeie!) die structuur en logica etc. in je leven probeert te brengen heeft denk ik betere resultaten op de lange duur. Hier heb je dan natuurlijk zelf ook plezier van, van jezelf (wat je nu zo te horen echt niet hebt, en zo hoeft het niet te zijn natuurlijk).
Laat even horen hoe het is gegaan met de maagband, ben erg benieuwd. Think positive, je kunt jezelf veranderen Lachen

Myra schreef:
O: 300ml. magere yoghurt + geschilde appel + 20g. rozijnen
25 min fietsen
T: appel
L: 2 vboterham + kaas30+, tomaat + komkommer
25 min fietsen
T: 2 mandarijn
40 min fietsen, Saffron, 40 min fietsen
A: rosbief, gekookte aardappels, rode kool + appeltjes

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 19:33

je hebt helemaal gelijk mcfleurie. voel me al een stuk opgeluchter dat ik het even van me af heb kunnen schrijven

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 19:34

Pffff wat een sukkels, die moeten wel erg onzeker zijn over zichzelf dat ze het nodig hebben om iemand anders zo omlaag te halen...51 kilo? die bubbels vet moeten echt tussen hun oren zitten hoor Knipoog
Ik heb net gelunched, ben een half uurtje te vroeg terug maar ik heb nog niemand echt om lekker mee te kletsen ofzo, das wel jammer...

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 19:38

Littleann, vindt het eigenlijk best wel leuk om te horen dat je het zo naar je zin heb daar, zit er zelf namelijk over te denken om later als ik klaar ben met alles ook naar het buitenland te vertrekken. Zal zoiezo nog wel 10 jaar duren daar niet van.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 19:49

Ik ken die jongens denk ik, Ukje... Zit bij je in de klas.. En.. ja, die jongens accepteren mij wel, terwijl ik zo dik ben als een olifant (nog licht uitgedrukt) en jij bent gewoon normaal/dun.
51,5 kilo is echt niet zwaar voor iemand van rond de 1,65!

Over die maagband, ja, ik ben vanaf me 8e dus ook al op dieet (diëtiste, psychologen, andere stomme diëten).

Ik rij vanaf me 8e paard dus beetje ervaring zou ik wel hebben..
Ik dacht ook altijd dat mijn instructische (of hoe je dat ook schrijft, sorry) wel eerlijk was, ze verteld veel tegen mij.. Maar dus niet dat ik te zwaar zou zijn?

Ik weet niet of ik te zwaar ben voor die tinker, misschen zou dat nog wel kunnen? Ik kan wel beetje rijden, stap op via verhoging (omdat ik dus met mijn knie wat heb maar nu met mijn overgewicht is het duidelijk erg goed). Zou ik anders voorstellen daar op te rijden? Ze doen daar ook voltige op.. En 't lijkt me dat twee volwasse mensen ook wel boven de honderd uitkomen..?

En nu even over mijn slechte eetpatroon...

Vandaag heb ik in totaal op:

'S morgens 3 broodjes + melk
Plakje ontbijtkoek
'S middags 3 broodjes + melk
En broodje Baubau (was niet echt de bedoeling..)
'S avonds zuurkool met klein stukje worst
Net beetje vanille vla (gewone, walg van die andere, maar ja moet ik toch maar is aan wennen)...
En ja, vanavond nog wat fruit denk ik.

Ik zou minder brood moeten eten (wat ik dus toch niet volhou). 't Liefst zou ik een gbp willen (dat is maag verkleining en omlegging van de darmen).

Ik ben trouwens 18, profiel vergeten aan te passen vrees ik. Mijn dokter heeft me doorverwezen, dus opzich is het wel ''oke'' allemaal denk ik.

Als je de tinker wilt zien, kijk dan op www.lishartel.nl dan bij foto's en dan bij paarden en pony's en dan bij de tinker Gipsy. Die kan wel wat houden toch? (Oke, ik wil echt niet van paardrijden af! Het is mijn passie!! Mijn leven!! Maar als het moet, is het niet anders)...

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 19:50

Sorry, nog vijf dropjes vergeten te melden Tong uitsteken

*Edit* drink allemaal maar light/water en ik zit nog steeds bij de diëtiste. Wil ik ook blijven als ik operatie ofzo heb gehad.

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:06

Ukje, totaal bovenstaan! Je bent helemaal niet dik en die jongens zeggen zo vaak stomme dingen (zat vorig jaar in een klas als enigst meisje dus tjah..).
Flevogirly: Ik vind je eetpatroon zoals het er vandaag uitzag helemaal niet zo slecht hoor. Uitgezonderd de dropjes dan maar dat is ook nog geen ramp. En wat is baubau?? Bloos
Het ligt ook aan de kleine dingen misschien. Eet je volkoren brood? En wat erop? Tussen pindakaas en light jam zit namelijk een heel verschil. 6 Boterhammen op een dag eet ik ook en vind ik prima. Een stevig ontbijt is daarbij ook heel belangrijk en doe je goed. Ipv van vla magere yoghurt nemen kan idd nog een verbtering zijn en een appel ipv broodje baubau.
Als je iedere dag zo zou eten (weet niet of je dat doet?) snap ik helemaal niet hoe je dan te zwaar kan zijn.
Ik vraag me ook af of een maagband helpt. Je maag is dan kleiner, maar die kan langzaam weer oprekken dacht ik naar hoe het was. Je zult je eetpatroon dus blijvend moeten veranderen?
Als je al bij een diëtiste loopt, wat zegt zij over op welk punt het bij jou fout gaat?

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:06

Flevo je schema is weinig mis mee zo hoor.. Lastig!!

Ukje, ik wist ook altijd al dat ik niet in nederland oud wilde worden, maar nu pas had ik de ballen om ook echt te gaan zeg maar...sowieso vond ik het moeilijk om te beslissen waar ik dan naar toe zou gaan zeg maar...Dat werd in de loop der jaren wel duidelijker. Maar het is echt heerlijk hier hoor, het weer, de mensen, het eten, de sfeer....en toch nog veel bekende dingen zoals albert heyn, produkten in het algemeen, de taal....erg relaxed!Ik vind het ook leuk dat het een eiland is, lekker overal zee en strand enzo.

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:09

Myra: Wat kun je prachtig tekenen zeg! Heb even in je profiel gespiekt. Bloos
Ik ben even kwijt waar het nou stond hoe het bij de huisarts was gegaan. Ben je nou doorverwezen naar een diëtist of iets anders?

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:15

Hej meiden, ik zie hier steeds meer mensen verschijnen die veel en veel te weinig eten, dit stimuleert mij dus totaal niet om goed en gezond te eten, dus ik denk dat het beter is dat ik hier niet teveel meer kom...
Heb vandaag naar m'n gevoel een redelijke dag gehad, het opbouwen gaat steeds beter hoewel ik me er niet altijd even gemakkelijk bij voel...
Zal vandaag nog plaatsen en dan misschien nog eens in de week ofzo komen 'piepen' zal wel zien hoe het verder loopt Knipoog

O: yoghurt
1br boterham zonder beleg
1/2 sandwich hagelslag
L: kool met rode biet en ricotta
T: chocomelk en wat tiramisu Duivel
A: Spaghetti
T: druiven

En Ukje, meid toch, wat een rotkerels!! Jij zit inderdaad op het randje van ondergewicht, en dat is écht niet goed, tenzij je normaal eet... ik weet niet wat je dagschema's zijn maar het feit dat je op dit topic meepraat wil al wel zeggen dat je wil afvallen dus is geen goed teken... Laat het niet te ver komen! Al die therapieen enzo wens ik je echt niet toe! zorg voor jezelf Ach gut

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:16

Tja.. Die dropjes moesten idd niet, maar goed, dat gebeurt ook niet elke dag. Ik neem wel is boterham met pindakaas, maar ook met magere rookvlees of met light jam. En verder ja, volkorenbrood uiteraard.

Maar ik weet ook niet of de maagband helpt, de chirurg weet vast wat ie doet... Ik hoop dat ik ook eindelijk is ooit goed zou kunnen afvallen.. !!!

Baubau weet ik veel hoe je dat schrijft Tong uitsteken maar dat is een soort bolletje wat je opwarmt en vlees in zit..
Laatst bijgewerkt door Madeira_ op 01-10-07 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:17

Zooo ik ben er ook weer even!
Het gaat hartstikke goed qua dieet, heb nauwelijks echt honger Haha!

Ben wel heel erg moe, maar dat komt eerder vanwege school en werk etc Knipoog

O: *oops* verslapen, geen tijd voor gehad Bloos
T: Appel
L: Bruin broodje gezond (tomaat, kaas, ham, ei, sla, komkommer)
T: Cup-a-soup tomaat en Knorr Vie.
A: Bord verse tomatensoep

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:18

Pascaline schreef:
Hej meiden, ik zie hier steeds meer mensen verschijnen die veel en veel te weinig eten, dit stimuleert mij dus totaal niet om goed en gezond te eten, dus ik denk dat het beter is dat ik hier niet teveel meer kom...
Heb vandaag naar m'n gevoel een redelijke dag gehad, het opbouwen gaat steeds beter hoewel ik me er niet altijd even gemakkelijk bij voel...
Zal vandaag nog plaatsen en dan misschien nog eens in de week ofzo komen 'piepen' zal wel zien hoe het verder loopt Knipoog

O: yoghurt
1br boterham zonder beleg
1/2 sandwich hagelslag
L: kool met rode biet en ricotta
T: chocomelk en wat tiramisu Duivel
A: Spaghetti
T: druiven

En Ukje, meid toch, wat een rotkerels!! Jij zit inderdaad op het randje van ondergewicht, en dat is écht niet goed, tenzij je normaal eet... ik weet niet wat je dagschema's zijn maar het feit dat je op dit topic meepraat wil al wel zeggen dat je wil afvallen dus is geen goed teken... Laat het niet te ver komen! Al die therapieen enzo wens ik je echt niet toe! zorg voor jezelf Ach gut

Ik ben met haar in Hongarije geweest, ze eet bar weinig... Vind ik persoonlijk dan, of ik weet veel, dat kan ook!

Maar die jongens slopen haar zelf vertrouwen, ik heb wel is met 1 van die jongens gepraat en zegt ie: nee joh ze is niet dik. Maar heeft het dus (vandaag niet op school geweest, moest naar het ZH voor mijn knie) wel weer nare dingen gezegd, snap er echt geen moer van???

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:20

Pascaline ik ben het volledig met je eens dat er veel meiden hier veel te weinig eten! Maar mag ik je dan vragen wat je van mijn (gemiddelde) dag vind?
O: 2 bb appelstroop
T: 2 bb kipfilet
L: 2 bb slankie en light jam en een appel
T: kiwi
A: gekookte aardappels, groente, vlees en yoghurt
T: ontbijtkoekje

Edit:
Oke Flevogirly, dan snap ik echt niet wat er mis is met je planning. Hopelijk dat die maagband wel helpt, al ben ik zelf niet zo snel voor medische ingrepen.
Moschino: Erg mager dagje.. Ik mis vooral de zuivel en verder is het gewoon weinig.

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:23

Hmm.
Ja nu ik er zo naar kijk vind ik het ook niet echt veel.
Punt is dat ik gewoon écht niet meer kan eten, omdat ik gewoon géén honger/trek heb. Wat overigens heel erg raar is, omdat ik tot 2 weken terug alles at wat los en vast zat.
Nu heb ik gewoon geen behoefte aan meer.

Qua zuivel heb je overigens gelijk *gaat bakje magere yoghurt met zoetstof maken*.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:27

Ja, ik weet ook niet wat mijn voedingsschema fout aan is. Ik denk dus dat ik wel teveel eet, en dat een maagverkleinging/gbp/maagband ofzo wel zou helpen, omdat ik dan minder eet. Ik ben wel gemotiveerd om dan niet teveel cola (gadver) ofzoiets te gaan drinken. Maar ja, ik zou wel zien wat de chirurg ervan vind. Die kan misschien aan mijn eetpatroon zien wat ik nodig heb...

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:29

Voel me gewoon zo rot... Ik twijfel of ik van paardrijden af moet gaan voor mijn gewicht... Man!! Word gek van. Net wou ik het tegen mijn moeder vertellen, begin ik gewoon te huilen... Zou ik anders diegene die mij les geeft is mailen dat ik alleen nog op die tinker wil? (Ik denk wel dat die mij houdt, rijden regelmatig 2 mensen op. Is een stevige tinker van 1.60, die moet wel wat kunnen houden toch???).

HELP...

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:31

Moschino, ik wéét dat ik géén commentaar zou mogen geven maar jij eet ook al zo weinig :S zelfs als je geen trek hebt kan je beter wat forceren, in je hoofd heb je geen honger maar je lichaam wel, je helpt je metabolisme naar de kl*te...

Flevogirly, ik zit zelf met een eetstoornis, nu een jaar en 3maanden lang! En dit allemaal door 1 enkele rot opmerking, één iemand heeft gewoon een héél jaar uit m'n leven kapot kunnen maken door eens iets fout te zeggen! En dat wens ik echt niemand toe! Ukje, laat je niet doen, ik durf ervoor wedden dat je een pracht van een meid bent! Al ken ik je niet, maar mensen die weinig zelfvertrouwen hebben (zoals ik vroeger, nu soms nog) zijn diep in zichzelf gewoon het meest gevoelig! én dat is net het mooie!! niet dat ik mezelf zo mooi vind maar stiekem weet ik dat ik eigenlijk toch iets positiefs heb! Achja je denkt misschien 'wat een gezever' maar je denkt ervan wat je wil, ik wou het toch even zeggen! Ik weet niet hoe lang je 'sukkelt' maar laat je niet nog verder slepen in die 'ziekte'!
Owja over die maagring, ik zei vroeger ook altijd dat ik dat wou (njah hoewel ik het niet nodig had *obsessie obsessie* maar naart schijnt durf je dan amper nog naar de WC bij anderen omdat je er erg van gaat stinken... weet het fijne er niet van, misschien handig om eens wat te googlen...

En tot slot, Luuz, toen jij op dit topic kwam dacht ik 'oei' weer iemand die zo weinig eet (ik dénk dat het over jou was dat ik dit dacht sorry als ik nu verkeerd zit Bloos ) maar het schema dat je net neerschreef lijkt me wel goed! natuurlijk kan ik niet echt oordelen omdat ik je niet ken, ik weet niet wat je bouw is enzo, maar ik denk wel dat je goed bezig bent... Succes verder nog Knipoog

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:32

heh flevogirly, wat naar dat je je zo rot voelt Ach gut
Paarden kunnen soms meer hebben dan je denkt hoor! Vooral de wat grotere/zwaardere rassen!

Overigens ken ik wel mensen die een maagband gekregen hebben.. het schijnt niet heel gemakkelijk te zijn om er één te mogen, aangezien het niet geheel zonder risico's is.
Maar even vragen/overleggen kan altijd natuurlijk, wie weet ziet de dokter er een hele goede oplossing in.

Sterkte hè!!

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:36

Pascaline schreef:
Moschino, ik wéét dat ik géén commentaar zou mogen geven maar jij eet ook al zo weinig :S zelfs als je geen trek hebt kan je beter wat forceren, in je hoofd heb je geen honger maar je lichaam wel, je helpt je metabolisme naar de kl*te...

Geeft niets hoor, ik kan best wat commentaar hebben/gebruiken Lachen
Ik snap je punt ook en het enige dat ik wil is op een gezonde, verantwoorde manier afvallen, dus ik ben al lang blij dat er iets van gezegd wordt.
Ik ga proberen om wat meer te eten, en toch te blijven afvallen (want dat is toch écht wel nodig bij mij Knipoog ). Meer sporten dan maar, want dat doe ik vééél te weinig.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:38

Dankjewel voor de lieve woorden, echt! Ik zou gewoon voortaan op die tinker gaan, die zou 't wel houden denk ik, dan doe ik hopelijk geen paard kwaad!! En verder, ja lieverds, ik weet niet wat ik krijg, echt niet! Maar de chirurg laat ik hierover beslissen, die zou wel meer ervaring hebben dan ons he..

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:41

Pascaline schreef:
En tot slot, Luuz, toen jij op dit topic kwam dacht ik 'oei' weer iemand die zo weinig eet (ik dénk dat het over jou was dat ik dit dacht sorry als ik nu verkeerd zit Bloos ) maar het schema dat je net neerschreef lijkt me wel goed! natuurlijk kan ik niet echt oordelen omdat ik je niet ken, ik weet niet wat je bouw is enzo, maar ik denk wel dat je goed bezig bent... Succes verder nog Knipoog

Oke, fijn dat je het eerlijk zegt.
Ik eet 6 keer per week volgens dit schema en dan vaak nog een stuk fruit of rijstwafel er extra bij en op zaterdag eet ik echt wat ik wil (lees: vanaf de middag alles wat los en vast zit Bloos)
Dus mijn schema vind je opzich wel goed? Oke daar ben ik blij mee. Ik twijfel er wel eens over namelijk. Soms heb ik het idee dat het te weinig is zodat mijn lichaam op de reservestand gaat en een ander moment denk ik weer, jeee 6 boterhammen is wel erg veel op een dag.. Maar ik ga even een aantal weken zo door en dan zie ik wel waar het schip strand. Ik hoop een halve kilo per week te verliezen, maar dan zal ik ook wel wat aan mn beweging moeten werken.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:44

@ RicardoOpa: jee, lees het nu pas. Wat onwíjs banketstaaf gewoon, pff
Gelukkig weet je beter, je staat er boven Lachen

@ Flevogirl: ah, bapou (of bapau) Haha!
En ik vind je dagje helemaal niet zo slecht.. Ja

@ Luuz: dankje... Bloos (weet nooit zo goed wat ik met complimetjes aan moet haha Rolleyes )

Ik ga nu echt slapen, moehoe Dromen

Doei!